היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הדבר הבא: דניאל ואזנה

 

בשקט בשקט והרחק מזרקורי מדינת תל אביב הולך וצומח בקריית שמונה כישרון מוסיקלי מיוחד, דניאל וזנה שמה. שמיניסטית שנולדה וגדלה בעיר הצפונית שהפכה לחלק בלתי נפרד מנוף ההופעות והאירועים המוסיקליים לא רק בקריית שמונה, אלא באזור כולו. דניאל נערה מיוחדת שהחיוך אינו מש מפניה, אינה מפגינה שמץ של שויץ או התנשאות, תכונות שברך כלל באות עם הצלחה בגיל כזה. צנועה בהופעתה אבל ממש לא ביישנית, היא פורצת את דרכה ב אל התודעה המוסיקלית בציבור.

דניאל הוציאה לאחרונה שיר חדש "הלאה" שמו כולו פרי עבודה משותפת לה ולחבריה. את המילים לשיר כתבה בעצמה את הלחן הביאה חברתה עומר משה ואת ההפקה המוסיקלית עשה בכישרון יוגב סמינה מאליפלט.

השבוע לרגל צאת השיר נגשנו לשיחה קצרה עם דניאל.

– שלום דניאל, מה את עושה בימים אלה?

דניאל: "בימים אלו אני לומדת בבית הספר דנציגר ואחר הצהריים אני עובדת ב"קמפינג הצפון" בקניון נחמיה. פעם בשבוע אני לומדת בכפר בלום במרכז קלור פיתוח קול עם המורה הכי טובה -עינת (זו השנה הרביעית).  אני מופיעה באירועים ובטקסים שונים. ובשעות הפנאי מבלה עם המשפחה ועם החבר המדהים מתי אלמקייס".

– לאחרונה הוצאת את השיר, "הלאה". ספרי מעט על ה"לידה" שלו?

דניאל: "לפני כשנתיים החלטתי לכתוב שיר. כתבתי אותו, ואחרי שנה שהוא ב"מגירה" ביקשתי מעומר משה שתלחין לי אותו ושתשפר את המילים שלו. כך קרה, ואחרי שנה פניתי ליוגב סמינה מאליפלט מפיק מוזיקלי מעולה שהפיק לי את השיר. ידעתי שלהוציא שיר לוקח המון זמן אבל רק כשהתחלתי לעבוד על השיר הבנתי באמת כמה שזה לא פשוט. משנים הרבה ומוסיפים הרבה, בסוף יוצא משהו טוב. הוצאת השיר תרמה לי מאוד מבחינה מקצועית ומוזיקאלית למדתי הרבה מאוד דברים על המוזיקה ועל הפקות שירים בכלל. התגובות של האנשים מעודדות ונותנות לי כוח להמשיך "הלאה"".

אכן השיר מיוחד והיה לי העונג להשמיע אותו ברדיו קול הגליל העליון שם אני משדר. התגובות לשיר היו חמות, שמחתי לשמוע.

– לפני מספר חודשים הופעת במכללה האקדמית תל חי. נודע לנו שהתלהבו מהופעתך ובאופן מפתיע זה הוביל למשהו לא פחות מדהים. מה זה היה?

דניאל: "הופעתי עם השיר "אמן" שירה המרגש של ליאורה, שייצג את ישראל באירוויזיון 1995. לאחר ההופעה פנה אלי נשיא המכללה פרופ' יונה חן, שעצם פנייתו שמחה וריגשה אותי. לשמחתי הרבה הוא אהב את ההופעה ואת הביצוע של השיר, הוא קישר אותי לאדם מאוד מקושר ומוביל בעולם המוזיקה ואני מקווה שיצא משהו חיובי. בהזדמנות זו אומר תודה לפרופ' יונה חן על המאמצים שהשקיע ועל תשומת הלב שהקדיש לי. בנוסף הופעתי בטקס שהתקיים במכללת תל חי לזכרו של יצחק רבין ז"ל עם אוריה כהן-קלידנית, עומר ממן-גיטריסט ואביב סעדיה-גיטריסט. היה טקס מאוד משמעותי ומרגש שמחתי לקחת בו חלק".

דניאל מופיעה באירועים וטקסים רבים וקוצרת תשואות בכל הופעה. לפני מספר חודשים היא הופיעה בחלק האומנותי בטקס השקת פרויקט האינטרנט המהיר באשכולות הפיס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, ח"כים ומוזמנים רבים. דניאל הדהימה א הקהל ובסיום הטקס היא שרה את "התקווה" וזכתה למחמאות מראש הממשלה על הביצוע. 

– כמה שירים הוצאת עד היום? ומי השותפים שלך בכתיבה, בהלחנה ובהפקה?

דניאל: "הוצאתי שיר אחד מקורי "הלאה" וביצעתי שיר של עומר משה שהיא כתבה והלחינה "אחי הטוב" ובנוסף עשיתי יותר מ-10 קאברים (ביצוע שלי לשיר שקיים)".

– ולסיום השאלה הבלתי נמנעת. אוטוטו את מסיימת י"ב. האם נראה אותך בלהקה צבאית כלשהי?

דניאל: "תראה, ללהקה צבאית קשה מאוד להתקבל. אם אתקבל לשם אשמח, שם אוכל ללמוד הרבה ולחוות רק מוזיקה במשך שנתיים. ואם לא אתקבל אני מקווה להיות מ"כית טירונים. מה שבטוח שאחרי השירות הצבאי אני מתכננת ללמוד בבית הספר הידוע למוזיקה "רימון" ובבית ספר למשחק "בית צבי", בינתיים זה הכיוון, אך אין אפשר לדעת מה צופן לי העתיד".

דניאל לא שוגה באשליות ואינה מנכסת לעצמה גינוני כוכב, היא עובדת קשה ומתמידה לטפח את כישורי השירה שחנן אותה בורא עולם. היא שותפה בחדר המוזיקה של בית הספר שם היא לומדת ומתרגלת ורוכשת ביטחון.  דניאל, לא מוותרת על חלק חשוב מהערכים בהם היא מאמינה, להודות למי שצריך.

דניאל: "אני חייבת להודות להורים המדהימים שלי, למשפחה התומכת ולחברים הקרובים. הם "דוחפים" אותי קדימה ועושים הכל בשביל ההצלחה שלי, הולכים אחרי לכל מקום. תודה ענקית". ואנחנו מודים לך דניאל.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad