היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חומות מתמוטטות, והפעם בשפרינצק

מתי משרד הבינוי והשיכון יפנה תקציב הולם וריאלי לטיפול בעשרות חומות תומכות, לפני שיתמוטטו ויגרמו לאסון, חלילה?! & ברחבי העיר נבנו חומות תמיכה בפרויקטים רבים ושיני הזמן ותזוזות הקרקע גרמו לנזקים מצטברים, עד להתמוטטות & בשלב הזה לא מאשימים אף אחד, רק דורשים טיפול הולם מהאחראים & שר הבינוי והשיכון יואב גלנט יבקר בעיר בשבוע הבא

הרצל בן אשר

קריית שמונה שוכנת באזור המועד לפורענות, חלילה, בנושא רעידות אדמה. קרבתו לשבר הסורי-אפריקאי, מגדילה את הסכנה ומקטינה את משך זמן ההתראה מפניה.

עובדות יסוד אלו כנראה שלא עושות רושם על מי שאחראי במדינת ישראל לתקן את המצב ולמנוע עד כמה שניתן את הקטסטרופה.

בשנים האחרונות הבאנו מספר לא מועט של כתבות המתארות תמונה קשה על מצבם של החומות התומכות ברחבי העיר כולה. רק לפני מספר שבועות הבאנו בפעם השלישית(!) כתבה על האסון הממשמש ומתקרב בשכונת הוורדים. שנים אחרי שחלקים מהחומה התמוטטו, לא נעשה דבר, זולת מתיחת סרט אזהרה התוחם את המתחם ממעבר תושבים, ומנטרל את גן המשחקים הצמוד מפעילות ילדים. הפעולה הזאת נעשתה כבר לפני מספר שנים, ובביקור שערכנו במקום לפני כחודש, לא נעשה דבר, ההיפך המצב החמיר.

נזכיר. בגלל שהעיר בנויה בחלקה על מדרונות וקפלי קרקע, קיים סיכון של סחף והתדרדרות של סלעים ועפר למתחמי המגורים, הכבישים ומגרשי המשחקים. חלק מהחומות הן בנות שלושים-ארבעים שנה, ובנוסף לשיני הזמן הנוגסים בהן, יש סכנה תמידית המרחפת והיא רעידת אדמה. אגב, זו לא חייבת להיות רעידה בעוצמה חזקה במיוחד, ודי ברעש בינוני כדי שתתרחש קטסטרופה.

הסכנה גדולה וקריטית במקומות מסוימים בעיר שם השיפועים חדים ותלולים, דבר המגביר ומעצים את הנזקים והסכנה לפגיעה בנפש ורכוש אינה בלתי סבירה.

נציין, שזה שנים שמערכת "חדשות הגליל" מלווה את ההתפתחויות המדאיגות בנושא חומות התמך ברחבי העיר, ומעבר לצורך העיתונאי והשירות לציבור, יהוו הכתבות הללו חלק מעדויות בזמן אמת על מה שהתרחש, לפני האסון.

 

תגובת משרד הבינוי והשיכון: "בקריית שמונה ישנן שכונות ותיקות אשר נבנו לפני שנים רבות. עם גמר העבודות, האחריות על תחזוקת התשתיות שם הועברה לידי הרשות המקומית. משרד הבינוי והשיכון העביר ומעביר תקציבים לרשות המקומית לצורך שיפוץ התשתיות הישנות, ועל הרשות המקומית לנהל את התקציבים הללו, ולתעדף את החלטותיה בכל הנוגע לטיפול בתשתיות".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "העירייה פנתה מספר פעמים למשרד השיכון בדרישה לתקציב משמעותי לתיקון קירות אבן שקרסו ברחבי העיר.

הבקשה כללה טבלה מסודרת עם אומדן של כ-8 מיליון שקלים. בהמשך לבקשה בוצע סיור עם מנהל מחוז הצפון של משרד הבינוי והשיכון בעיר בנושא קריסת קירות תמך והובטח תקציב מיוחד לביצוע העבודות.

הרשות תנצל את ביקור שר השיכון שיגיע בשבוע הבא לקריית שמונה על מנת להעלות את חומרת המצב שוב.

ללא קשר נדגיש כי סגן מהנדס העיר, דוד טלויץ', ביקר ברחוב שפרינצק מספר פעמים. ממצאיו מהשטח הם כי נכון לעכשיו רטיבות הקרקע עדיין גבוהה מדי לצורך המשך טיפול. פינוי העפר, במצב הנוכחי, כדי להתקין גידור מחדש ו/או לטפל בקיר עלול לגרום למפולת מסיבית.

מבחינה מקצועית חשוב מאוד שהאדמה תהיה יבשה על מנת להתחיל טיפול. על פי תחזית מזג האוויר הדבר יתאפשר רק מיום ראשון הבא.

בכל מקרה אתמול (רביעי) הגיע המתכנן לבדוק את החומה ולהתחיל הליך טיפול נקודתי במקום שקרס".

אולי יעניין אותך

Bottom ad