היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ב"כ העירייה עו"ד מרדכי בס למבקר המדינה: "התנהגותו של המהנדס מושחתת"

השבוע הגיעה לשיאה סאגת תפקודו של מהנדס העיר, כאשר מבקר המדינה יוסף שפירא זימן ללשכתו את הצדדים המעורבים בנושא. במוזמנים: ראש העיר הרב ניסים מלכה ויועצו אריק פחימה, חגי קול מהנדס העיר, עורכי הדין אריאל בר יוסף היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד יורם ביטון, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון ואחרים, כדי לשמוע את טענות העיריה על החלטתו של מבקר המדינה להעניק 'צו הגנה זמני' למהנדס העיר.

כזכור, הטענות הקשות נגד מהנדס העיר על האכיפה הסלקטיבית שהוא עושה כנגד עברייני בנייה, הייתה העילה לכך שדו"ח של מיטרני גם אושש אותם, הביאו לעלייה דרמטית של עברייני בניה בכל התחומים.

"חדשות הגליל" פרסם מספר כתבות בנושא כאשר לנגד עיניו עומד שלום הציבור ושיתוק העבודה בחסות מבקר המדינה, שפירש לעצמו מהנדס העיר.

ב"חדשות הגליל", כמו גם מאוחר יותר בכתבתה של איילה חסון בערוץ 10, הועלו תמיהות באשר לצו שקיבל המהנדס בו ביום שהוא ביקש אותו, והמשיך להיות בתוקף גם אחרי הדו"ח החמור של ד"ר מיטרני. בדו"ח כזכור, צוינה העובדה שהמהנדס בונה תיקים למי שהוא רוצה, טענה שהעלה מתחילת הדרך ראש העיר כנגד המהנדס.

על פי עדויות שיש בידנו, הפגישה הייתה טעונה ובה המבקר שאל שאלות נוקבות באשר לטענות העירייה כלפי מהנדס העיר.

נציגיו של המהנדס ניסו לדמות לישיבה אופי פוליטי בו שוב ושוב העלו האשמות שווא וטיעונים שהמבקר סרב להכליל אותם כחלק מהנושא הנדון, תפקודו הבעייתי של המהנדס והצו שהעניק לו המבקר עצמו.

העירייה העלתה בפני מבקר המדינה את טענותיה בדבר "התנהגותו המושחתת של מהנדס העיר מר חגי קול" וכן את התנהלותו בנושא אכיפת חוקי הבנייה כלפי עברייני הבנייה בקריית שמונה, התנהלות הנגועה באכיפה סלקטיבית ומשיקולים זרים.

עוד העלתה העירייה והציגה בפני מבקר המדינה את דו"ח ד"ר מיכל מטרני המאשר את טענות העירייה, בין היתר את "בניית התיקים" לאנשים ואת אי יכולתו המקצועית לשמש כמהנדס הוועדה.

העירייה טענה, בנוסף, כי אם, חלילה, לא יוסר צו ההגנה ימשיכו להיגרם נזקים כבדים ביותר לעיר קריית שמונה ולתושביה.

העירייה הוסיפה והבהירה כי נוכח אי-תפקודו של המהנדס בנושא אכיפה כלפי מבנים מסוכנים עלולה חלילה להיגרם סכנת חיים ממשית.

עתה מחכים הצדדים להחלטתו של מבקר המדינה ובטוחים שאחרי הישיבה שהתקיימה השבוע וחשיפת התנהלותו של מהנדס העיר קול במשך למעלה משנה מאז קיבל את צו ההגנה, יוסרו החסמים והעירייה תחזור לתקן את הנזקים הכבדים ועבירות הבניה החמורות שהמהנדס לא טיפל בהן ולא דאג שתהיה אכיפה של חוקי הבניה.

"בוא נקווה שנצליח לצאת לשטח במהירות ולמנוע את האסון הבא הרשום על הרבה קירות ברחבי קריית שמונה", אמר בכיר בעירייה.

 

אולי יעניין אותך