היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השר ברוורמן: "יש לחזק את הדיאלוג בין יהודים לערבים בישראל"

השר אבישי ברוורמן, דיבר במהלך סיור במכללה האקדמית צפת. הוא התייחס לקריאות רבנים, בהם רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, שלא להשכיר דירות לערבים. השר אמר כי הוא מוטרד מאוד מהקולות הגזעניים העולים מצפת ומתפשטים ברחבי המדינה."עלינו לשנס מותניים ולפעול בחומרה מול כל מי שמתבטא בקיצוניות ופוגע ביחסי ערבים יהודים".

השר נפגש לשיחה עם סטודנטים יהודים וערבים ושמע מהם על תחושותיהם. סטודנטים ערבים טענו כי הם חשים יחס של גזענות בעיר צפת  אולם לא במכללה עצמה, בה הם זוכים לסיוע והיחס אליהם הוא כאל סטודנטים. בדבריהם שבחו סטודנטים יהודים וערבים את הפעילות הרב-תרבותית המתקיימת במכללה במסגרת הלימודים המעודדת את הדיאלוג בין שני העמים. השר הדגיש כי "חיזוק העיר צפת והמכללה בפרט, יהוו ערובה לעמידה איתנה מול כל הגורמים הקיצוניים בעיר".

השר ברוורמן החל את ביקורו בפגישה עם פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת, מר שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה, מר שי סרוגו, ראש המנהל האקדמי והגב' דורית פרטובי, דיקאנית הסטודנטים. פרופ' קלרמן סקר בפני השר את התפתחות המכללה בשנים האחרונות במהלכן יצאה המכללה לדרך חדשה עם שבע תוכניות אקדמיות עצמאיות. הוא ברך את השר על כך שבמסגרת כהונתו כנשיא אוניברסיטת בן גוריון הצליח להפוך את המוסד האקדמי מאוניברסיטת הנגב לאוניברסיטת הנגב והארץ כולה, "כך גם משימתנו היא להפוך את המכללה האקדמית צפת ממכללה של הגליל, למכללה של הגליל והארץ כולה".  

בהתייחסו לאירועים האחרונים הדגיש פרופ' קלרמן, כי המכללה פועלת במספר מישורים כדי לסייע לסטודנטים ערבים שאינם מוצאים דיור בעיר להשתכן במעונות הסטודנטים שתהליך התרחבותם מתקיים בעצם ימים אלה. כמו כן, המכללה פועלת וממשיכה ליזום פעילות חברתית של קירוב לבבות בין סטודנטים ומרצים ערבים ויהודים, במסגרת פעילויות רב- תרבותיים מגוונות המתקיימות במכללה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad