היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הנשיא ריבלין מצדיע לסגן ברק טל מקריית שמונה

סגן ברק טל, בנם של לאה ואיציק טל, משפחה ששורשיה נטועים עמוק-עמוק בקריית שמונה, הוא אחד ממאה עשרים ואחד החיילים והחיילות המצטיינים. ביום העצמאות הוא קיבל את אות החייל המצטיין מידיו של נשיא המדינה ראובן ריבלין.

ברק גדל והתחנך בקריית שמונה, למד בבי"ס תל-חי ובבי"ס דנציגר-דרכא.

דרכו של ברק שזורה בפעילות חברתית והמון אכפתיות ממה שקורה לנו כאן. במהלך שנותיו, טרם גיוסו, ברק היה מעורב חברתית ונטל חלק בפעילויות שונות בהם: חבר במשלחת למחנה קיץ בסאן פרנסיסקו דרך הסוכנות היהודית, קו הזינוק- תוכנית מנהיגות ליצירת דור מנהיגים חדש מהפריפריה. את המסע הוא התחיל במשלחת מטעם מועצת התלמידים של בית הספר אל העיר וויניפג והמשלחת לפולין ובסיום לימודיו בדנציגר, התקבל לשנת שירות מטעם הסוכנות היהודית בטורנטו- קנדה.

עם חזרתו ארצה התגייס לחיל הטכנולוגיה והאחזקה. השתלב במסלולי פיקוד שונים. בתוכם בית ספר לקצינים וקורס קצינים בינלאומי בבית הספר לקצינים בעיר "דרזדן" שבגרמניה יחד עם 50 צוערים מכל העולם. ברק סיים כקצין מצטיין.

אח לנופר (26) מ"פ מפקדה בגדוד 53 של חטיבה 188 ואח לאופק (13) תלמיד בכיתה ח' בתיכון דנציגר.
המשיך כמפקד בגדוד 82 של חטיבה 7. כיום משמש כמפקד בקורס מ"כ טכנולוגי.
ההורים הנרגשים יודעים לספר על ילד שבגר והיה לאדם בשל בעל ערכים, שהנתינה והמעורבות בחברה עמדו אצלו בראש סדר היום, כל יום.

ברק, כמו דומים לו, צנוע, נחבא אל הכלים וממעט לשתף פעולה עם מי שמנסים להוציא ממנו פרטים על עשייתו הברוכה.

ברק עושה, את הדיבורים הוא משאיר לאחרים.

כדי להבין מהיכן צומחות הרגליים, צריך להביט על ההורים: אבא יצחק, קצין בכיר בדימוס ואימא אוהבת ומחבקת המנהלת עסק פרטי, ומעורה בנעשה סביבה.

לברק אחות בוגרת נופר, קצינה גם היא (סרן) המשמשת כמ"פ באחת היחידות הלוחמות.

ברק גדל לאורן של דמויות, שכל אחת השלימה את חברתה והתוותה לו מארג עשיר של ניסיון ומודלים לחיקוי ולהתייעצות.

ברק הוא 'ראש גדול'. לוקח משימה ומעצים של מה בכך ומעצים אותה. כך הוא עשה עם חייליו. החדיר בהם מוטיבציה במקום שהכל נראה אבוד.

בעניין זה מרשה ברק לעצמו להתגאות במשורה ולומר ש'זו המשימה האמיתי. לקחת נערים ולהפוך אותם לבני אדם מועילים ומקצועיים". ולנו אין אלא, להסכים עם סגן ברק טל, אחד ממאה עשרים ואחד המצטיינים.
כשמבקשים מברק את תעודת הזהות שלו הוא אומר "אני אח לנופר (26) מ"פ מפקדה בגדוד 53 של חטיבה 188 ואח לאופק (13) תלמיד בכיתה ח בתיכון דנציגר.התחנכתי בבית ספר תל חי ובתיכון דנציגר בעיר. למדתי במגמות פיזיקה וביוטכנולוגיה.
התחלתי בטירונות 03 בבט"ר ניצנים ומשם למסלולי פיקוד שונים בחיל וביניהם קורס מכים וסיפוח לגדוד 101 בחטיבת הצנחנים.
לאחר שנה בצבא נכנסתי לבית הספר לקצינים, לאחר כשבועיים בבה"ד קיבלתי את הבשורה שאת קורס הקצינים אעשה במתכונת קצת שונה ואת חלקו השני-פרק של חודש ביצעתי במסגרת קורס קצינים בינלאומי בבית הספר לקצינים בעיר "דרזדן" שבגרמניה יחד עם 50 צוערים מכל העולם.
חוויה מחזקת שגורמת לך להבין שאתה חלק מהצבא המוסרי, הערכי, המלומד והחזק ביותר במזרח התיכון.
חזרתי אל פרק ההשלמה החיילית וסיימתי אותו כקצין מצטיין"

אולי יעניין אותך

Bottom ad