היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר התחבורה אישר מעבר תת-קרקעי מיד

 

בישיבה שנערכה השבוע בין ראש העיר, מהנדס העיר ונציגי משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים בעניין הסדרת מעברי חצייה בטוחים בשדרות תל חי, גובשו הבנות לפיהם תיבדק הסדרת מעבר בטוח להולכי רגל, בנוסף למעברי החצייה בצמתים על ידי הכשרת מעבר תת קרקעי בהמשך לרחוב שי עגנון מתחת לשד' תל חי.

החברה הלאומית לדרכים תבצע שינויים גיאומטריים באזור פונדק המעיין תוך ניסיון להסדיר במקום מעגל תנועה לריסון מהירות הנסיעה. פתרון זה אמור לתת מענה גם למעבר חצייה בטוח באזור.

בישיבה סוכם כי העירייה תפעל לקדם בדיקת התכנות פיזית להסדרת המעבר התת-קרקעי. לאחר קבלת ממצאי הבדיקה תועבר הבקשה למשרד התחבורה לצורך תקצוב התוכנית.

ראש העיר ציין כי בעבר היו בשדרות תל חי שלושה מעברי חצייה שאינם סמוכים לצומת מרומזרת. "ביטולם של מעברי החצייה גוזר גזירה קשה שאין הציבור יכול לעמוד בה", הוא אמר לנציגי משרד התחבורה ומע"צ.

מהנדס העיר אריה רפפורט אמר כי "הקשר בין שני חלקי היישוב אשר נחצה באופן חד ע"י כביש 90 חיוני. צריך לזכור שקיימים מספר מוקדים עירוניים בשני צידי הכביש לרבות שוק עירוני, בתי ספר וכו'. מוקדים אלו מחייבים את הסדרת המעבר באופן בטיחותי".

אינג' נחלה שאקר מהחברה הלאומית לדרכים אמר כי "עמדת מע"צ המגובה ע"י דו"ח בטיחות שנערך השנה, קובעת באופן קטגורי כי למעט מעברי החצייה שבצמתים המרומזרים כל מעבר אחר הינו מסוכן".

בישיבה סוכם כי ייערכו שינויים בכביש שדרות תל חי בכפוף לאישור משרד התחבורה שאמור לתקצב את השינויים והחברה הלאומית לדרכים תהיה זו שתבצע אותם.

נציין כאן שבינתיים מסכנים הולכי רגל רבים, בהם תלמידי בית ספר תל חי שאחת מתלמידותיו, בר-חייה ז"ל, נדרסה במעבר החצייה לפני שנחסם. התלמידים קופצים מעל הגדר בדרכם לבית הספר ובחזרה ממנו. יש להניח שהשנה הפרויקט לא מתוקצב, לגבי שנת 2011, אם הוא לא מופיע בתקציב משרד התחבורה ומע"צ, סביר להניח שהוא לא יהיה בשנה הבאה. במילים אחרות, עד אשר ההחלטות יעברו לשלב תכנוני ויצאו לפעול עלולים לחלוף בין שלוש לחמש שנים, זמן ארוך מאוד לעניין מסוכן מאוד. לכן, טוב יעשו הנוגעים בדבר אם ימצאו פתרון ביניים ואפילו חלקי עד אשר המעברים התת-קרקעיים יחפרו ויהיו שמישים.  

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad