היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

…ומה קורה כשפואד מסית? כלום

השבוע אמר שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר שצריך היה לירות באלה שפרצו לבסיס צה"ל וזרקו אבנים על חיילי צה"ל. האמירה הזאת של פואד עוררה בי חלחלה ונתנה לי להבין שהטרוף הגיע גם אל אלה שחשבנו לתומנו שהם בגדר המבוגרים האחראיים.

אפשר להירגע, איני מצדיק בשום דרך ותנאי את המעשים הנפשעים והמסוכנים של מי שמכונה "נערי הגבעות". מבחנתי הם היו ונותרו פושעים מסוכנים שמדינת ישראל חייבת להרחיק באמצעים חוקיים מהמרחב הציבורי. נקודה.

אוזלת היד היא של משרדי הממשלה המקבלים יחד את החלק הארי מתקציב המדינה (צה"ל, המשטרה, השב"כ, המוסד, הכוחות המיוחדים ועוד"), ואם עד היום הם לא הביאו את פושעי 'תג מחיר' ואת הפורעים בבילעין, זה מה שצריך להדאיג היום כל אזרח ואזרח במדינה שהדמוקרטיה חשובה לו, בלי 'אבל' ו'אם'.

מה זאת אומרת שבמשך שנים(!) הפושעים הללו עושים מה שבא להם, מתי שבא להם והיכן שבא להם, וחוץ מהצהרות נבובות ומילים ריקניות, אנחנו לא מקבלים פיתרון כלשהו. אפילו לא חלקי.

יש לשר הביטחון והשר לביטחון פנים מיליון תירוצים מדוע הם נכשלים. אבל יש סיבה אחת מדוע הם צריכים להצליח, זה התפקיד שלהם.

בנימין בן אליעזר, הוא בעל זכויות רבות בביטחון המדינה, וקטונתי מלעמוד לידו בנושא הזה. אבל, בנימין בן אליעזר עכשיו הוא פוליטיקאי, והוא צריך 'לשחק' במגרש הזה.  המגרש הפוליטי לא נותן הרשאה אוטומטית לדבר שטויות, גם אם בעיני חלק מבוחריו וחבריו הדברים שאמר חכמים ונכונים. בן אליעזר שכח את המשפט "חכמים היזהרו בדבריכם". אין דינם של דברים הנאמרים על ידי פרחחים על הגבעות או בשיינקין, כדבריו של יו"ר מפלגה חשובה ושר ביטחון.

דמוקרטיה לא יכולה להתקיים כאשר פועלת בה יותר ממערכת חוקים אחת. העובדה שאחרי אלפיים שנה נשיא מדינה נשלח לכלא, אינה מצביעה על הכלל, אלא, על היוצא מן הכלל. השוויוניות נמדדת ביום-יום. ישראל הפכה מזמן לגן עדן לעבריינים, והם מנצלים את העובדה את העובדה הזאת גם בנושאים אידיאולוגים-פוליטיים.

ברשותך, מר בן אליעזר נעבור לתחום המוסר הכפול. אם אבדה סבלנותך (גם לי) מפושעים מסוג מסוים (ימין קיצוני), כיצד אתה מסביר שעבריינות פושעת נגד חיילי צה"ל מתרחשת מתחת לאפך על ידי פלסטינאים ואנרכיסטים, עוד מהתקופה שהיית שר ביטחון ומאז לא שמענו שהמלצת לירות בהם?

לא המלצת, וזה היה נכון. המוסר הכפול בו אתה משתמש מסוכנת כי גם אצל הפלסטינאים וגם בקרב האנרכיסטים יש כאלה שזה בסדר לירות ולהרוג את מי שלא בדעתך.

זה שנים, בכל יום שישי פורעים הפלסטינים והשמאלנים, מחוזקים בסייענים מחו"ל בחיילי צה"ל, כל יום שישי, ואתה? אפילו פעם אחת לא אמרת שצריך לירות בהם. ואם חייל ירה כדור גומי בפורע מהשמאל ופצע אותו בברך, המדינה דאגה לפצותו במיליוני שקלים.

לסיכום, אנחנו כולנו צריכים להתנהל רק במגרש אחד, המגרש הציבורי הלגיטימי, להביע את דעתנו, ולכבד את דעתו של האחר, מבלי לירות בו.

בנימין בן אליעזר. אני מקווה שחזרת בך מהאמירה הלא אחראית והמסוכנת הנותנת לגיטימציה להרג מיותר וחד צדדי של פורעי חוק. אני מקווה שעדיין חושיך חדים דיים להבחין בין טוב לרע, בין אח לאויב, ואם לא, אז אנחנו באמת נמצאים בצרות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad