היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר החינוך נפתלי בנט פועל להקמת אוניברסיטה בגליל

הביקור נפתח בדציגר ושם הוא הצהיר כי הוא פועל להקמתה של אוניברסיטה בגליל. לאור ההצהרות החוזרות ונשנות זה שני עשורים, נראה ששלב ההצהרות מוצה עד תום ועתה צריך להוציא אל הפועל את התוכניות

הביקור בדנציגר

שר החינוך בנט התפנה מעיסוקיו ועשה את מה שהוא אוהב לעשות הכי טוב. להיות מקורי, מפתיע ולהפיץ את משנתו להישׂגיות וערכיות.

בשעה עשר וארבעים בדיוק, התייצב שר החינוך בבית ספר דנציגר והתקבל על ידי המנהלת יפעה שלייר והצוות החינוכי פדגוגי. נציגי הרשות המקומית הגיעו בצוות מתוגבר במ"מ וסגן רה"ע ד"ר בוריס סידלקובסקי, סגן רה"ע יגאל בוזגלו, הממונה על תיק החינוך, מ"מ מנכ"ל העירייה, מנכ"ל חכ"ל דני קדוש ומ"מ מנהלת אגף החינוך סיגל כהן.

לאחר פגישה קצרה במשרדה של יפעה וסקירה על הנעשה בבית הספר, נפגש השר עם תלמדי שכבות י"א ו-י"ב לשיחה לא מכופתרת, צעירה ורעננה.

"ההבדל בין מי שמצטיין ולמי שהוא רק טוב או טוב מאוד, הוא בהשקה של זה שהוא מצוין", אמר לתלמידים.

"אתם בגיל ובמקום שעליכם לבחור את החלום האישי שלכם, לצד חלומה של החברה הישראלית, ולעשות הכל כדי להגשימו. אין כאן מעשי קסמים והכל תלוי בהשקעה ובתרגול המשׂימות שלקחת עליכם", אמר השר לתלמידים שהיו קשובים לדבריו.

השר סיפר את סיפורו של גיבור ישראל עמנואל מורנו שהיו יחד באותו צוות בסיירת מטכ"ל ותיאר בפני התלמידים העומדים לפני גיוס את ההשקעה הבלתי מתפשרת של חברו לשפר, ללמוד לקח ולהציב מטרות רציניות להשגה.

"מורנו היה די בינוני ביכולות שלו, אבל היה קם לפנינו והולך לשון אחרינו, אחרי שלמד את הלקח ושינן את הטעויות שעשה בתרגיל, אם עשה. מורנו, בסופו של דבר היה המצטיין היחידי בצוות שלנו ועלה על כולנו", סיפר השר בנט לתלמידים המרותקים.

 

 

הביקור בתיכון הר וגיא

השר בנט שמע סקירה מראש המועצה גיורא זלץ וממנהלת בית הספר, שוחח עם תלמידים והתראיין בתחנת הרדיו המקומית

שר החינוך נפתלי בנט ביקר השבוע בבית החינוך האזורי הר וגיא, ונפגש עם ראש המועצה גיורא זלץ, מנהלת אגף החינוך ענת לוי ומנהלת בית הספר רוית רוזנטל. השר הגיע לבית הספר לאחר שסיים השתתפותו ביום עיון לזכרו של רס"ן איתן בלחסן ז"ל, שנפל בפעילות מבצעית בלבנון. בנט הביע צער על כי נבצר ממנו להגיע בשבוע שעבר לטקס הזיכרון לחללי אסון המסוקים ושמע סקירה על בית הספר הוותיק, התלמידים והמגמות, מסגרות ההתנדבות והגיוס לצה"ל ולשנת השרות. במפגש עם תלמידי י"א-י"ב נשאל השר על הרפורמות שהוא מנהיג במערכת החינוך, והתייחס לעומס הלימודים בכיתות הגבוהות, לשילוב של השׂגיות בלימודים לצד חיים עם משמעות וערכים כמו התנדבות ודאגה לזולת. הוא סיפר לנערים שחצי השנה הראשונה של משפחתו בארץ הייתה בקיבוץ דפנה ממנו עברו לחיפה.
השר, נמרץ ואנרגטי, התעניין בעומס הלימודים, בפרט במקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית. לצד אלה, הדגיש, חשוב לצאת מ'אזור הנוחות' האישי ולעזור לזולת, לתת מעצמך, להשקיע ולנסות דברים חדשים בחיים.

התחנה השלישית הייתה אולפן הרדיו של קול הגליל העליון, בו רואיין השר בשידור חי על ידי שדרים ממגמת התקשורת בבית הספר.

לסיום, לבקשת מראייניו, בחר בשיר אהוב במיוחד את "שיר נבואה קוסמי עליז" שמבצע יוני רכטר.

 

 

הביקור בישיבת ההסדר

השר בנט נפגש לשיחה עם כ-300 מתלמידי הישיבה. בשיחתו דיבר השר על חשיבות לימוד התורה באופן עמוק ורציני כמו השאיפה למצוינות גם בשאר תחומי החיים.

בשיחה סקר את פעילותו בתחום החינוך ואמר: "עד היום לימדנו ציונות קיומית וצריך לעבור לציונות מעשית. אין מקום מובהק יותר שיודע לעשות זאת כמו ישיבת ההסדר הצפונית בעולם – ישיבת קריית שמונה. ללמוד תורה ולגעת בעם ישראל זה העיקר".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad