היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מודדים ללא תיאום

עיריית קריית שמונה נוהגת לעשות מדידות לבתים ונכסים ברחבי העיר אחת לעשר שנים, כמדומני. המדידות הללו במקומן ממספר טעמים. זוהי הדרך הבדוקה 'לעלות' על מי שבנה ללא התר תוספת בביתו או הגדיל את הנכס העסקי שלו למטרות רווח או רווחת העסק.

נכון שגם אם מוצאים בנייה בלתי חוקית, לא נוקטים בדרך כלל בצעדים משפטיים מהותיים, ולא זכור שמבנה כזה או אחר נהרס בעקבות הגילוי.

והכי חשוב, מבחינת העירייה זהו מקור להכנסה כספית קלה. גילו תוספת בנייה, אין בעיה. תשלם עליה ארנונה.

נדמה שזהו מצב ממנו נהנים כל הצדדים. אלה שבנו והעירייה אשר גובה ארנונה על התוספות.

השנה החליטו בעירייה לערוך מדידה ברחבי העיר, אלא שלא דאגו לסגור את כל הפינות, ובראש ובראשונה הם שכחו שמדובר בנכס פרטי, במובן של "ביתי הוא מבצרי".

המודדים קיבלו לידם מכתב שבסעיף 3 כתוב "להיכנס בכל עת סבירה לנכסים, בעצמך או על ידי שליחך, ולערוך בהן בדיקות ומדידות". הסעיף הזה הוא בעייתי, היות והמודד חושב שעם סעיף 3 הוא יכול להשיג גבול ולהיכנס לשטח פרטי ללא רשות וללא תיאום.

נראה, שהרשות להיכנס מעוגנת בחוק, אך היכן ה'ראש הגדול' שצריך גם לתאם? אגב, זה מה שהיה כל השנים, תיאמו לפני שמדדו.

 

הטענה כאילו המדידה חיצונית ולכן לא צריך לתאם, מופרכת בגלל ששטח פרטי לא מבחין בין פנים לחוץ הבית.

יתרה מכך. על פי הוראות החוק יש חלקים בכל מבנה אשר אינם נכללים בצו המחייב תשלום ארנונה או תעריפים שונים בנכס.

ולכן, ראוי וחשוב לתאם את המדידות עם בעל הבית כדי למנוע אי הבנות והמון ערעורים בהמשך.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "כפי שפרסמנו מבעוד מועד ועל פי הוראות החוק ודרישת משרד הפנים, התחלנו בביצוע מדידות לבתים ונכסים ברחבי העיר. עד כה נמדדו מעל 2,200  נכסים ומלבד שתי תקריות לא נעימות, המדידות בוצעו בשיתוף פעולה מלא של התושבים ובעלי הנכסים בעיר.

בבתים צמודי קרקע הבדיקה מתבצעת בתיאום עם בעלי הבתים. במידה ואין אף אחד בבית, המודדים משאירים מכתב ובו פרטים ליצירת קשר לתיאום מועד מוסכם של המדידות. במידה ותושבים חשים כי הם נפגעים מפעילות זו או אחרת של המודדים הם מתבקשים לפנות לעירייה במידי על מנת שנבדוק ונטפל בעניין".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad