היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תאגיד "התנור" טרם פנה לרשות המים

לפני שבועיים סיפרנו לכם על כך שדירקטוריון "התנור" החליט בחודש פברואר השנה להשוות את מחירי האגרות וההיטלים למים וביוב בקריית שמונה למחירים בשתי הרשויות הנוספות השותפות בתאגיד, כך שבפועל תושבי קריית שמונה היו אמורים ליהנות מירידה חדה במחירים עד 60%.

עוד סיפרנו לכם שהדירקטוריון היה אמור לפנות אל רשות המים כדי שיאשרו את השוואת המחירים, עניין פרוצדוראלי בעיקרו.

היום אנחנו נמצאים חמישה חודשים(!) מאז ההחלטה ולא תאמינו, עדיין הנהלת "התנור" לא פנתה אל רשות המים כדי יאשרו את החלטתם להוריד את התעריפים.

לא זכורה לי התנהלות כזו מצד גוף ציבורי בו נוהגים כך בציבור כה גדול בקריית שמונה. המקרים בהם מיישמים החלטות כמו העלות מחירים, לאו דווקא במקרה הנדון, מוכר לכל אחד מאיתנו. ולכן, ההתנהלות של תאגיד "התנור" במימוש ההחלטה להוריד את תעריפי אגרות המים והביוב נראה מוזר ולא מובן. חמישה חודשים אחרי ההחלטה ועדיין לא הייתה פניה לרשות המים.

יש לראות בחומרה התנהלות זאת שיש בה לא רק זלזול בצרכנים אלא גם פגיעה ממשית בכיסם וגביית סכומים עודפים עבור ההיטלים והאגרות הנדרשים

מאז פרסום הכתבה לפני שבועיים היו פניות נוספות של תושבים לא להרפות מהעניין, אלם החלטנו להמתין שבועיים ולאפשר ל"התנור" לתקן את המצב. כאמור, שבועיים חלפו, וטרם הייתה פניה לרשות המים.

פנינו לוודא את העניין וזו תגובת דוברת רשות המים כפי שנמסרה אתמול (חמישי): "רשות המים לא קבלה בקשה כתובה בנושא. ההחלטה, להשוות את ההיטלים שמשלמים תושבי קריית שמונה לאלה שמשלמים במטולה ובקצרין היא החלטה אסטרטגית של דירקטוריון "התנור" תאגיד המים בקריית שמונה.

כשהסוגיה תגיע לרשות המים, תועלה על שולחן הדיונים".

וב'התנור' מחכים לפגישה פנים אל פנים, שבינתיים נדחתה לאוגוסט מיוני.

תגובת 'התנור': "כפי שציינו בתגובתנו האחרונה, דירקטוריון תאגיד התנור פעל לשינוי עיוות היסטורי בהחלטתו להשוות את תעריף הביוב לבנייה חדשה בקריית שמונה לרשויות אחרות של התאגיד.

משאושרה ההחלטה בדירקטוריון, החליטה הנהלת התאגיד להוביל את אישורה של רשות המים להחלטת הדירקטוריון על ידי פניה ישירה (באופן אישי), בכדי להגדיל את סיכוי קבלת האישור, ואכן כך פעל התאגיד והזמין את ראשי רשות המים לביקור בקרית שמונה במהלכו יתקיימו פגישות של ראשי הרשויות והנהלת התאגיד. נדגיש כי המטרה בפנייה זו היא להשיג אישורה של רשות המים.

הביקור נקבע על ידי רשות המים בתאריך 27.6.2012 ונדחה לתחילת אוגוסט הקרוב. רשות המים אישרה טלפונית את קיום הביקור. מטרת הביקור בקרית שמונה נועדה להבהיר את המצב הקיים ולשנותו לאלתר".

אנחנו מצפים שסוף-סוף הנהלת 'התנור' תתעשת ותפעל על פי החלטתה-שלה ותוזיל את תעריפי אגרות המים והביוב לתושבי קריית שמונה ב-60%, עם פגישה 'אישית'  או באחת מאלף הדרכים העומדים לרשותה במקרים מעין אלו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad