היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"אם המפרסמים לא יחזרו בהם מהאשמות כלפי אלי זפרני, ננקוט בהליכים משפטיים"

      ספיחי העימות המתוקשר בין חברי המועצה אביחי שטרן ויורם מלול לבין המשנה לראש העיר אלי זפרני, יגיעו ככל הנראה לפתחו של בית המשפט לאחר שזפרני הותקף והוטל דופי בפעילותו כחבר מועצה בוועדת בניין ערים.

      מדובר בשני חברי מועצה המעורבים, לכאורה בפגיעה מתמשכת ומתוזמנת בשמו הטוב של עמיתם לשולחן המועצה, ולאחר שהעובדות באשר להאשמות שמותכות במשנה לראש העיר זפרני נבדקו, עובדתית, ונמצא שיש פער בין ההאשמות, לכאורה כלפי זפרני, אנחנו מביאים את גרסתו של זפרני כפי שנמסרה על ידי עו"ד עמי זנטי.

      לפני כן תזכורת. אלי זפרני השותף בחברת אר"צ כחול לבן (אלי, רחמים צבי), אשר הייתה בעלת המקרקעין באזור המרכז, מכרה את השטח לחברת 'כחול לבן', ואין לאלי ולחברה שום זכות במקרקעין.

      למרות זאת, מאשימים את זפרני, חברי המועצה אביחי שטרן ויורם מלול בכך שהוא פועל בניגוד אינטרסים בכך שהוא משתתף בישיבות וועדת בניין ערים הדנה בנושא מתוך כוונה לקדם את ענייניו העסקיים.

      זפרני, שב והזהיר את שני חברי המועצה שהם מפיצים כזבים עליו ביודעין כדי לפגוע בו ולהציגו כאדם מושחת המנצל את תפקידו הציבורי לטובתו.

      זפרני: "שני חברי המועצה האלה, מלול ושטרן לא מפסיקים להשמיץ ולפגוע בשמי הטוב. למרות שאני לא בעל הקרקע כבר זמן ארוך, הם מפיצים שקרים שאני פועל בוועדת בניין ערים כדי לגזור קופון לכיסי. הדברים האלה שקר וכזב, ולכן החלטתי להעביר את הנושא לטיפולו של עו"ד עמי זנטי כדי שיגיש תביעת על הוצאת דיבה ולשון הרע", אומר זפרני.

      בשבוע שעבר הופץ סרטון בו חבר המועצה מלול מאשים את זפרני בהתנהלות המנוגדת לאינטרס הציבורי, וחבר המועצה שטרן העלה גם עמוד בפייסבוק מהסכם המוכיח לכאורה, שאכן זפרני פועל בניגוד אינטרסים.

      עו"ד זנטי, המייצג את זפרני הגיב בשמו ואמר "מדובר בפרסומים שקריים שנעשו בחוסר אחריות, תוך הטעיה מכוונת, בכדי לפגוע בשמו הטוב של מר זפרני, כחלק ממסע רדיפה של גורמים שונים, ששמו להם למטרה להכפישו, ולפגוע בו ובתדמיתו, ע"י הפצת דברי שקר בכל אמצעי תקשורת, וע"י שימוש בשפת ביבים שאיננה ראויה ואיננה מכבדת איש. בגין פרסומים אלו, יישלחו בימים הקרובים מכתבי אזהרה ואם המפרסמים לא יחזרו בהם ויתנצלו, גם יינקטו הליכים משפטיים. באשר להסכם המכר של המקרקעין- מדובר במקרקעין שנרכשו, ע"י חברה, בה מרשי שותף, והם נרכשו, לפני כעשור שנים, לפני שמר זפרני נבחר (ב-2013) למועצת העיר. החברה בה מר זפרני שותף פיתחה את המקרקעין, והשביחה אותה, מתוך כוונה להתמודד במכרז להקמת ביהמ"ש החדש בקריית שמונה. לשם כך, הושקעו כספים רבים ע"י החברה, הכוללים בין השאר, את שינוי התב"ע, תכנון וקבלת היתר למבנה שיועד להיות ביהמ"ש וערבות השתתפות במכרז (הכול בשנים 2006-2007 ובסמוך לכך). כידוע בסוף, ביהמ"ש הוקם באזה"ת הדרומי, והחברה בה מר זפרני שותף, מכרה את המקרקעין. ע"פ דין בעת מכירת מקרקעין, יש לפרט, מה מהתשלום נועד, עבור המקרקעין ומה עבור שאינו המקרקעין, וכך נעשה בהסכם בין החברה בה שותף זפרני, לבין החברה שרכשה את המגרש. דברים אלו עולים בבירור מההסכם, שפורסם ברשת הפייסבוק, שמפריד בין התשלום על הזכויות במגרש (2.9 מ' שקלים) לבין תשלום על הוצאות שהוצאו (בלשון עבר) עבור עניינים שונים, שאינם המקרקעין, כמפורט בסעיף 5 לעיל. מי שמחזיק בהסכם, וניתן להניח שמפרסם ההסכם, מחזיק בעותק מלא של ההסכם, יכול לראות, כי אין בהסכם, אפילו רמז לכך שתשלום התמורה מותנה בקבלת היתר עתידי. לכן כל טענה מעוותת הקושרת בין ההפרדה הנדרשת של התמורה (1 מ' +2.9 מ'), לבין סיפור בדיוני, של תנאי להוצאת היתר עתידי- איננה אמת ובוודאי שאיננה נתמכת באופן מבוסס היטב, על התוכן הכתוב של ההסכם. למען הסר ספק, כל הזכויות במקרקעין, רשומות כבר למעלה משנה ע"ש החברה הרוכשת, תשלום הכספים עבור המקרקעין, תם ונשלם לפני למעלה משנה, ואין למר זפרני באופן אישי, ו/או לחברה שמר זפרני שותף בה, כל זכות במקרקעין, והדברים האלו נאמרו ע"י מר זפרני, בפתח הישיבה האחרונה של הוועדה לתכנון ובניה, בצורה ברורה ורהוטה. לכן, ע"פ מיטב הבנתי והבדיקות שערכתי באופן אישי, הטענות שהושמעו בנושא, ע"י גורמים שונים, אינם אמת, בשקר יסודם, ומהווים הטעיה מכוונת ומסוכנת, תוך שימוש בשפה בלתי ראויה, והדבר חמור פי כמה וכמה, אם הדבר נעשה  ע"י נבחרי ציבור ו/או אנשי מקצוע, האמורים לדעת לקרוא הסכמים משפטיים, ולהבין את ניסוחם. לפיכך, אני מגנה בחריפות, את מסע השיסוי והשקר, המובל כנגד מר זפרני, וכאמור, אם המפרסמים לא יחזרו בהם ויתנצלו, יינקט כנגדם כל הליך חוקי נדרש", אומר עו"ד זנטי ל"חדשות הגליל".

      תגובתו של חבר המועצה אביחי שטרן "לא ידוע לי על                כל תביעה שהגיש נגדי אלי זפרני אבל אם אכן הגיש          כזאת אז אני שמח על כך משום שבניהול התביעה יהיה       אפשר לברר אם זפרני פעל בניגוד אינטרסים במקרקעין       שהיה בבעלותו ועדיין לא הוסרה אגרת החוב                    המשעבדת את הנכס ברישומי רשם החברות".

     הפניות אל חבר המועצה יורם מלול לתגובה לא נענו עד סגירת העיתון.

אולי יעניין אותך

Bottom ad