היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גילוי מוקדם של סרטן מעי הגס

בדיקה לגילוי דם סמוי בצואה היא אמצעי לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס. בישראל זהו הסרטן השני בשכיחותו והשני בקטלניותו.

"כיום הרפואה היא רפואה מונעת ואנחנו יודעים להגיד שגילוי מוקדם מבטיח ריפוי במקרים רבים, יש חשיבות רבה לבדיקה לגילוי דם סמוי בצואה. הבדיקה מיועדת לגלות את הימצאותם במעי הגס של תאים סרטניים או של פוליפים שעלולים להפוך בשלב מאוחר יותר לסרטניים" מסבירה חגית לוי, אחות אחראית מרפאת כללית צפת מרכז.

מחקרים רבים הוכיחו שהבדיקה הזאת מפחיתה את התמותה מסרטן המעי הגס. היא קלה ופשוטה לביצוע, ואין לה תופעות לוואי.

לדברי דניאלה הלל ולעל, אחות אחראית מרפאת כללית צפת כנען "הבדיקה מזהה דימום סמוי שאינו נראה לעין ושעלול להצביע על פוליפים או על סרטן. אם עולה מהבדיקה שיש דם סמוי בצואה, מומלץ לעבור בדיקת קולונוסקופיה, בדיקה זו מאפשרת לגלות פוליפים ולהסיר אותם".

מומלץ לעשות את הבדיקה לגילוי דם סמוי בצואה החל מגיל 50 ועד גיל 74 פעם בשנה. הבדיקה כלולה בסל הבריאות.

"את ערכת הבדיקה ניתן לקבל מהרופא המטפל או מהאחיות במרפאות של כללית. הימצאות דם סמוי בצואה אין משמעותה בהכרח שמדובר בסרטן המעי הגס, שכן מקור הדימום יכול להיות מחוץ למעי הגס, החל מהחניכיים ועד לפי הטבעת. אולם גם אם מקור הדימום הוא אכן מהמעי הגס ונובע מהימצאותם של פוליפים, עשויות לחלוף שנים רבות עד שפוליפ יתפתח לסרטן, וזו אחת הסיבות שהבדיקה הזאת כל כך מומלצת: מאחר שחולף זמן רב מהיווצרות הפוליפ ועד שהוא הופך לסרטן, יש חלון הזדמנויות ממושך שמאפשר את הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס" מוסיפה סיימה שאגום, אחות אחראית מרפאת כללית קניון צפת מומחים.

"אנחנו מזמינות אתכם להתייעץ איתנו, ולקבל הסבר על הבדיקה ועל המחלה.

זכרו, ישנה חשיבות רבה לגילוי מוקדם, גילוי מוקדם מעלה את סיכויי הריפוי הבדיקה. בשביל זה אנחנו כאן" סיכמה חגית.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad