היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נתפס בשר ללא אישורים ווטרינאריים ונשלח להשמדה

השבוע מנע הווטרינר העירוני ד"ר ברוניסלב ליפלנדסקי הכנסת בשר ללא אישורים ווטרינאריים לקריית שמונה. מדובר במשאית עמוסה בארבעה טון בשר שמלבד קריית שמונה היא הייתה אמורה להגיע לישובים נוספים.

המקרה אירע ביום שלישי ובשיחה עם ד"ר ברוניסלב הוא מספר: "כמו בכל יומי שלישי הייתי תורן בתחנה לבדיקות משנה (בדיקה טרם השיווק) בחצור. לאחר שסיימתי את הבדיקות בשעה 11:30, בעודי בדרך לאחד המרכולים לבדיקה, גיליתי משאית שהביאה עופות לעיר. הופתעתי לראות את המשאית, כי בד"כ היא מגיעה לבדיקה בימי שלישי בשעות מוקדמות של הבוקר ועל כך אני מנהל רישום מדויק הכולל שם הנהג, שעת הגעה, שם החברה, טמפרטורה בחלל הרכב וגם של המוצרים וכמות הבשרים, וכאן היא פתאום מופיעה בשעה 13:00", מספר ד"ר ברוניסלב.

"לאחר שנהג המשאית פירק את הסחורה", ממשיך ומספר ד"ר ברוניסלב "ביקשתי לערוך בדיקה ולאשר את בשרים. לתדהמתי גיליתי, שהנהג כאילו היה אצלי בבדיקה בתחנת חצור ואף תעודות המשלוח שלו "חתומות" על ידי בחותמת של התחנה וגם התאריך בחותמת הוא של היום (יום שלישי)".

 

– אני מבין שהחשד לזיוף היה ברור?

ד"ר ברוניסלב "הבעיה שבאותו היום, החותמת של התחנה התקלקלה ולא הייתה בשימוש אפילו פעם אחת, ואני כל המשמרת השתמשתי בחותמת שלי אישית בשפה האנגלית. לוּ באותו היום, היה בתחנת חצור רופא תורן אחר, לא הייתי יודע על כך שהחותמת מקולקלת, הנהג היה מחלק בחנויות להערכתי כ-4 טון של העופות, שבאחראיות מלאה אני יכול להגדיר כי "ממקור לא ידוע" עם כל המשתמע מכך לגבי בריאותם של העופות אם בכלל היו בריאים!, אופן שחיטתם, כשרותם ועוד".

 

ד"ר ברוניסלבסקי מחזק את חשדותיו כלפי המשלוח ושואל "למה נהג, שהמשאית שלו תקינה ונקייה, ויש בידיו אישור של רופא וטרינר של המפעל, אם הוא העמיס  סחורה תקינה ומאושרת ע"י אותו הווטרינר, למה שהוא לא ייבוא להיבדק? למה הוא בוחר לזייף את חותמת? למה הוא בחר להגיע לקריית שמונה בשעות הצהריים, כאשר תחנה לבדיקות בשר כבר סגורה?"

 

– האם יש חשדות נוספים שאתה מעלה?

 

"יש עוד כמה שאלות לגבי הבשרים (בקר, עופות, דגים ומוצריהם), שדורשים טיפול רציני. נכון להיום אני שוקל לאסור על החברה לשווק  בקריית שמונה עד שאני אשתכנע שהסחורה תקינה ושכל תושב בעיר והאורחים הרבים המתארחים בימים אלה בעיר יוכלו לקנות בשר שעומד בדרישות החוק".

אולי יעניין אותך

Bottom ad