היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

550 קשישים בקריית שמונה יזכו למענק חימום בגובה 400 שקלים


את המענק בגובה 400 שקלים ימסרו 4,000 מתנדבים שיצאו ל-22 הישובים הקרים בארץ (עפ"י הביטוח הלאומי). סך תרומת הקרן לידידות: 7 מיליון שקלים. הזכאים למענק הם קשישים בני 75 ומעלה המתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה. בקרב מוטבי המבצע, ניצולי שואה רבים וכמחצית מהמוטבים הנם עולים חדשים מבריה"מ לשעבר ומאתיופיה.

העיר קריית שמונה תהנה מהמבצע במסגרתו ישתתפו 125 מתנדבים, חניכים בעמ"ן (עיר מתנדבת נוער), סטודנטים ממכללת תל-חי וחברי עמותת בית בתיה, שיבקרו את הקשישים בבתיהם ויעניקו להם את המענק (550 קשישים בסה"כ) ובנוסף שקיות מרק לחימום מהיר של חברת אסם שהתגייסה אף היא לפרויקט. המבצע מתקיים בשיתוף עם מחלקת הרווחה והשירותים החברתיים בעיר.


נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין: "הקרן לידידות נרתמת בכל חורף לסייע לאוכלוסיית הקשישים הזקוקים נואשות לחימום על מנת לשרוד את החורף. מדובר בהורים שלנו, בסבא ובסבתא של כולנו. בישראל עשרות אלפי קשישים, ביניהם ניצולי שואה ועולים רבים, אשר אינם מסוגלים להתקיים מהקצבאות שמעניקה להם המדינה. בחודשי החורף מצוקתם מחריפה ורבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אפשרית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות. תרומתנו מהווה מסר לקשישים ולכל אזרחי ישראל כי הם אינם לבד וכי יש מי שעומד לצידם ודואג לרווחתם. המטרה שלנו ביום זה היא אחת: לחמם לקשישים את הבית ואת הלב".

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה:  "עיריית קריית שמונה באמצעות אגף הרווחה והקרן לידידות פועלות בכל ימות השנה לרווחתם של כל קשישי העיר ומטופלי אגף הרווחה שזקוקים לסיוע בכל תחום. גם בעתיד נמשיך לדאוג לאותם אנשים וותיקי העיר שבזכותם אנו יכולים לעשות וליצור בקריית שמונה.  אני משוכנע כי שיתוף הפעולה עם קרן הידידות יימשך לטובת אוכלוסיית קריית שמונה".

 


 

אולי יעניין אותך

Bottom ad