היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה

הראשון, התלקחות האש בין שניים מראשי הרשויות הגדולות והמובילות, קריית שמונה והגליל העליון. הברכה שבהחלטה להקים את בית הספר לרפואה בצפת הציתה באופן פרדוקסאלי אש שנדמה היה שכבתה בשנות השמונים הסוערות. יתכן, שהמחלוקת וחילופי המהלומות המילוליות בין ראש העיר וראש המועצה האזורית הייתה פורצת גם אם נושא בית הספר לרפואה היה מתקדם כמתוכנן וכבר היינו רופאים שסיימו את לימודיהם וקיבלו חלוק לבן, סטטוסקופ ורישיון לעסוק ברפואה. לפני שנתיים יצאו חמישה עשר ראשי הישובים החולשים על הרשויות המקומיות בגליל המזרחי ורמת הגולן לדרך שהפיחה תקווה כמוה לא הייתה באזור זה שנים. ההתעסקות באגו האישי, עיכבה ואף מנעה מראשי הרשויות לראות את התמונה הכוללת של מפת האינטרסים של האזור ובמרכזו ממילא, את המטרות של כל ישוב וישוב, ולשתף פעולה בעיקר מול ההתנהלות של ממשלות ישראל לדורותיה שנהנתה מהסכסוכים והיריבויות בין הראשים. לפני שנה בדיוק נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין ראש העיר קריית שמונה וראש מועצה אזורית גליל עליון. ההסכם בא לסיים פרק עצוב ולעיתים כואב, ביחסים שבין שתי הרשויות ונתן תקווה לעתיד מבטיח.

בשבוע שעבר פרץ המשבר ממנו יש לחשוש ואם הוא לא ימצא את פתרונו מיד, אנחנו, כולנו עלולים לשלם מחיר יקר כפשוטו. ראש העיר קריית שמונה עומד במבחן הציבור במספר נושאים. בענייני 'חוץ' הוא חייב להביא הישגים ממשים בנושא שהוא בנפשו ובנפש הדור הצעיר. קרקעות לבניה. תושבי העיר חשים שככל שהזמן חולף, חולפים איתו הבנים והבנות מחוסר פתרונות דיור ברמה שמחפשים צעירים היום. האלטרנטיבה שהוצעה לבני קריית שמונה 'בימת תל חי', אינה מצליחה להמריא אל המקום בו נמצאים ה'הרחבות הקהילתיות' בקיבוצים, דבר שגורם לתסיסה והפניית אצבע מאשימה אל ראש המועצה האזורית גליל עליון, שלא בצדק, לדעתי, אלא אם יוכח שראש המועצה 'מחבל' ומטרפד בעשייה הבלתי נלאית של אנשי קריית שמונה ובראשם ראש העיר.

הרוב הדומם בשני צדי המתרס אינו מעוניין במלחמות סרק בין בעלי אגו אלא מחפש נקודות חיבור ושיתוף לטובת התושבים של שתי הרשויות. היה לנו די ממלחמות.

זה הזמן לומר לאדונים הנכבדים. התנהגו כמו הכנרת, תנו וקחו ומימיכם יהיו מתוקים. אל תתנהגו כמנהג ים המלח שרק מקבל ומקבל ובסופו של דבר טעמו מלוח.

אתמול (חמישי) סעדו: הרב ניסים מלכה, אהרון ולנסי, אלי מלכה ועמוס רודין ארוחת צהרים במסעדת 'ממא חלסה'. אומרים שיש בכוחן של סעודות להפיל חומות בין יריבים. בהצלחה.

 

בוריס ויגאל – בהצלחה

השבוע נבחרו שנים סגנים לראש העיר בקריית שמונה, ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו אחרי שנתיים תמימות של מאבקים ומלחמות של הכל בכל. איני רוצה להביט לאחור ולהיות שקוע בשאלות שאין להן פתרון, שאלות בנוסח 'הוא אכל לי' הוא שתה לי' ועוד כיוצא בזה. מי שעוסק בענייני ציבור או בכינוי העממי 'פוליטיקה' צריך לדעת שני דברים. א. להיות מוכן לאכזבות ב. להביט על המחר. מי שמתעסק באתמול, סופו שיהיה תקוע וייסוג לאחור. אלה חלק מכללי 'המשחק' במגרש הציבור.

משהפור נפל, יש לברך ולייחל להצלחתם של שני הסגנים בעבודה שיעשו למען הציבור. לשניים היה את כל הזמן שבעולם לעשות תוכניות, להקשיב לרחשי הלב של התושבים ובעצם לראות במו עיניהם את המציאות העגומה בה אנחנו חיים. אין לשניים אפילו יום של חסד אחד, ואם נדייק הם כבר בפיגור.

הציבור ישפוט אותם אך ורק לפי מעשיהם. בהצלחה.   

אולי יעניין אותך

Bottom ad