היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אשכול שוקרון – "חזרתי עם כוחות מחודשים לשרת את הציבור"

ביום רביעי השבוע, חזר מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון ללשכתו בעירייה. קבלת פנים חמה כמו שציפתה לו בכניסה לבניין העירייה הוא לא זוכר. אשכול שוקרון למוד קרבות. כמח"ט הגולן וכקצין בצה"ל שאת רוב שירותו עשה בגבול הצפון, לא צריך ללמד מהו קרב. לא היה מבצע צבאי בשנים האחרונות בו לא השתתף הן כלוחם והן כקצין מוערך. הוא צלח מארבים, צלח קרבות, צלח חילופי אש, צלח ירי כבד לעבר הכוח שבפיקודו וצלח דברים שהשתיקה יפה להם. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה אחרי 25 שנות שירות ודווקא בישיבתו על כיסא מנכ"ל העירייה יש מי שמנסה לעשות לו את מה שמחבלי החיזבאללה לא הצליחו, לגמור אותו, לשבור את רוחו ולהפוך אותו למושחת ואיש רע.

– אשכול חזרת השבוע לבניין העירייה לאחר שבועיים של היעדרות. איך ההרגשה?

"עברתי תקופה לא קלה. אני לא מתכוון להסתיר זאת. חשבתי שלאחר שירות קרבי בצבא עברתי וראיתי הכל, אבל כנראה שטעיתי. הקרבות הכי קשים שלי בצבא הם אינם מתקרבים ולוּ במעט לארטילריה הרבה שנזרקת לעברי בתקופה האחרונה. לשמחתי את האמת רק אני יודע ואני מניח שבקרוב יידעו אותה כל תושבי העיר. אין שמץ של אמת בכל השמועות שיוחסו לי ובחשדות כלפי. מפאת העובדה כי החקירה טרם הסתיימה אני מנוע בשלב זה לפרט כדי לא לשבש את החקירה אך אני יכול לומר שלא נחשדתי לעולם וגם לא נחקרתי לא על שוחד ולא על הפרת אמונים ולא על מרמה. אפילו המשטרה הוציאה הבהרה על כך. חשוב לי להבהיר כי אין קשר בין החקירה שלי שקשורה למערכת הבחירות לבין פעילותי כמנכ"ל העירייה ואת זאת חשוב לי לומר".

 

– סיפרו לי שהתרגשת כאשר נכנסת לבניין העירייה. לא ציפת לכל כך הרבה חום ואהבה כמו שקיבלת?

"מאוד התרגשתי ואפילו הופתעתי. אני חושב שמאז החתונה שלי לא הצליחו לרגש אותי בצורה כזאת. החום והאהבה לה זכיתי זה למעשה הדבר המשמעותי, מעבר לאמת, שגרמו לי לעבור את התקופה הזו בצורה טובה ושפויה. אני חייב לומר שהתרגשתי לא פחות ממאות ההודעות ושיחות הטלפון שקיבלתי מחברים ומתושבי העיר שחיזקו ותמכו בי ברגעים הקשים. את רוב התושבים שהתקשרו ושלחו הודעות אני כלל לא מכיר וזה מעיד יותר מכל על ההערכה כלפי ועל היכרותם עם תרומתי לעיר ותושביה".

 

– ויחד עם זאת היו גם מי שחגגו על חשבונך בפייסבוק ובפורומים אחרים.

"כבר אמר מי שאמר שאין כמו שמחה לאיד. התופעה של כתיבה חסרת אחריות ופוגענית בפייסבוק על ידי גורמים אינטרסנטיים וגם כאלה שנגררים לכך, שמנצלים עד תום את הקלות בזמינות המקלדת ובתפוצה הרחבה לניגוח אישי וסגירת חשבונות תוך העלבה קשה וצורמת, אי אמירת אמת, פרסום שקרים והמצאות ויצירת מציאות לא קיימת, היא תופעה פסולה שראוי לגנות אותה בכל תוקף. היום זה אני מחר זה אותם אלו שכותבים. על חלק מהדברים שנכתבו איני מתכוון לעבור על סדר היום ומי שכתב דברים לא ראויים והוציא את דיבתי רעה יצטרך לשלם על כך במוקדם או במאוחר. עורכי הדין שלי כבר מטפלים בכך ויותר לא אוסיף".

 

– למה אתה צריך את כל כאב הראש הזה? המשפחה שלך בטח רוצה אותך מחוץ לבניין העירייה.

"אני לא אחד שמרים ידיים ולא אחד שנכנע בקלות. אם הייתי מרים ידיים ומתייאש מהר מכל משבר לא הייתי מחזק מעמד בצבא 25 שנים. אני כאן כדי להישאר. לא חסר לי דבר בחיים. לא באתי בשביל כסף ואני יכול להרוויח הרבה יותר בכל מקום אחר. אבל כאחד שגדל בקריית שמונה אני רוצה לתרום לעיר בה גדלתי והתחנכתי. ברור שאשתי ומשפחתי היו מעדיפים אותי במשרה מלאה אבל הם מכבדים מאוד את החלטתי ותומכים בי".

 

אז מה, חוזרים לעבודה?

"לא חוזרים לעבודה. חוזרים לעבוד למען העיר ותושביה. חזרתי בכל המרץ להמשיך וליישם את מדיניות ראש העיר והנהלת העיר שנבחרו על ידי הציבור בקריית שמונה בבחירות דמוקרטיות רק לפני כשנתיים. יצאתי מחוזק יותר, נחוש, החלטי, מאמין ובעיקר מבין ממי וממה להישמר. אמשיך לשרת נאמנה את תושבי קריית שמונה ולקדם את הנושאים הרבים שעל סדר היום. כבר ביומי הראשון בעבודה הלו"ז שלי היה כל כך צפוף שחזרתי הביתה ב-23:00 בלילה. אין מקום בו לא עובדים טרקטורים ושופלים. השקענו בתשתיות כמו שלא השקיע אף אחד לפנינו. בשנתיים האחרונות הפכנו את קריית שמונה. שידרגנו כבישים, רחובות, בניינים, מבני ציבור, גנים, בתי ספר, מתנ"סים, ספרייה עירונית ועוד פרויקטים בעשרות מיליוני שקלים".

 

– האמת, חשבתי שאני אראיין אדם פגוע, כועס וממורמר. והנה עומד מולי אדם רגוע, נמרץ ובטוח בעצמו? 

"אני אוהב להפתיע. כעס, מרמור וקורבן הם לא בלקסיקון שלי. עברתי הרבה בצבא. ראיתי חברים שלי מתים לי מול העיניים. השתתפתי בקרבות שראיתי לא אחת את המוות בעיניים ומכל דבר למדתי לקחת את הטוב. רק מי שעשה משהו רע צריך לחשוש, לכעוס, לפחד ולהיות ממורמר. אני שלו ובטוח בעצמי כי פעלתי כמו שאני מצפה מעצמי. כל מה שעשיתי היה בשביל לתת ולהעניק וגם אם טעיתי במהלך השנים שעברו הכל היה בתום לב וללא כוונת מכוון. אני חדור אמונה שמה שצריך לקרות קורה ויקרה".

 

– אז איך אתה מסביר בכל זאת את מה שקרה. לא כל יום מזמינים מנכ"ל עירייה לחקירה? 

"מטבע הדברים אני מנוע בשלב הזה מלדבר על החקירה ולמסור פרטים אודותיה. אין ספק שהייתה כאן מזימה של בעלי עניין לבצע הפיכה ולהדיח ראש עיר מכהן שהציבור בחר בו להנהיג את העיר. בעלי עניין ואינטרסנטים חושבים שניתן לקנות שלטון ולהשליט שררה באמצעות כספם. אותם אנשים אינם בוחלים בשום אמצעי כפי שעשו בעבר, בהווה ולמרבה הצער ימשיכו לנסות להשיג שליטה גם בעתיד. מצערת אותי עוד יותר העובדה שחלק מנבחרי הציבור באופוזיציה מנצלים זאת לניגוח פוליטי ואישי ובכך מוסיפים חטא על פשע ובעיקר שוכחים שטובת העיר והכלל צריכה לגבור על הטובה האישית של כל אחת ואחד. את מה שהיה לי לומר אמרתי היכן שצריך. בשלב זה רב הנסתר על הגלוי וימים יגידו אם צדקתי או אם לא".

 

– אתה אומר דברים חמורים.

"הדברים שאמרתי הינם פחות חמורים מהמעשים עצמם. של אותם גורמים אינטרסנטיים. נרקמה מזימה וקנוניה בין איש הון לו מסייע גורם בכיר בתוך העירייה לבין חברי מועצה שחפצים להשתלט על העירייה ולבצע הפיכה, בניגוד גמור להחלטת הבוחר ולתוצאות הבחירות האחרונות. השמות ידועים לכל ואני מניח שבעתיד הציבור יידע היטב את מה שאני לא יכול לומר בשלב זה".

 

– בעוד אתה חזרת לבניין העירייה, ראש העיר יחזור שבוע אחריך. שוחחתם?

"אם יש משהו שחסר לי אלה השיחות עם ראש העיר וההפריה ההדדית בינינו. אחרי 25 שנה בצבא ואלפי ישיבות צוות בהן ישיבות רבות בפיקוד אני יכול להעריך אנשים עם ידע שמקבלים החלטות נכונות בזמן נתון ותחת לחץ. כזה הוא ראש העיר הרב ניסים מלכה. איש חכם ונבון. איש צנוע ונעים הליכות. אדם, לפני ראש עיר שמסתכל עליך בגובה העיניים ולא בגובה התפקיד. קריית שמונה התברכה בראש עיר כזה שכל ענייניו ומעשיו הם למען התושבים. בעצם את מה שאני חושב ואומר חושבים גם רוב התושבים וההוכחה לכך היא הבחירה בו פעם שנייה ברציפות".

אשכול שוקרון

– בכל זאת, ראש העיר נחשד בהאשמות לא קלות.

"ראשית מדובר בחשדות ולא בהאשמות ומדובר בהבדל משמעותי. אין לי ספק כי ההר יוליד עכבר. אין לי ספק ביושרו של ראש העיר שלנו. מדובר באדם ישר כמו סרגל. נקי כפיים, הגון ואיש שומר חוק. בעוד שבוע כבר נחזור לשגרה בעירייה ונמשיך לפתח ולקדם את העיר בדיוק כפי שהציבור מצפה מאיתנו. ולאותם חורשי מזימות אני מציע להפסיק לבחוש ולהשתדל לשרת את הציבור ולא את המהווים האישיים שלהם".

 

– חברי המועצה מהאופוזיציה ייתנו לראש העיר לתפקד?

"ולפני כן הם נתנו לו?! יש מי שמפריע ומשמיץ ויש מי שעושה ואוהב. למרות כל המכשולים הצליח ראש העיר לנווט את הספינה בביטחה ולהוציא אל הפועל שורה של פרויקטים שהיו תקועים שנים רבות. התקדמנו רבות בפתרונות דיור לתושבים בבימת תל-חי ובשכונת יובלים, השקנו תכנית מימון מלגות לסטודנטים

כולל סיוע בשכר דירה למי שיגור בקריית שמונה באזורים מוגדרים ויבצעו פעילות איכותית למען הקהילה, מאות פניות בנושא תעסוקה טופלו כולל פרסום של עשרות משרות לאקדמאים

באזור, הצלחנו להביא בנים צעירים לעמדות מפתח בעירייה

ובשנתיים הקרובות נקלוט עוד משרות של בוגרי תכנית

צוערים לשלטון המקומי כסוכני שינוי וטיוב של תהליכי העבודה בעירייה.

פתחנו רובע נוסף כחלק מפעילות מוטב יחדיו ובכוונתנו לפתוח עוד 2 רובעים בשנתיים הבאות.

אנחנו מטפלים באופן שיטתי במרכז העיר כחלק ממדיניות של עיר סטודנטיאלית וכבר ניתן לבשר שבמאי הקרוב ייפתח פאב קואופרטיב עלידי יזמים מירושלים בכיכר צה"ל ובימים אלו משופץ מבנה הפגודה למגורי סטודנטים. מדובר ב- 50 חדרים אותם בונה יזם מקומי בסיוע של העירייה זאת בנוסף לגן המוזיקאלי

שנבנה ולשיפוץ הפיזי שבוצע כשלב א' של התכנית. בנוסף קיבלנו תקציב רב לטיפול ושיפור של אזורי התעשייה

ושיווקנו שטחים רבים ליזמים לבנייה של מפעלים כולל פיילוט של גז טבעי

במימון הממשלה. ביצענו פרוייקטים בתחום התשתיות ההנגשה והבטיחות בדרכים בעשרות מליוני שקלים. תראה את המהפכה שביצענו ברחובות: הירדן, הנשיא,רשי, הרצל יהודה הלוי,החולה, הרב קוק, כביש 90, הנגשות תחנות אוטובוס והיד עוד נטויה.

– עוד משהו לסיום?

"חשוב לי לומר כי אנחנו נמצאים בחלון הזדמנות אזורי מאוד משמעותי לעיר קריית שמונה. אני מעריך שעד סוף הקדנציה הנוכחית בעוד שלוש שנים נתקדם באופן משמעותי בתמיכה וסיוע של חברי הנהלת העיר ומשרדי הממשלה השונים ונוכל להצעיד את קריית שמונה כבירת הגליל והצפון על כל המשתמע מאמירה זו".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad