היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ניהול עצמאי של תיק השקעות במכללה הטכנולוגית תל חי

קורס חדש המיועד למתעניינים בניהול עצמאי של תיק השקעות בשוק ההון, עומד להיפתח בימים אלה במכללה הטכנולוגית תל חי.

מדובר בקורס המקיף את כל אפיקי ההשקעה המקובלים בישראל עם נגיעה קלה בשווקים בחו"ל, תוך שימת דגש על הקניית כלים מעשיים לניהול עצמאי של ההון, בנוסף לבסיס ידע תיאורטי. "אנשים בגילאים שאנחנו מכוונים אליהם, עשו כברת דרך בחייהם וצברו הון בדרכים שונות", אומר רונן מנוח, אנליסט טכני ומנחה הקורס, "הם מבינים שאין אלטרנטיבות מעשיות לשמור על הכסף שצברו. חלקם התנסו בעבר בהשקעות, אם באמצעות מנהלי תיקים, בתי השקעות או באופן עצמאי, אך לא שבעו נחת ושומעים שאחרים עושים זאת בהצלחה ורוצים להידמות לאותו פרופיל של 'מצליחנים' בבורסה".
רונן מנוח עוסק בהשכלה פיננסית, אימון וליווי של משקיעים משנת  1998, הוא הקים את קהילת חובבי שוק ההון בישראל, בה חברים 18 אלף איש ובוגרי הקורס יוכלו להמשיך ולקבל ליווי דרך אתר הקהילה גם לאחר שיסיימו את הלימודים.

לטענתו של מנוח הקורס רלוונטי כמעט לכל אחד, אין צורך בידע מוקדם אלא בהתעניינות בסיסית בניהול השקעות באופן עצמאי בשוק ההון ובעצם כמעט כל אחד מאתנו כבר פועל בצורה זו או אחרת בשוק ההון, דרך קופות הגמל, קרנות השתלמות ופנסיה. "הקורס נותן כלים להבין מה עושים עבורי בקופת הגמל והאם נכון להפנות לשם כספים נוספים. ברגע שיש לסטודנטים כלים נכונים, הם יכולים לקבל החלטה מבוססת על ידע האם להפנות לאותם אפיקים שפועלים עבורם כספים נוספים או לחילופין להחליט שחלק מההון העצמי שלהם הם מפנים לניהול עצמאי". תוצאות הקורסים הקודמים שמעביר מנוח מראות כי רבים מהבוגרים פנו לאפיקי השקעה עצמאיים במסלולים שונים.

ובכל זאת, כמה הון צריך בשביל להתחיל להשקיע?

"תלוי באיזה אפיק בוחרים, אפשר להתחיל לפעול בשוק ההון אפילו בכמה אלפים בודדים. אם רוצים להשקיע באפיק מנייתי ההון הראשוני נע בין 75-100 אלף שקלים. 

הקורס בנוי בצורה של סדנא בת 12 מפגשים, בהם נדרשים המשתתפים להיות אקטיביים הן במהלך המפגש עצמו והן בבית בעת ביצוע המטלות אותן מעלים לפורום שנפתח במיוחד באינטרנט, בו יקבלו משוב והדרכה, בדרכם אל היעד הנכסף, הבורסה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad