היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

למה חתימות?! כי נתניהו לא טועה פעמיים

קצב האירועים הוא כל כך מהיר, שכאשר אתה מגיע ליום שישי נראה לך שוויתרת על מספר מקרים מתוך אילוץ, ולא מפאת חוסר חשיבותם.

שני אירועים משמעותיים התרחשו השבוע, ולא מהסיבות שאתם מנחשים.

הראשון. ההתחייבות של חברי רשימת הליכוד לכנסת להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

למרות המאמץ שהיריבים הפוליטיים בשמאל ובתקשורת עשו כדי להגחיך את המהלך, אני חושב שזו תוצאה מתבקשת בהפקת לקחי 'מילה שלי זו מילה' של ליברמן.

כזכור, ליברמן חזר והצהיר (לא חתם) לאורך כל הדרך לקלפי, שהוא ימליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. אני מאמין ובטוח שבזכות הצהרה זו הצביעו רבים עבורו אשר רצו את ליברמן בכנסת ואת נתניהו כראש ממשלה.

ונו? מה קרה? בעסקה הזאת ליברמן קיבל את ה'סחורה' (הצבעה בקלפי) ולא סיפק את הסחורה, ועוד רצה להפיק מזה רווח נוסף.

ליברמן זה ליברמן ומי שרוצה להאמין ל'מילה' שלו, זה עניינו. ראש הממשלה נתניהו, מכיר את האיש מעט יותר מכל אחד אחר, והוא החליט לסתום את הפרצה ששמה 'ליברמן-מילה שלי זו מילה' ואקט החתימות הן לפחות סוג של התחייבות שהישראלים מכירים, מבינים ורובם מכבדים.

ולכן, אחת הבעיות של מתנגדי נתניהו לדורותיהם ולמפלגותיהם זו העובדה שהאיש לומד לקח (ראה את הפסדו לאהוד ברק והלקחים שיישם בפעם הבאה שנבחר). ללכת לבחירות חוזרות בגלל הפרת הבטחה בצורה כה בוטה, לא הייתה כאן מעולם, וצריך לדאוג שהסיכוי שתקלה כזו תחזור על עצמה ישאף לאפס. לכן, יש לראות את אקט החתימות, כחלק מפתרון 'סינדרום ליברמן', ותו-לא.

השני. הסרטון האוטו-אנטישמי שעומד מאחוריו יאיר לפיד (מועמד לרוטציה בראשות הממשלה אם גנץ יבחר).

הסרטון, אני חייב לציין, העלה 'ניחוחות' גבלסים, בלי מירכאות. תוכן הסרטון בו מאשים לפיד את קואליציית נתניהו והמפלגות החרדיות, שתרושש את הקופה הציבורית ואפילו את יתרות מטבע החוץ של ישראל. מדוע?! כל הכסף ילך לחרדים, רחמנא ליצלן!

אי אי אי לפיד. לא למדנו כלום ולא שכחנו דבר. כך נוהג ראש מפלגה (עתיד) המוביל המון-המון ישראלים ל'עתיד' טוב יותר, כפי שאתה מבטיח? אין גבולות לביטויי השנאה כלפי מי שלא חושבים ומתנהגים כמוך?!

לעיתים, האני מפנטז על מדינה שחוץ מראש ממשלה המכהן וממלא את תפקידו בצורה המעוררת כבוד והתפעלות (כמו בנימין נתניהו) תהיה 'על המדף' שורה של מנהיגים ב'ממתינה' ממפלגות שונות, שלא יעוררו חרדה וחוסר ביטחון באשר לאפשרות שהדמוקרטיה תחליט במפתיע לקרוא לאחד מהם לדגל. וזה לא קורה, נכון לעכשיו.

אני מפריד בין מי שרוצה להיות ראש ממשלה, ויש כאלה המון, ובין מי שיכול ומסוגל להיות ראש ממשלה כמנהיג ורועה לאזרחיו באשר הם.

יאיר לפיד הוא בדיוק הדוגמה לזיעה הקרה שניגרת ממני כאשר אני נמצא באותו חלום.

כל עוד הצירוף של 'יאיר לפיד' ו'ראש ממשלה' יהיה בר תוקף, אמשיך להזיע ולכן, צריך לדאוג שלפיד יהיה 'פג תוקף', בקלפי.

 

 

פרקליטות, לא חייבים בכל מחיר

השבוע נדהמתי מהיצירתיות של משטרת ישראל והפרקליטות. אם מישהו חשב שסאגת 'גל הירש' הסתיימה, אז השבוע הזכירו מהפרקליטות שהשמחה הייתה מוקדמת, שמחתו של גל הירש.

רוב אמצעי התקשורת העדיפו שלא להבליט את החלק העיקרי בפרשת גל הירש, את החשד לשוחד, שממנו נוקה לחלוטין, ולתת בולטות להמלצה להעמידו לדין על עבירות מס.

אז ככה. עבירות מס הן באמת חמורות וראויות לטיפול בהתאם. אלא שמחול השדים סביב טרפוד מינוי של הירש למפכ"ל המשטרה החל בחשדות כבדים לשוחד…

עבירות מיסים הן בתחום האזרחי ובד"כ לא מגיעות לתקשורת ונסגרות בין פרקליטו של האיש לבין רשויות המס, כולל תשלום כופר או קנס.

עצוב מה שקורה כאן. אחד הנושאים שהממשלה הבאה תצטרך לטפל באמצעות הכנסת זו הסדרה ותיקונים בבלבול, הטשטוש וניצול כח התפקיד בפרקליטות ובבתי המשפט. ככה, בכל אופן העסק הזה לא יכול להימשך.

 

 

תל אביב בואכה פיליפינים ואריתריאה

מי שחי בפריפריה דוגמת קריית שמונה, מכיר את הביטוי "מדינת תל אביב".

השבוע הסתבר שאכן יש תוקף לאמירה הזאת והיא מכילה את כל הסממנים ההופכים שטח גיאוגרפי, תושבים וערכים ל'מדינה'. בעקבות החלטת מועצת העיר של תל אביב לצאת להגנה על מסתננים/עובדים זרים שאשרת העבודה שלהם פגה מזמן, וזו לשונה של ההחלטה: "עלינו לפעול לאור ערכים הומניסטים של כבוד האדם, אהבת הגר, וחמלה למוחלש, ובהתאם לעיקרון האוניברסלי של טובת הילד, ולדרוש את עצירת הגירוש". זו לשונה של ההחלטה וזו פרצופה של מדינת תל אביב ונבחריה.

אתם מבינים לאן הגענו?! מועצת עיר רומסת את זכויותיהם האזרחיות והאוניברסליות של תושבי דרום העיר עבור גיבובי מילים ומשפטים המופקים בעולמות שאינם שייכים לנו.

מועצת עיר שחבריה מרימים יד בעד אנשים זרים, פולשים שעברו על חוקי מדינת ישראל ביודעין ומתוך כוונה צינית לקבוע עובדה הנוגדת את האינטרס של המדינה וחוקיה. הפולשים הללו מקבלים גיבוי והגנה אקטיביים מנבחרי העיר שקיבלו, בין היתר, את אמון תושבי דרום תל אביב, ופועלים …נגד תושביהם.

אין לי שיער עודף, אחרת הייתי תולש אותו כאות הזדהות עם האבסורדים שיוצרים כאן. מפקירים את תושבי עירם, ומגינים על עבריינים…

נשגב מבינתי ושונה מהערכים שספגתי לאורך שנות חיי מהמקור, מהיהדות שערכיה האוניברסליים הניחו כל אחד במקום הראוי לו, ולא טִפחה את הבלבול, ההזויות ו'הערכים האוניברסליים' המזויפים, שלאורך ההיסטוריה הביאו כאב, מוות וחורבן…

 

 

אפשר לדלג על הבודקת הביטחונית ולהתחיל מיד עם חוק הלאום'

השבוע העלה שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור פוסט בפייסבוק ובו הוא מלין על היחס ה'משפיל' שקיבל בכניסה לנמל התעופה בן גוריון מבודקת ביטחונית.

לפני, מספר הערות. דבריו של השגריר נכתבו במעמד צד אחד, ללא שהבודקת הביטחונית הגיבה בצורה כלשהי.

שנית. הבדיקה הייתה סולידית, בסולם 'בדיקות ביטחוניות משפילות' ועל פי עדותו של השגריר עצמו, לא הייתה חריגה מכללי המפגש בין בודק לנבדק באחד המקומות הרגישים והשמורים ביותר, השער לחו"ל.

לעניין עצמו. היה מצופה, ושוב על פי תאורו של השגריר, שאירוע מינורי שקרה, שמקסימום-מקסימום השגריר יפנה אל האחראיים על הבידוקים הביטחוניים בבן גוריון, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ואפילו נשיא המדינה.

ומדוע הנשיא מוזכר בהדגשה כאן? כי שוב הנשיא 'קופץ' (מחילה מכבודו) וכדרכו ובדרכו עד כס הנשיאות, גורם נזק באופן שהוא מתייחס לתקלות מעין אלו.

נ.ב לפני כעשר שנים כתבתי, ולכן אני מזכיר זאת כאן, שהנשיא, אז יו"ר הכנסת, נוהג במידה לא מבוקרת ולא מאוזנת של 'חנפנות' כלפי ח"כים מהמיעוטים בכל מפגש, פניה או צורך לתקשורת איתם. כבר אז זה הוציא אותי מדעתי, ומאז התבטאויותיו החנפניות רק הולכות וגוברות…

נחזור לעניין. הפוסט המתריס לא בא באמת כתגובה ל'חוויית' המפגש עם הבודקת, אלא כתירוץ מתוזמן ומתוכנן בנושא 'חוק הלאום'.

זה כל-כך שקוף, כי מיד אחרי שהפוסט עלה, עלו בני העדה בהם עובדי מדינה, עיתונאים ואנשי ציבור וסיפקו את קולות הרקע לסולו של השגריר.

נקודת אור אחת הייתה בכל זאת, שהפעם בניגוד למקרים דומים בעבר, הבודקת הביטחונית גובתה ולא הופקרה.

 

"ונתנה תוקף" לא צריך לחכות ליום הכיפורים

השבוע הלך לעולמו חנוך אלבלק ז"ל. חנוך, יליד ירושלים שגדל והתחנך בקיבוץ בית השיטה, והיה חבר בלהקת הגבעטרון, ייחרט בזיכרון הקולקטיבי כמי שביצע את הפיוט 'ונתנה תוקף' שהלחין יאיר רוזנבלום.

לא צריך להיות אדם דתי כדי להתרגש מהביצוע המרטיט לב ונפש, לא צריך להיות 'חוזר בשאלה' כדי שהפיוט יחזיר אותך לבית אבא, צריך להיות אדם עם לב ונשמה, ואת היתר יעשו מילות הפיוט וקולו של חנוך אלבלק. 'ונתנה תוקף'.

הפיוט שמאחד לבבות של יריבים ושונים למשך ארבע-חמש דקות.

לזיכרו של אלבלק, ולטובת מי שמאמין שלמרות הכל התקווה היא נחלתם של האנשים הטובים, מוקדש הביצוע האלמותי הזה.

מוזמנים להיכנס ליוטוב לרשום 'ונתנה תוקף – חנוך אלבלק' לעלות במעלית האלוקית כמה גבוה שאתם יכולים, ולא לשכוח לחזור לכאן, לאדמה. טיסה נעימה.

 

בקטנה פלוס

– בני גנץ, בקצב הזה של 'לא שומע באוזן ימין וכו", תגיע בסוף לביטוח לאומי ולא לראשות הממשלה.

 

– ליברמן, לא מצליח לעקוב אחרי הסלאלום שלך. עדכן, מה נכון להיום? ממשלת אחדות? ממשלה ליכוד כחולבן ישראל ביתנו? מה?

 

– יאיר לפיד הפך למטיף האולטימטיבי ל'דמוקרטיה' יחד עם עמיתתו סתיו שפיר.

לפיד, מי ששדרג את המושג 'דיקטטור' ו'דיקטטורה', המליך עצמו כשליט יחיד ב'יש עתיד' הפך את חברי סיעתו לגמדים על מריונטות ושלל את הזכות האלמנטרית בדמוקרטיה להתמודד, מטיף ומלין שבמפלגה הדמוקרטית הגדולה, חברי הכנסת מאשררים את תמיכתם במנהיגם הנבחר. עוד אבסורד מבית מדרשו של מי שהפך את המושגים 'שקר' ו'פינוקיו' לזיכרון נשכח.

 

– השבוע, גנץ כשל בלשונו בריאיון עם אריה גולן ואמר "אם בארזים נפלה שלכת…" במקום 'אם בארזים נפלה שלהבת'.

הלעג והצחוקים כלפיו היו ארסיים במיוחד, דבר שהכעיס אותי.

הגדילה לעשות מגישת יומן הצהרים בכאן רשת ב' אסתי פרז-בן עמי שיחד עם הלשונאי רוביק רוזנטל עשו ספירת מלאי רדיופונית של הדוברים.

בצביעתם, הזכירו בשמם את הפוליטיקאים ואנשי הצבא, וכאשר הגיעו לפחות פעמיים, לאנשי רדיו ועיתונאים שגם הם כשלו בלשונם, טרחו הדוברים לומר "לא נזכיר את שמו מפאת צנעת הפרט".

חברים גיליתם גדולת נפש באשר לעמיתכם, ובאותה מידה התעליתם לרמות גבוהות של מוסר כפול וחוסר הגינות באשר לאחרים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad