היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אדוני מבקר המדינה, מדוע שלא תיטול את 'צו ההגנה' ממהנדס העיר, אחרי שמונה לו מהנדס מלווה?!

זו לא הפעם הראשונה ששאלת 'צו ההגנה' שניתנה למהנדס העיר עולה לאוויר אפופה בסימני שאלה כבדים.

אולם, לאור ההיסטוריה וההתנהלות של מהנדס העיר, ובעיקר אחרי הממצאים החמורים שהביאו את שר האוצר למנות מהנדס מלווה, נשאלת השאלה ביתר שאת.

עכשיו, אחרי שנוצותיו וסמכויותיו החוקיים נמרטו, צו ההגנה מיותר ואינו משיג עוד את המטרה לשמה הוצא.

נחזור לעובדות. בניגוד לתמונה שמנסה מהנדס העיר להציג בסיועם של מספר חברי מועצה ולהקה (קבועה) של מעלי פוסטים בפייסוק שגם עושים לעצמם לייק, בדיקה רצינית גילתה שיש בעיה עם תפקודו (חוסר תפקודו) של מהנדס העיר המאותרג על ידי המבקר. הפעם מדובר בבדיקה רצינית. כמו שצריך לנהל חקירה/בדיקה.

אינני בא לשפוט, אולם השיתוק באכיפת חוקי הבנייה בעיר הביאה לקטסטרופה ונזקים שאי אפשר יהיה לתקנם עוד שנים. מהנדס העיר קיבל את 'צו ההגנה' עקב תלונותיו שמתנכלים לו ולא מאפשרים לו לבצע את עבודתו. זאת, אחרי שפעל באופן סלקטיבי ואינטנסיבי נגד נבחרי ציבור מסוימים מאוד וחבריהם, הוא קבע לעצמו שבת.

ושלא תהיה אי הבנה, אני כמו הרוב הדומם של התושבים היינו שמחים אילו מהנדס העיר היה אוכף את חוקי הבנייה והתכנון על כמה שיותר עבריינים.

בפועל, הפך 'צו ההגנה' לאליבי של 'שב ואל תעשה'. יתרה מכך, מהנדס העיר המאותרג מזלזל ומצפצף על החלטת מועצת העיר, קואליציה ואופוזיציה כאחד, ואינו מיישם את החלטתה לטפל לאלתר בכל אותן עבירות מסכנות חיים בהן המרפסות הפירטיות. מהנדס העיר לא הביא לידי מיצוי את הליך האכיפה ובפועל עבירות הבנייה תחת תפקודו 'פורחות' והפכו לעסק הכי משגשג בעיר. לא ראינו ולא שמענו ולוּ על מרפסת מסכנת חיים אחת שפורקה בצו מנהלי או בצו של בית משפט.

עצוב מה שקורה בעיר. חברי מועצה מעמידים את עצמם כחוקרי על ולא מסתפקים בהגשת תלונות למשטרה או למשרדי הפנים והמשטרה, אלא עסוקים ברדיפה אובססיבית לכאורה אחרי נבחרי ציבור אחרים ופקידים בכירים בעירייה.

עצוב להיות צופה בתיאטרון האבסורד בו מככבים עברייני בניה ומלח הארץ יחד מתוך זהות אינטרסים, להפיל את ראש העיר, אפילו במחיר של 'תמות נפשי עם פלישתים'.

שבת שלום.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad