היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

צה"ל ממשיך לזלזל בתושבי קריית שמונה

 

זאת המסקנה העולה מדרך התנהלותו של צה"ל השבוע (שני עד חמישי) בפיצוץ מוקשים.

תושבי קריית שמונה עדיין לא נרגעו מהיחס המזלזל של שלטונות צה"ל בתושבי העיר והאזור מיום העצמאות האחרון, כאשר האחראים על מטס חייל האוויר לא עבר מעל שמי העיר.

…זה התחיל ביום שני בשעות הערב המוקדמות, כאשר ללא אתראה כלשהי נשמעו פיצוצים עזים במיוחד. הפיצוצים היו כל-כך חזקים עד אשר הדי הנפץ הרעידו את שמשותיהם של הבתים בעיר ובישובי האזור.

מיד לאחר מכן הוצפו מרכזיות המשטרה והעירייה במאות טלפונים לברר את פשר קולות הנפץ.

גם אלינו הגיעו פניות וסמסים כדי לדלות פיסת מידע כלשהי, בנוסף לטלפונים של מכרים וחברים.

ברור קצר העלה שמדובר בפיצוץ מבוקר של מוקשים ישנים בשיפולי רמת הגולן.

…משרד הביטחון העביר באמצעות מכרזים את פינוי שדות המוקשים לידי גורמים קבלניים ובדרך 'שכח' לחייב את האחראי לפינוי להודיע מבעוד מועד על הפעילות הרעשנית.

השעה בה בחרו האחראיים לפוצץ את המוקשים, גם היא בעייתית. שעות הערב לקראת השעה שמונה, היא שעה בה ילדים רבים מושכבים לישון, ותושבים עושים את דרכם לבית מהעבודה או מסידורים. הבהלה שנוצרה מקולות הנפץ יכולה הייתה להימנע לוּ הייתה מתפרסמת בתקשורת הארצית (רשת ב' וגלי צה"ל) ידיעה קצרה של דובר צה"ל על הפיצוצים.

איני מוצא שום סיבה לכך שההודעות הללו לא יצאו מבעוד מועד לתקשורת, זולת זלזול של האחראיים על הנושא בצה"ל/משרד הביטחון.

מישהו מעלה בדעתו שדבר כזה היה קורה במרכז הארץ, במדינת תל אביב?! הרי, עוד באותו רגע הייתה מתארגנת עצומה ופנייה של התושבים להדיח את האחראי על המחדל. אבל כאן, בגליל, מי סופר אותנו… שילדים ייבהלו, אימהות תהינה במתח וחרדה על ילדיהן ושאנחנו נקפוץ, סליחה על הביטוי.

היה מצופה שעיריית קריית שמונה, המשמשת חוליה מקשרת שלנו התושבים עם מוסדות המדינה השונים תהיה ערה יותר ומיד אחרי מה שקרה ביום העצמאות (המטס) יצא מכתב חריף לכתובות הנכונות ועם המסרים הנכונים. איני יודע אם זה קרה.

והכתובת הראשית הן צה"ל ומשרד הביטחון. מדוע דבר כזה בכלל צריך לקרות?! מדוע עצבינו ובריאותינו הנפשית צריכים להיפגע?!.

ביום חמישי נשלח פקס דחוף אל אלוף הפיקוד ובו טרוניה על התנהגות צה"ל. "הוצפנו במאות טלפונים, ולא ידענו מה לענות לתושבים המבוהלים", כותב ראש העיר הרב ניסים מלכה לאלוף הפיקוד.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad