היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 08.08.2014

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר…

מדינת ישראל חוזרת על אותה טעות בדבקות כבר מספר מבצעים ומלחמות. צה"ל לא מכריע את האויב, על אף שצה"ל מנצח תמיד בסופה של המערכה.

הפעם, יותר מתמיד נחוצה הייתה הכרעה כך שמפרקתו של החמאס ומפקדיו תשבר ומחבליו ירימו דגל לבן, וזה לא נעשה.

איני בא בטענות לצה"ל על כך רק אומר את מה שכולם חושבים זה כמה עשורים של עימותים אלימים מול החיזבאללה והחמאס.

שלא כמו במלחמה קלאסית של מדינה נגד מדינה בה ההכרעה היא תוצאה של מצבור ההישגים של צד אחד מול הצד האחר, במלחמה מול כוחות טרור יש רק דרך אחת לנצח, לחסל את ראשי הנחש.

התמונות והאמירות של היום של אחרי המלחמה מעידים ומחזקים הנחה זו והמשחק של הטרור האיסלמי ממשיך להרים ראש ולפגוע באזרחי ישראל וחייליו.

יש כמובן גם את התרומה שלנו, תושבי מדינת ישראל הדמוקרטית, לעזות המצח ולאמירות המתגרות של ראשי החמאס ודובריו. ההתבטאויות החופשיות וחסרות המעצורים מתוך כל "מעגל" ותחת כל מצלמה ומיקרופון, שופכים האימהות והאבות את חששותיהם הכנים מפני החמאס והמנהרות. האמירות הללו תורמות לעזות המצח של ראשי החמאס לומר ולהזהיר את "מתנחלי עוטף עזה" לא לחזור לבתיהם כי הם ישלמו את המחיר.  

וכך קורה שאחרי עשרים ותשעה ימים בהם התחפשו 'גיבורי' החמאס ומפקדיו לחולדות החיות במחילות, לצאת אל ההמונים לבושים בחליפות מגוהצות ולהכריז את מה שהם הכריזו, ולאיים את מה שהם איימו.

ההתבטאויות ורחשי הלב של הציבור הישראלי בימים אלה, הם חומר מודיעיני מהמדרגה הראשונה לארכי טרוריסטים בעזה. חוסר הוודאות וחוסר הידיעה על רחשי הלב והחששות המלווים כל אֵם ואב בישראל, הם-הם החומרים המודיעינים האיכותיים להם זקוק החמאס כדי לתכנן את מהלכיו ותגובותיו.

הדברים נכתבים טרם הגיעה שעת האולטימטום של החמאס, יום שישי שמונה בבוקר, בו הם מאיימים לשוב ולירות רקטות לעבר ישראל ולהשתמש במנהרות הקטל שלהם.

בדיני נפשות לא נהוג להמר, אבל אם אתם קוראים את הדברים האלה ביום שישי אחרי השעה שמונה בבוקר, אזי אתם מבינים שהאיומים היו איומי סרק.

 

…נחזור לצוק איתן

בעצם נחזור למלחמת לבנון, אתם יודעים מה?! נחזור להתנתקות, לגרוש יהודי גוש קטיף.

היֹה היה מלך בישראל שמו אריאל שרון הראשון, ירום הודו. המלך הזה היה פעם מלך אמיתי, מלך של כל העם וקראו לו "אריק מלך ישראל". המלך הזה הלך בדרך אמונתו עוד מימי ה-101 והטיפול בפדאיון עד מלחמת יום הכיפורים בו היה לו חלק בהצלת עם ישראל מ"חורבן בית שלישי" כפי שאמר שר הביטחון דאז משה דיין.

המלך אריק דחף ופעל לביטחונה של מדינת ישראל ונודע כבולדוזר המקים מצפים בגליל וישובים בגוש קטיף.

הערך 'אמת' לא היה מן הצדדים החזקים שלו, וזה בהמשך…

המלך אריק הראשון היה שר ביטחון בממלכתו של מנחם בגין האחרון ז"ל והוביל את צה"ל למלחמת לבנון הראשונה, או כפי שקראו למלחמה ההיא "מבצע שלום הגליל".

תקלה של הנוצרים מול המוסלמים בסברה ושתילה הביא לטבח המוני של הנוצרים בידי המוסלמים.

די היה בעובדה זאת כדי ללכד את השמאל הישראלי על כל גווניו בדרישה ממנחם בגין להדיח את "שרון הרוצח".

…נדלג על ימים ושנים, ומאז אותה הדחה וקלונה נגיע אל ההצהרה של אריאל שרון ש"דין נצרים כדין תל אביב" לפני הבחירות בשנת 2001 שהביאו את מצביעי הימין להתלכד סביב מועמדותו לראשות הממשלה.

אריאל שרון נבחר לראשות הממשלה, ובשנת 2005 הפנה עורף לכל המורשת שלו, וגם למידת "דובר אמת", הפך את עורו האידיאולוגי, אותרג על ידי העיתונות הישראלית (אמנון אברמוביץ'), לא לפני שגירש את יהודי גוש קטיף מבתיהם והפך ל"אריאל שרון המלך של השמאלנים".  

חברים יקרים. לא מתוך חוכמה, אלא מתוך ראיה לאחור וניתוח כל מה שקרה לנו מאז, בהם מלחמות לבנון השנייה עמודי הענן, העופרת היצוקה וכמובן 'צוק איתן'-מלחמת עזה, אפשר לקבוע ששורשי עזות המצח והתעוזה של החיזבאללה והחמאס שואבים את כוחם מאותו גירוש מחפיר וחסר טעם.

אם משאת נפשם של אויבנו היא גירושנו מהאדמה הזאת, והם לא מצליחים, ובא מנהיג ישראלי אהוד ובהינף בולדוזר מוחק פואמה התיישבותית מפוארת מעל האדמה ומחריב את בתיהם, עברם ועתידם, מה עליהם עוד לעשות?! ללמוד ממנו את התורה וסודותיה.

איך שלא תסתכלו על רצף האירועים, תגיעו למסקנה המתבקשת שלכל פרי בעץ החטאים יש שורשים עמוקים באדמה, גירוש יהודים הוא השורש לכל הטרגדיות שלנו בצפון ובדרום מאז.

 

טוב שכן טוב

נכתב כבר בעבר שעל מדינת ישראל לפתוח את מערכת הקודים שלה עם הערבים ולהגדיר אותה מחדש. זאת, לנוכח ההתנהלות של הערבים (סליחה על ההכללה) במהלך, לפני ואחרי חטיפת שלושת הילדים ורציחתם ו'צוק איתן'. למזלו של הקולקטיב התודעתי הישראלי, שהתקשורת ה'אחראית' מתיימרת לקבוע לציבור מה לראות ומה להעלים מעיניו ואוזניו, בעיקר להעלים.

אילו תושבי מדינת ישראל היו נחשפים לחלק מהאירועים הקשים בהם מעורבים ערבים, אני חושש שמזמן היו כאן קרבות רחוב יוםיומים. התקשורת (סליחה על ההכללה) נוהגת בגסות ובעריצות בכל הקשור לאלימות של ערבים כלפי יהודים מצנזרת, מעלימה, לא מדווחת ובעיקר מתעלמת מהאלימות הזאת. בכך יוצרת התקשורת תמונה מעוותת שת המציאות וכאשר קורה פיגוע או פגיעה ביהודים על רקע היותם יהודים, יש פליאה. אה?! מה?! איך לא ידענו?!

 

לא טרקטוריסט, טרוריסט

פיגוע הטרקטור בירושלים בדיוק נופל בהגדרה הזאת. הנהג, יצא בהפגנה 'כואבת' נגד משטרת ישראל בדריסה המפורסמת של הטרקטוריסט לפני מספר שנים, ובדמעות תנין התחנן על פרנסתם שלו ושל חבריו הטרקטוריסטים. "איך נביא אוכל לילדים שלנו?!" ילל המחבל מול מצלמות הטלוויזיה, "אנחנו בסך הכל רוצים לעבוד והמשטרה פוגעת בנו. אנחנו חפים מפשע, רק טרקטוריסטים אנחנו", אמר אותו מפגין שהשבוע הפך לטרוריסט רוצח בעזרת טרקטור.

 

אחמד טיבי, פרובקטור קטן, ותו לא

ח"כ אחמד טיבי, הפך במלחמה הזאת לתמצית חבר הכנסת הערבי הדוחה והבזוי. הדברים נכתבים תוך הדגשה שאין הכוונה לסתום לו את הפה, אלא לבוא בטענות קשות על שיתוף הפעולה לה הוא זוכה בתקשורת הישראלית.

לעיתים נדמה שעורכים בטלוויזיה נושאים מטענים עודפים של מזוכיזם. להחליט לראות ולשמוע את אחמד טיבי יום-יום בערוצים ובשעות השיא, זה דבר חולני. אין לאיש מה לחדש, הוא הפך מזמן לפרובוקטור, סוג של שהאיד המנצל את הבמה התקשורתית ואת חופש הביטוי כדי להתעלל בציבור הישראלי, במקום שלא צריך להתעלל בו. אין שום הצדקה להביאו לאולפן אחרי שמשנתו שזורה בדרך הדמים של אביו הרוחני יאסר ערפאת שזכה להיות יועצו הנאלח ובטח לא אחרי הסרטון בו הוא מטיף לקהל שומעיו להיות שהאידים ולסמן את הדרך לעצמאות של הפלסטינאים בדם השהאידים.

התקושרת, חלקים בתקשורת אמורים להסיק מסקנות מרחיקות לכת בכל הקשור לבמה המופרזת שהם נותנים לפרובוקטורים דוגמת טיבי וחנין, זו לא עיתונות, זו הפקרות והתעללות בצופה הישראלי.

   

העתיד – נחתום בנשיקה

אי אפשר ואסור לסיים בנימה שלילית.

אז תודה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שתפקד כראש ממשלה אחראי ובוגר, תודה לשר הביטחון משה יעלון, לרמטכ"ל בני גנץ, לאלפי הקצינים והחיילים ששעטו אל משימתם, ד"ש לתושבי הדרום, אנחנו מבינים אתכם יותר מאחרים.

 

לתל אביבים שחשו איך זה כאשר הבועה מתפוצצת, ומעל הכל לבורא עולם על הזכות שנתן לנו להיות חלק מהעם הנפלא והמיוחד הזה, עם ישראל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad