היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החברה להגנת הטבע: להכריז על החרמון כשמורת טבע וגן לאומי

בפנייה של החברה להגנת הטבע נכתב: "החברה להגנת הטבע נאבקת מזה שנים רבות על שמירת ערכי הטבע הייחודיים וחופש הגישה למרומי החרמון ונגד הבנייה הבלתי חוקית שהתבצעה לאורך שנות קיומו של אתר הסקי על ידי חברת "הר-חרמון", אשר הקימה את מתקני הסקי באתר… החברה להגנת הטבע אף פנתה בעבר מספר פעמים למינהל מקרקעי ישראל בדרישה שלא לחדש את חכירת חברת "הר-חרמון" במרומי ההר, אם לא תובטח שמירת ערכי הטבע והנוף, הגישה החופשית והפסקת הבנייה הבלתי חוקית, באמצעות הגשת תכנית חדשה ומקובלת.

"בעקבות המחאה הציבורית, מקודמות בימים אלה שתי תכניות נפרדות בחרמון: תכנית לשמורת טבע הכוללת את מרבית הגוש ההררי, שהוכנה על ידי רשות הטבע והגנים, ותכנית לאתר הסקי – כמובלעת בתוך שמורת הטבע, שהוגשה למוסדות התכנון מטעם המועצה האזורית "גולן" וחברת "הר-חרמון" כיזם בפועל.

"החברה להגנת הטבע סבורה כי ניתן לקדם תכנית אחת לכל הגוש ההררי, במסגרתה תיועד שמורת טבע הר-חרמון על מרבית השטח, ובנוסף, מתחם לגן לאומי, אשר יכלול את אתר הסקי. אנו סבורים כי תכנית כזו תבטיח את שמירת מרומי ההר כגן לאומי פתוח ונגיש לציבור הרחב, אשר בתחומו יופעל אתר הסקי למטרות נופש בחיק הטבע לציבור, על ידי חברת "הר-חרמון", אשר תמשיך להחזיק במתקני האתר. כך יישמר האיזון בין האינטרס הציבורי של שמירת הטבע, הנוף וזכות הגישה לציבור מחד והשקעותיה של חברת "הר-חרמון" מאידך.

לאור חשיבותו וייחודו של הר החרמון, אנו מבקשים שתפעיל את סמכותך והשפעתך לקידומה של תכנית כזו בהקדם."

אולי יעניין אותך

Bottom ad