היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חברי מועצת העיר יחתמו על אמנה לשיח תרבותי ומכבד בישיבות המועצה

 

אמנת שיח וכבוד הדדי

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בתחילת השבוע דנו חברי המועצה באמנה אותה הציג מבקר העירייה אורן ירמיהו ובה כללים לשיח תרבותי ומכבד בישיבות מועצת העיר.

האמנה נכתבה לאור בקשת ראש העיר הרב ניסים מלכה, מאחר ובתקופה האחרונה חלה הידרדרות בשיח סביב שולחן הדיונים.

"ישיבות מועצה נועדו לקדם את ענייני העיר ולקבל החלטות למען הציבור ולא לסגירת חשבונות פוליטיים", אמר ראש העיר. "חשוב שחברי המועצה יהוו דוגמא אישית ויכבדו את הישיבה סביב שולחן המועצה. גם אם יש ביקורת, חשוב שהיא תאמר בצורה מכבדת ולא מתלהמת. חשוב שנדבר לגופו של נושא ולא לגופו של אדם".

חברי המועצה שנכחו בישיבה החליטו להעביר את האמנה בין כלל חברי המועצה, גם אלה שנעדרו מהישיבה כדי שיחתמו עליה באופן אישי.

חיים יהודה חוזר לקואליציה

מועצת העיר אישרה פה אחד את מינויו של חבר המועצה יהודה חיים לסגן ראש העיר בתואר. בנוסף לתפקיד הסגן יהיה חיים יהודה חבר בוועדות תכנון ובניה והנחות ועוד.

לאחר הצטרפותו של יהודה חיים לקואליציה של ראש העיר, מונה הקואליציה העירונית 10 חברים מתוך 13 חברי מועצה.

 

 

השוק העירוני לא ייסגר

ראש העיר החליט להוריד מסדר היום את הדיון שביקש לקיים חבר המועצה הרצל בן אשר בעקבות ההחלטה לסגור את השוק העירוני בימי שני אחר הצהריים. בן אשר התנגד להחלטה לסגור את השוק.

לאחרונה פנו מספר תושבים וסוחרים לראש העיר וביקשו את התערבותו במניעת סגירת השוק בימי שני אחר הצהריים. למרות הירידה הדראסטית במספר הסוחרים והתושבים שפוקדים את השוק בימי שני, הורה ראש העיר להוריד את הנושא מסדר היום ולהמשיך להפעיל את השוק בימי שני.

יחד עם זאת הורה ראש העיר למנכ"ל החברה הכלכלית להגיש לו תוכנית מפורטת לגבי המשך הפעלת השוק במתכונת משופרת ומודרנית כדי למשוך את האוכלוסייה המקומית והאזורית.

 

 

"אשכול מזרחי" מרחיבה את פעילותה

חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד הפיכת אשכול גליל מזרחי לאיגוד ערים שיוכל לנהל פרויקטים ולתת שירותים לכל הרשויות החברות בו.

המשמעות: האשכול יהפוך לרשות מקומית נוספת כשהמטרה, כאמור, להעניק שירותים רווחיים לרשויות החברות באשכול.

יצוין כי מנכ"לית האשכול נורית צור עברה לאחרונה להתגורר בקריית שמונה וזכתה לברכות מכל חברי המועצה.

בישיבת המועצה עלה הנושא הבעייתי של אי שביעות רצון תושבי הגליל משירותי הווטרינר בכל יישוב ויישוב. היות ומדובר בבעיה של כלל יישובי הגליל המזרחי, הוחלט להקים מרכז ווטרינרי אזורי שייתן מענה לכל ערי ויישובי האשכול.

מנכ"לית האשכול נורית צור ציינה שנערכו בדיקות מקיפות והסתבר שהתקנים של כל הווטרינרים באזור לא מאפשרים מתן מענה יעיל בכל הרשויות בתחום הלכידה, החיסונים וכו'. האשכול סבור כי רק על ידי איגום המשאבים ניתן יהיה לתת שירות יעיל וחסכוני יותר. לאור זאת החליטו חברי המועצה להאציל תפקידים וסמכויות בתחום הווטרינריה מהרשות לאשכול גליל מזרחי.

עוד החלטות שהתקבלו: מבקר העירייה אורן ירמיהו ישמש, בנוסף לתפקידו כמבקר, גם כנציב תלונות הציבור. העירייה אישרה העברת זכויות של הרשות במקרקעי מפעל מיג"ל למינהל מקרקעי ישראל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad