היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישיבות מועצה מהסרטים

השבוע זומנו שלוש (3) ישיבות מועצה בזו אחר זו. כבר מצבר הישיבות עלה חשד שמתבשל כאן משהו…

ראש עיר שהפך את ביטול, פיצוץ ודחיית ישיבות המועצה לתחביבו, מזמן שלוש ישיבות טעונות בסעיפים שחלק מהם יכולים למלא ישיבה אחת במשך שעות(!).

ראש העיר נעדר מהישיבות כולן אבל היה בקשר עם מי שניהל את הישיבה סגנו יהודה חיים לכאורה. יהודה חיים מחזיק בשיא גינס (תבדקו) של הישיבה הקצרה ביותר. באחת מהישיבות אותה הוא ניהל, וככל הנראה הסעיפים לא היו נוחים לקואליציה המצומקת, יהודה חיים פתח את הישיבה ונעל אותה תוך פחות מדקה אחת (60 שניות!).

גם הישיבות הנוכחיות נוהלו באותו נוהל. סעיפים לא נוחים, לא מתאימים וכאלה ש'ביקשו' להוריד מסדר היום, הורדו. סעיפים אחרים שהיה בהם עניין למנכ"ל ולראש העיר טופלו בידיים נאמנות.

 

מועצת עיר או בית משפט?!

 

נתחיל מהסוף.

לא מדובר בישיבה של מועצת עיר אלא בישיבה של הבורסה למניות. מעלים, מורידים, שולחים סדר יום, ואחרי מספר שעות/ימים שולחים ביטול/עדכון. מעולם לא נתקלתי במועצה המנוהלת באופן כה מבזה וכה חובבני כלפי חבריה, ובעצם כלפי התושבים. נבחרי הציבור ובראשם ראש העיר שוכחים שמי שיושב ליד שולחן המועצה הם *שליחיו* של כלל הציבור שבחר בהם.

ועכשיו לעובדות. שימו לב כיצד מתנהלים העניינים (אתם יותר ממוזמנים לצפות בישיבות כפי שהועברו באתר העירייה ועדיין נמצאים שם). התקיימו שלוש ישיבות ברצף כאמור. הסעיפים הכי טעונים והכי משמעותיים הוצבו על ידי ראש העיר והמנכ"ל כסעיפים אחרונים בישיבה השלישית והאחרונה! הסעיפים התייחסו במישרין או בעקיפין למנכ"ל יורם ביטון.

 

אסור להיות נדיב

ראש העיר לשעבר הרב ניסים מלכה הציג את הנושא וברוב אצילותו אמר שהוא מבקש להעניק למנכ"ל *שבועיים* כדי שיכין את תשובותיו באופן ענייני ויציג אותם בישיבת המועצה.

אלא, שראש העיר לשעבר לא לקח בחשבון שלמנכ"ל היו תוכניות אחרות לשעת הלילה המאוחרת (23:00, בערך), משהו בסגנון 'אפטר פארטי'.

הרב מלכה מסר את כתב השימוע ואת חוות הדעת המשפטית המפרטת את המותר והאסור לתת לחבר דירקטוריון והמשמעות המשפטית של כל מתן כזה.

מיד כאשר ראש העיר לשעבר, הבין שהמנכ"ל הולך להתיש אותו ואת חבריו, היועץ המשפטי עו"ד אריאל בר יוסף נשאל אם הם יכולים להוריד את הנושא מסדר היום. תשובתו של אריאל הייתה חדה, קצרה וברורה "אפשר להוריד את הנושא *בכל* שלב".

המנכ"ל התעקש לכפות את רצונות על חברי המועצה ואמר "הכנתי כאן *קלסר* מלא ויותר, ואני הולך לדבר לפחות שעתיים או כמה זמן שזה ייקח".

מנהל הישיבה יהודה חיים כמובן אישר לו לדבר אף על פי שהנושא *הורד* מסדר היום על פי קביעתו של היועץ המשפטי אריאל בר-יוסף.

ברשותכם נעשה כאן אתנחתא לצורך הסבר על מה שקורה במועצת העיר הנוכחית. מעולם, אבל מעולם לא היה פקיד כלשהו בעירייה שצבר כח כה גדול ובלתי מוגבל ושליטה בראש העיר ובעובדים ובנבחרים בעירייה.

זהו מצב אבסורדי בו פקיד מנהל את העניינים שלשמם הוא לא נבחר ואין לו מנדט לכך, לכאורה. יתרה מזו, במהלך הקדנציה הוא תבע בבתי משפט תושבים שלא הסכימו עם דרך התנהלותו והגדיל לעשות כאשר דחף אותי (אני עבדכם) במהלך ישיבת מועצה וחטף מידיי את הנייד בו צילמתי, בדיוק לפני שנה (הסרטון הפך ויראלי ועדיין רץ ברשת).

 

נחזור לישיבה.

בתגובה לכך קמו רוב אנשי האופוזיציה ונטשו את האולם להוציא את אופיר יחזקאלי וחן אדלר-לגיסימו. השניים, מניסיונם ומהיכרותם אותו מהתקופה שהיו בקואליציה, ניחשו שבקלסרים יהיו עניינים שחובת התגובה תהיה עליהם, והם לא טעו. תוך כדי דבריו של ביטון הוא זרק לעבר אופיר, שגם הוא עו"ד משהו בסגנון של "אחד הקבלנים הוא חבר שלך…". דבריו אלה של ביטון הקפיצו את אופיר שתבע ממנו לומר מי הקבלן או שייתבע. יורם ביטון חזר בו והתנצל..

המחזה הפך יותר ויותר הזוי כאשר ביטון בגיבויו של מנהל הישיבה יהודה חיים המשיך לטעון טענות שאף אחד לא היה כדי לסתור אותן או לענות עליהם.

עוד עלה מדבריו של המנכ"ל שבחודש ינואר הקרוב יתקיים דיון בתביעה שהגיש המנכ"ל יורם ביטון נגד …ראש העיר לשעבר.

מנכ"ל העירייה ששמו יצא כ'תובע סדרתי', לכאורה, מגיש תביעות כנגד רבים שיש לו איתם סיג ושיח, ובהם …נבחרי ציבור ותושבים. מנכ"ל העירייה מתנהל משפטית במקום להתנהל ציבורית והביא כבר לפיטוריהם של בכירים ואחרים ברשות, וממשיך לגרור את הקופה הציבורית להרפתקאות משפטיות וכספיות. אנחנו נתבעים כציבור, כעובדים וכנבחרים ואנחנו הם אלה שמשלמים עבור התענוג הזה במקום שמנכ"ל העירייה ישלם מכיסו על העניינים המשפטיים.

בהמשך, הצליח ביטון להתיש את עצמו וביוזמתו פנה לחיים ואמר 'נעצור כאן ונמשיך בפעם אחרת'.

 

 

זוכרים את יואל להנגהל ז"ל ומיישמים לקחים

הרצח המזעזע של יואל להנגהל ז"ל לא יורד מסדר היום הציבורי, וטוב שכך. חברת המועצה ד"ר אביבה זריהן-וייצמן העלתה את הנושא לדיון וביקשה לדעת מה נעשה.

שלומי שושן מ"מ מנהלת אגף החינוך הציג לנוכחים את כל מה שנעשה מרגע היוודע על הרצח ועד ימים אלה. שושן ציין שכל הנוגעים בדבר בעירייה ובמתנ"ס שיתפו פעולה בטיפול בטרגדיה.

 

הנחות ופטורים למשרתי מילואים וחניה

עוד בישיבה החליטה המועצה לאמץ ולממש את החלטת הממשלה ומשרד הפנים להעניק עד עשרים וחמישה אחוז הנחת ארנונה למפקדים ומשרתי מילואים על מאה המטרים הראשונים. ס. רה"ע יורם ממן הביא את הנושא לקול מחאתו של ד"ר בוריס סידלקובסקי יו"ר וועדת הכספים שטען שההטבה ניתנת על ידי הממשלה ותפקיד המועצה לאשר אותה. ההנחה נכנסת לתוקף החל מינואר 2022 ושמות הזכאים יגיעו ישירות ממשרד הביטחון.

 

ס. רה"ע מישל בן שימול הביא להצבעה תיקון לחוק עזר עירוני בנושא החנייה. מישל דרש שתושבי העיר ישלמו החל מהשעה ה*רביעית* על החניה ובמקום בין השעות 08:00 ל-18:00 יחול התשלום בין השעות 09:00 ל-17:00.

הגביה עבור החניה מתושבי חוץ תישאר ללא שינוי.

עוד הציע להיצמד במתן הפטור לתשלום חניה לנשים פנסיונריות, החל מגיל שישים ושתיים.

שתי ההצבעות עברו פה אחד.

חבר המועצה אלי זפרני היטיב להגדיר את מה שהלך בישיבות האחרונות כאשר אמר

"מערכת הבחירות והחגיגות התחילו".

אולי יעניין אותך

Bottom ad