היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מועצת העיר החדשה יצאה לדרך

במצב רוח חגיגי ולעיני כמאה מתושבי העיר כונסה השבוע ישיבת המועצה הראשונה ובה הוצגו בעלי התפקידים וחברי הוועדות מטעם הקואליציה. בתחילת הישיבה נשא ראש העירייה, ניסים מלכה נאום פתיחה פייסני ומחבק כלפי האופוזיציה שמנתה שני חברים בלבד עקב היעדרם של יעקב בנצי ציון ויפעת שאשא-ביטון.

"לא במקרה בחרנו לקיים את הישיבה הראשונה במוסד חינוכי בו לומדים מיטב ילדנו" אמר ראש העירייה, ניסים מלכה בראשית דבריו והמשיך: "עיניהם של אלפי תושבים נשואים אלינו בתקווה ובציפייה שיחד בעבודה משותפת נוכל להפוך את קריית שמונה למקום טוב יותר. למקום איכותי ומשגשג בו  נוכל לגדל את ילדינו בגאווה. אל לנו לאכזב את אותם רבים שבחרו בנו ובזכותם אנו יושבים סביב שולחן מכובד זה".

מלכה התייחס גם למערכת הבחירות הסוערת: "לשמחתי מערכת הבחירות הסתיימה. עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית השמצות".

ברוח מפייסת פנה מלכה לחברי המועצה משני צידי המתרס ואמר: "חברי מועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה, אני מישיר אליכם מבט חם ואוהב ואומר לכם מכל הלב: זה הזמן לומר די לפילוג וכן לאחדות, בואו נסתכל על המאחד ולא על המפריד. פני לשלום ואמשיך להושיט את היד לכל אחד שרוצה בטובתה של קריית שמונה".

מלכה סיים את דבריו בצורה מעוררת תקווה כשאמר לחברי המועצה ולקהל שהגיע לישיבה החגיגית: "אני נחוש כמו שלא הייתי מעולם להצליח במשימות שניצבות בפני. נבחרתי להוביל, עלי מוטלת האחריות ואני מתכוון להיות מעורב בכל תהליך ובכל דבר שמטרתו לקדם ולשפר את איכות החיים של כולנו".

בתום דבריו של ראש העירייה, נערך טקס פרידה מחברי המועצה היוצאים, גבי חסין ואתי חי-דוידי וממי ששימש בחמש השנים האחרונות ומממלא מקום ראש העירייה, עמרם שחר לשלושה ניתנה תעודת הוקרה על פועלם בקדנציה החולפת. עוד נפרדו חברי המועצה וראש העיר ממי ששימש מנכ"ל העירייה בחמש השנים האחרונות, אלי כהן. כהן זכה לשבחים מחברי המועצה משני צידי המתרס ומראש העיר.

כפי שפורסם לראשונה ב"חדשות הגליל" מי שיחליף אותו, יהיה אל"מ במיל' אשכול שוקרון שעמד בראש מטה הבחירות של ניסים מלכה ושימש יד ימינו בכל מסע הבחירות.

בישיבת המועצה החגיגית הנושאים היחידים שעמדו על סדר היום הם: הרכבה של מועצת העיר, מי לקואליציה והנהלת לעיר ומי לאופוזיציה. כמו כן, נקבעו פניה של הראשות המקומית לחמש השנים הבאות ע"י מינוי סגנים והאצלת הסמכויות לתיקים השונים בראשות (ראו ידיעה נרחבת בנושא) דבר שעבר ללא הסתייגות מחברי האופוזיציה, יורם מלול והרצל בן אשר כמו גם רשימת התב"רים (תקציב בלתי רגיל) שהובאו בפני חברי המועצה.

המאבק הראשון שנרשם בין הקואליציה לאופוזיציה הוא מינוי הסגנים והיקף עבודתם. בן אשר דרש שיובהר כי סגני ראש העירייה יעבדו בהיקף של משרה מלאה למרות שאושרו על בסיס חצי משרה. סגן ראש העיר הנכנס יגאל בוזגלו, השיב לו כי הוא מתכוון לעבוד מסביב לשעון 24/7 למען העיר. שלא כמו בוזגלו, ד"ר בוריס סידלקובסקי העיר לפרוטוקול שהוא מתכוון לעבוד בחצי משרה עקב עבודתו כרופא בחדר המיון הקדמי בעיר.

 

 

חברי המועצה נשבעו אמונים למדינה ומייד לאחר מכן אושר מועד ישיבות מועצת העיר שיתקיימו פעם בחודש בימי שלישי.

האווירה החגיגית בישיבה גרמה לחברי המועצה להצביע פה אחד גם על הרכב וועדות העירייה וגם על האצלת תפקידים וסמכויות של ראש העיר לחברי המועצה לפי הפירוט הבא:

ד"ר בוריס סידלקובסקי – ממונה על תחום הרווחה והתיירות.

יגאל בוזגלו – ממונה על אגף ההנדסה.

יהודה חיים – ממונה על התרבות התורנית ורשות פיקוח וחנייה.

אלי זפרני – ממונה על אגף שפ"ע.

יורם ממן – ממונה על הספורט.

אהובה סירוגין – ממונה על הקליטה.

אשר פיניאן – ממונה על אגף הכספים.

 

משרד הפנים לא אישר מינוי סגן רביעי – זפרני מונה למשנה לרה"ע

ראש העירייה ניסים מלכה ביקש למנות מיד לאחר הבחירות ארבעה סגנים, שניים בשכר ושניים בתואר, אך בקשתו זו לא אושרה ע"י משרד הפנים בשל חוות הדעת של הלשכה משפטית של המשרד בטענה כי רשות מקומית בסדר גודל של קריית שמונה 'אינה רשאית למנות יותר משני סגנים בשכר וסגן בתואר'. מלכה שביקש להוקיר תודה לחברו לסיעה, אלי זפרני חיפש בשבועות פתרון יצירתי וזה נמצא. זפרני מונה לתפקיד המשנה לראש העירייה מה שזכה השבוע לאישור רשמי של רוב חברי מועצת העיר ועוד קודם לכן להכשרתו ע"י משרד הפנים.

מי שהתנגד למינוי הזה היה יורם מלול, אשר ציין בדבריו ש"העניין אינו אישי, כלפי אלי, שהוא ידידי, אלא עניין משפטי-חוקי מול משרד הפנים".

מלול הוסיף ואמר "מדובר במשחק מילים בלבד ואני מתכוון לפנות למשרד הפנים על מנת לבדוק את הנושא הזה בצורה מעמיקה יותר".

 

 

 

בלטו בהיעדרם

מהישיבה החגיגית בלט בהיעדרו חבר הקואליציה מטעם ש"ס, עופר אדר שסיפר שהלך לקבל ברכה מאביו לרגל המאורע אך מצא את אביו חולה ולכן לא נותרה לו ברירה אלא להישאר לצידו.

לישיבה לא הגיע חבר האופוזיציה בנצי יעקב הנמצא בימים אלו במילואים ויפעת שאשא-ביטון שמסרה ל"חדשות הגליל": "פניתי לראש העיר כבר לפני למעלה משבוע שלא יקיים את הישיבה ביום זה משום שידעתי מראש שלא אוכל להגיע אך הוא בחר שלא להיענות לבקשתי. אני מברכת את חברי המועצה הנכנסים ומאחלת הצלחה לכולם".

הישיבה הסתיימה בצילום תמונה משותפת של כלל חברי המועצה, נוהג חדש שהוכנס לבקשת האגף לדוברות והסברה בעיריית קריית שמונה.

 

 

אני מאמין

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "החזון שלי הוא הפיכתה של קריית שמונה לבירת אצבע הגליל השוכנת במפגש גבולות שלום. עיר נגישה לצפון ולמדינות האזור, המהווה מרכז לחינוך, השכלה גבוהה, תרבות, ספורט, בריאות ושירותים אזוריים תוך שיתוף פעולה מלא עם תושבי הסביבה.

עיר מצמיחה יזמות בתחומי החברה, התרבות והפנאי, התיירות, הקהילה העסקית והתעשייה החכמה והנקייה.

עיר השואפת לעצמאות כלכלית הגדלה באופן מבוקר במספר תושביה ושכונותיה תוך כדי קליטת עלייה ושמירה על יופייה, אופייה וצביונה הייחודיים.

עיר שמספקת מקורות תעסוקה, מחויבת לאוכלוסיות מיוחדות ולשרות איכותי, יוצרת סביבה ירוקה לרווחת האזרח.

עיר שמשמרת ומפתחת את אוצרות הטבע, המים והרקע ההיסטורי והאתני של העיר והאזור".

 

אלי זפרני ליכוד משנה לרה"ע: "אני מאמין בתושבים שלנו כמו שכל השנים אמרו שאי אפשר לשנות את האנשים, אני אומר שיש לנו אנשים מאוד טובים. אני הולך להתמקד בנושא חזות העיר ובעזרת ה' יראו תוצאות ואפילו כבר רואים".

 

יגאל בוזגלו "עתיד" סגן רה"ע: "אני מאמין שאנחנו צריכים להתמקד בשירות לתושב ובהקמת אלטרנטיבה לדיור לצעירים שזהו חזונו של ראש העיר".

 

יורם ממן "עתיד": "אני מאמין בקידום הספורט בכל הענפים וכל התחומים. קריית שמונה היא אימפריה בכדורגל ואני רוצה להרים את מקצועות הספורט השונים בעיר לגבהים דומים. אני רוצה לראות כל נער מהעיר ממצא את יכולתו בספורט בתחום האהוב עליו".

 

יהודה חיים ש"ס סגן רה"ע: "אני מתחייב לעשות כל שביכולתי למען כלל הציבור כדי לשנות את איכות החיים בקריית שמונה. אני החלטתי לעבוד כל הקדנציה הזאת ללא שכר כדי לעשות נטו למען התושבים ולהיות אוזן קשבת לתושבים".

 

עופר אדר ש"ס: "אני מאמין בעבודה משותפת למען הציבור. אני מאמין שהציבור חייב להיות בראש מעניינו. אני מאמין במועצת העיר שמאלה אנשים טובים ואני מקווה שניתן שירות טוב לציבור בדרך הטובה והנעימה ביותר".

 

יורם מלול "בוחרים להצליח": "אני מאמין שהאינטרס של קריית שמונה הוא האינטרס המוביל, גם כיום שאני חבר מעוצה ולא ראש העיר, אני בכך. אני מאמין שעל כל חברי המועצה לחזק תהליכים נכונים, לחזק עשייה, ומצד שני לפסול תהליכים לא נכונים".

 

אשר פיניאן "הבית היהודי": "כל מטרתי לעזור ככל האפשר בניהול העיר בתחומים שיופקדו בידי וכמובן לטפל בפניות תושבים ולשמור על תחומי הדת ולפתח אותם. בכל הנושאים אשתדל להיעזר בשרים המכהנים בממשלה מטעם מפלגת הבית היהודי".

 

יפעת שאשא-ביטון: "משום שאני לא ממונה על תחום ספציפי אשמיע את קולו של הציבור בסוגיות הבוערות. יחד עם זאת, משום שהחינוך בנשמתי, אמשיך לשים דגש בחינוך ולהיות "כלב השמירה" של מערכת זו על מנת שלא תחדור לתוכה פוליטיקה והיא תוכל להמשיך ולהתנהל על טהרת השיקולים המקצועיים".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad