היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שכונת יובלים

ב-7 במאי התקיימה פגישה בין ראש העיר והצוות המקצועי של העירייה עם אורלי סונין הממונה על השיווק ברשות מקרקעי ישראל, נציגי משרד השיכון וחברת דנה הנדסה המנהלת את הפרויקט, על מנת לדון בהתקדמות התכנון המפורט של שכונת יובלים וההיערכות לשיווק.

בפגישה סוכם על שיווק מנה ראשונה של 106 מגרשים צמודי קרקע לבנייה עצמית (מתוך סה"כ 251 מתוכננים). המגרשים ישווקו בשיטה של הרשמה והגרלה. כ-10 מגרשים יוקצו בעדיפות לנכים. כ-48 מגרשים יוקצו לבני מקום בלבד (בני מקום הם תושבי קריית שמונה שגרים בקריית שמונה בשלוש שנים האחרונות ברציפות או ב-6 מתוך 10 שנים האחרונות). תינתן עדיפות לזוגות צעירים נשואים/משפחות מחוסרי דיור שאין ברשותם דירה על פני משפרי דיור. כ-48 מגרשים ישווקו לבני מקום + תושבי חוץ.

בנוסף ישווקו לקבלנים/לקבוצות רכישה 76 קוטג'ים טוריים ו- 240 דירות בבנייה סמי רוויה. עיריית קריית שמונה באמצעות מרכז הצעירים מעוניינת לעודד קבוצות רכישה לשכונה על מנת להוזיל עלויות ולתת עדיפות לבני המקום בבנייה.

סוגיה מרכזית שעלתה במהלך הדיון היא סוגיית פיתוח פנים מגרש. הן הגורמים המקצועיים בעירייה והן משרד השיכון המליצו לראש העיר כי עלויות הפיתוח של השכונה יכללו בתוכם את עלויות פיתוח פנים המגרש וכי עבודות אלו יבוצעו במרוכז ע"י משרד השיכון ולא ע"י כל יזם בנפרד על מנת למנוע חוסר סדר ולחסוך בעלויות לתושבים.

עם זאת, הבהירו הגורמים המקצועיים כי משמעותה של החלטה זו היא דחייה של שיווק המגרשים במספר שבועות נוספים. לאחר התלבטות ראש העיר החליט לקבל את המלצת הגורמים המקצועיים.

"המתנו זמן רב, אז נמתין עוד מספר שבועות. הכל למעשה מוכן לשיווק ואפשר להתחיל בשיווק כבר מחר בבוקר, אולם ההחלטה שהתקבלה להכיל את עלויות פיתוח פנים המגרש יחד עם עלויות פיתוח השכונה, יחסכו בסופו של יום זמן וכסף מהרוכשים וזה מה שחשוב", נמסר מהעירייה.

סוגיה זו כמו גם הגדרת מנות השיווק והקריטריונים הוצגו בישיבת המועצה האחרונה.

ראש העיר ניסים מלכה: "לאחר התלבטות לא פשוטה החלטתי לקבל את דעת אנשי המקצוע ברשות ובמשרד הבינוי והשיכון ולדחות במעט את היציאה לשיווק המגרשים עד שיושלמו הליכי תכנון הפנים מגרש. אני יודע כמה צעירי העיר ממתינים לשכונה החדשה ואני יודע כי התחייבנו לצאת לשיווק במהלך חודש יוני ואנחנו יכולים לעמוד בכך, אך התושבים ישלמו על כך מחיר בעתיד כאשר יצטרכו להתקשר כל אחד בנפרד מול קבלן ליישור הקרקע, בניית החזיתות ובניית החזית. אנחנו מתכננים שכונה באיכות גבוהה. חשוב לנו לשים דגש על אחידות ואיכות ולכן גם במחיר של עיכוב השיווק בעוד חודשיים-שלושה, נכון יותר לצאת לשיווק עם עלויות תכנון הפנים מגרש ובכך לחסות כסף וזמן יקר לרוכשים העתידיים של המגרש. ההחלטה הזו תסייע רבות לבני קריית שמונה וזה מה שחשוב לי".  

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע ובמהלכה הוצגו הנתונים דרשו חברי המועצה שמנהלת הפרויקט שנבחרה תגיע לישיבת מועצת העיר כדי שתענה לשאולות חרבי המועצה בכל הקשור להתקדמות בניית שכונת יובלים "אנחנו עלולים לאבד את האמון אצל הצעירים שעומדים לקבל החלטות באשר למקום מגוריהם. כדאי שנתחיל להזדרז".

בתמונות: ישיבת עבודה שהתקיימה לאחרונה בין אנשי עיריית קריית שמונה לאנשי משרד הבינוי והשיכון והמינהל בנוגע לקביעת קריטריונים לשיווק שכונת יובלים בקריית שמונה.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad