היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שכר הדירה לסטודנטים לא יועלה

 

 

בנוסף, סטודנטים אשר ישתלבו בקהילה ויבצעו פעילות חברתית בהיקף של 6 שעות שבועיות יזכו להנחה בשכר הדירה.

בשבוע שעבר שלחה חברת עמידר מכתב למכללת תל חי בדרישה להעלות את מחירי השכירות בדיור הציבורי לסטודנטים ב-30%.

מדובר ב-79 דירות בהם מתגוררים כ-220 סטודנטים.

"זו דרישה שלא מתקבלת על הדעת. המשרד לפיתוח הנגב והגליל, פועל ללא לאות להשארת צעירים בגליל והבאת סטודנטים נוספים לאזור ולא יתכן שבמקום להעניק להם את התנאים הנוחים ביותר, נערים עליהם קשיים נוספים". אמר המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

בעקבות הדרישה, הצוות המקצועי של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשות מנכ"לית המשרד, אורנה הוזמן בכור, יחד עם הנהלת מכללת תל חי ואגודת הסטודנטים פעלו לשינוי ההחלטה.

הבוקר, בועדת הכספים בכנסת, מסרו נציגי המשרד לפיתוח הנגב והגליל כי שכר הדירה לסטודנטים במעונות הדיור הציבורי בתל חי לא יעלו בשלב הראשון. בנוסף כונסה ישיבה דחופה בנושא יחד עם הגורמים הרלוונטיים כדי להוזיל את מחירי השכירות במעונות בכ-75 אחוזים.

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "הפיתרון שהבאנו בועדת הכספים משקף את מדיניות המשרד הפועל לתמרץ סטודנטים ומשפחות צעירות לעובר לפריפריה. ההחלטה מנעה איוולת אשר הייתה גורמת בדיוק למצב ההפוך. אני שמח שחשיבות פיתוח הגליל וקריית שמונה הכריעה בסופו של דבר ושכל הגורמים יחד הבינו כי יישוב הפריפריה הינו ערך עליון שיש לחזק את הלוקחים בו חלק ולא לרפות את ידיהם".

 

במהלך ביקור שקיים השר שלום אתמול במכללת תל חי הוא אמר שהמשימה החשובה עכשיו זה לשכנע את מינהל מקרקעי ישראל לאפשר לקיבוצים באזור להשכיר דירות רק לסטודנטים, מבלי שהקיבוצים יואשמו בהפרת התחייבותם למינהל שלא להשכיר את נכסיהם לזרים.

במקביל לפעילותו של השר שלום ומשרדו, פנה מנכ"ל המכללה יוסי מלכה לח"כ ציון פיניאן מרכז הקואליציה בועדת הכספים של הכנסת, על מנת שיסייע להעביר את כוונת עמידר. בעקבות פנייתו של מנכ"ל המכללה הגיש בקשה לדיון מהיר בועדת הכספים בכנסת ובדיון שהתקיים השבוע (יום ג') בנושא, משרד השיכון הודיע כי החליט להקפיא את ההחלטה על ביטול ההנחה. על כן עד הודעה חדשה יוכלו הסטודנטים ליהנות מההנחה בשכר הדירה. כלל חברי הועדה ובראשה היו"ר ח"כ משה גפני ביקשו ממשרד השיכון כי ישקול לא לבטל את ההנחה באופן קבוע ולא באופן זמני.

ח"כ פיניאן: "אין מחיר לתרומתם של סטודנטים המתגוררים בגליל, תרומתם היא כלכלית וחברתית. עלינו להקל על הסטודנטים בשכר הדירה על מנת שיוכלו ללמוד כראוי. אני מברך על ההחלטה להקפיא את ביטול ההנחה ומקווה שהסטודנטים יקימו את ביתם בעתיד בגליל".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad