היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אחים מכוכב אחר

אפתח בגילוי נאות, לא עקבתי ולא ראיתי אף תוכנית העונה של "הכוכב הבא", אך כן קראתי ושמעתי על הבאז התקשרותי שעשו במהלך העונה הנוכחית (ובנוסף, ראיתי מספר ביצועים שלהם ב'יוטיוב')

קטונתי מלהביע דעה על השתתפותם בתוכנית, אך העובדה כי הייתה מחלוקת משני צדי המתרס כלפי ההשתתפות בתוכנית, בפריים טיים של ערוץ שתיים, או איך נקרא לזה בשפת מאה שערים, בתרבות החילונית כבר מעוררת תהיה כלפי השתתפותם.
דתיים, חוזרים בשאלה ובתשובה רבים השתתפו בתוכניות ריאליטי למיניהם, אך נוף כזה של חרדים רוקרים עם פאות זה כבר חידוש. הרשת, העיתונות והדיבורים בחדר אוכל במקום העבודה שלי מתלהבים, ובצדק, מהאחים גת, ועוד יותר, ממה שהם מייצגים. צנועים, מוכשרים, צדיקים, יראי שמיים ושומרי עיניים, כך הם הצליחו להצטייר בעיני רבים, וכנראה שהמהלך הזה עשה משהו בלבבות של עם ישראל. לא עוד חרדים שמשתלטים על שטחים בערים חילונים, לא זורקי בצים, לא מדירי נשים וגם לא משתמטים, אלא החרדים היפים, חרדי מחמד, כאלה שלא עשו מהסיפור חיים שלהם קריירה, כאלה שלא רצו להתראיין לכל מקום אפשרי, וכנראה שהמסתורין שלהם היה אפקטיבי והתבטא באחוזים הגבוהים שקיבלו מידי תוכנית. 95% מהטוקבקיסטים באתרים סיפרו שגילו שיש חרדים אחרים פתוחים, לא כופים עצמם והרבה יותר בני אדם ממה שחשבו על אנשי המגזר. אחד מהם הגדיל וכתב שבפעם הבאה שיראה חרדי, כבר יסתכל עליו בצורה אחרת. אחד אחר היה בטוח שחרדים שרים רק פרקי תהילים ביידיש, וכנראה שיש כאלה מוכשרים לא רק בשינון משניות.
במשך כל התקופה האחרונה החרדים מצטיירים באופן שלילי בכל מקום, במיוחד בלשכות הגיוס ובספסלי האופוזיציה, ופתאום קם זוג אחים שאומר לכל עם ישראל עזבו רגע את הלבוש, הפאות והאמונה, בואו נדבר מוזיקה, השפה המשותפת לכל בני האדם. האמת, שבאופן אישי לא התמוגגתי מהביצועים אותם שמעתי, אך הצניעות, הענווה והפשטות שלהם הזכירו לי שאור הזרקורים לא תמיד חייב לסנוור, אם אתה באמת יכול לזכור שיש עוד דברים מאחוריו. באחד הראיונות שלהם נשאלו "האמנתם שתעברו את מבחן המסך באחוזים כאלה גבוהים?" ותשובתם הייתה: "האמת היא שקשה להגיד כי אתה לא יודע למה לצפות. חשבנו שלא נעבור אבל אצל השם הכל אפשרי". אני חושב שזה כבר אומר הכל.

מנגד נשמעו לא מעט ביקורות כלפיהם במגזר החרדי, כשחלקם סברו כי עצם השתתפותם גורמת לחילול השם ולהכשרת הטלוויזיה בקרב הציבור השמרן. האמת שמעבר לכך ניתן להבין את אלה שחוששים שמעשיהם יפתחו צוהר לאחרים במגזר, כאלה שיכלו להיות תלמידי חכמים, או סתם משגיחי כשרות אך נמשכו אחר התהילה והרצון להופיע במקומות לא טבעיים, ואף להתמכר לרייטינג ולעזוב את תורת אביהם (כמו מתיסהו למשל).
למרות יחסי הציבור שזה עשה לתדמית המגזר, יכול להיות שאם אדם יראה חרדי ללא גיטרה ששר שיר באנגלית הוא יהרהר לעצמו 'הוא בטח מהחרדים החשוכים שעדיין לא התקדמו', ולמעשה יעשה שירות רע ל-99.9% שלא הלכו בעקבות פורצי הדרך החדשים. אולי בפעם הבאה שחייל ירגיש לא נוח במהלך הטקס כשחיילת מחיל חינוך תשיר סולו, ישתיקו אותו ויגידו לו 'אפילו האחים גת השתתפו בכוכב הבא'.

בשורה התחתונה צריך לזכור שמדובר בחוזרים בתשובה, שמסוגלים לסנן את הרע ולקחת את הטוב. כאלה שלא יחליטו מחר שבעקבות ההצלחה הם תורת ישראל היא פחות רלוונטית. בנוסף, לא בטוח ששיר שלהם ב-MTV או באירוויזיון ישרת את תדמית העם היושב בציון, בדיוק כמו שלא היינו יוצאים מגדרנו אם היינו רואים שׁיח או כומר יוצאים בקריירה חדשה.
בכל אופן, אין ספק שלדיסק הבא שלהם כולם יחכו. במקרים כאלה מגייסים בד"כ שני יחצ"נים הפונים למגזרים שונים. יהיה מעניין לראות עטיפת הדיסק שלהם צד אחד ברקע הכותל, ובצד השני בהיכל נוקיה. נחכה ונראה.

 

פשקווילים

–        מידי שבוע בימי רביעי בין השעות 20:00- 22:00 מתקיימת שחייה לנשים בלבד עם מצילה. בקיבוץ הגושרים. לפרטים: 0527598800 איציק בן שימול, משגיח בבית מלון הגושרים.

 

–        טיול לירושלים יתקיים בתאריך ביום רביעי, כט' בטבת ה-1.1.2014 הטיול יכלול את קבר מרן הרב עובדיה יוסף, רבי חיים בן עטר (אור החיים הקדוש), הכותל המערבי ושוק מחנה יהודה. מחיר: 120 שקלים (לא כולל ארוחה), יציאה בשעה 07:00 מהמשטרה. לפרטים: 052-9593304

 

–        ההילולה של סידנא הבאבא סאלי, זכותו תגן עלינו, תתקיים ביום חמישי הבא א' בשבט תשנ"ד (2.1.2014 למניינם) בבית הכנסת "אהבת ישראל" בשיכון ג' אחרי תפילת ערבית. יום פטירתו של הצדיק חל בד' בשבט.

 

 

פרשת שבוע – וארא

ברוך השם, אנו רואים את ההתקדמות הרוחנית שיש בעם ישראל. בזמננו אין אדם שיכול לטעון כי הוא בגדר "תינוק שנשבה", כי הרי הטכנולוגיה מתקדמת, ואנו רואים שאפילו בטלוויזיה יש ערוץ שמקרב את ישראל לאביהם שבשמים, ואין ספק כי האינטרנט מלא במאות אלפי שיעורים של רבנים מכל הסוגים ומכל המינים. אומנם, אחרי עשרת המכות שקיבלו פרעה ומצרים, רק אז הבינו עם מי יש להם עסק, ולכן פרעה מתוודה על חטאיו, כמו שכתוב בפרשתנו: "וישלח פרעה ויקרא למשה ולאהרן ויאמר אליהם חטאתי הפעם ה' הצדיק ואני ועמי הרשעים".

אין ספק כי פרעה קיבל על עצמו לחזור בתשובה ולהאמין בבורא יתברך שהוא השליט, התקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם. הוא מה שנקרא "הבוס". אך ידוע שפרעה חזר בו ולא היה מוכן לחשוב על שחרורו של עם ישראל מעבודת הפרך. התורה מלמדת אותנו יסוד גדול וחשוב במלחמת היצר. אנו נתקעים במהלך חיינו  פעמים רבות במצבים של "קבלות", החלטה על שינוי גדול במהלך חיינו, או הרהורי תשובה. אנו רואים בכנסים שמביאים רבנים גדולים ושם יש איזו התעוררות, בכי, הבטחה של חזרה בתשובה ופעמים רבות תוך יום, הדברים נעלמו כל היו. המעלה הגדולה היא לשמור, לעשות ולקיים. את הגדלות של קבלה אחת לכבודו של הבורא למדתי ממעשה שסיפרו לי על אחד מהרבנים החשובים שהגיע לבית ספר לבנות על מנת לתת להם שיחת חיזוק. הרב דיבר על אהבה בה' ועל שצריכים אנו להחזיר לו על כל הניסים והנפלאות שעושה עמנו. בסוף הדרשה, הציע הרב כי כל אחת מהבנות תקבל על עצמה לעשות מעשה קטן לכבוד בורא עולם בכדי להראות את אהבתנו אליו. נערה אחת ששמעה את השיחה, החליטה לקבל על עצמה שלא לברך שום ברכה בלי שיהיה מישהו לצידה שיענה לברכה שלה "אמן". הילדה ביצעה זאת על הצד הטוב ביותר, ולא ויתרה על הקבלה בשום אפן גם במצבים קשים. יום אחד הגיעה הנערה מבית הספר כאשר היא מאוד צמאה. הילדה הופתעה לראות שאין אף אחד בבית, ואין מי שיענה אמן לברכת "שהכל" שרצתה לברך על המים. הילדה חיכתה הרבה זמן עד שהגיע אחיה הקטן וענה לה אמן לברכתה. בלילה, חלמה הילדה את אמה שנפטרה כמה שנים לפני כן,  ואמרה לה כי עשתה רעש גדול בשמים, והצילה את שכנתה פלונית ממחלה ששרתה בגופה מזה מספר שנים. בבוקר הלכו הילדה ואביה לשכנתה וסיפרו לה את אשר חלמה הילדה.  "שום אדם בעולם לא ידע על מחלתי", אמרה השכנה. האישה, באותו הרגע הזמינה מונית לבית החולים על מנת לעבור מספר בדיקות כדי לבדוק את מצב מחלתה, והיא הופתעה לדעת כי מחלתה נעלמה כלא הייתה. כוח של קבלה אחת קטנה.

שלום בר יוחאי חיים

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad