היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מעשה מרכבה

 

מסתבר, שאין תחליף לניסיון. את זאת הוכיחה השבוע יו"ר 'התנועה' ח"כ ציפי לבני כאשר הייתה הראשונה לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד ובכך לשבור את מעגל הקסמים בו מסתחררים עדיין הפוליטיקאים הטירונים.

עוד דבר הוכח. לבני של היום חכמה יותר מאשר ציפי לבני שלפני ארבע שנים ועשרים ושמונה מנדטים.

עוד דבר אחד הוכח. כשיש ניסיון, הגודל לא קובע.

העובדה שציפי לבני הייתה הראשונה להסיק מסקנות (נכונות) ולהבין שהמציאות הותירה בידיה רק שישה מנדטים, בניגוד לחלום ולחזון שלה ושל חבריה להביא לרעידת אדמה שנייה ואולי לשחזר את ההצלחה של 'קדימה' בבחירות האחרונות, הם רק תוצאה של התפכחות וקבלת המציאות.

קשה שלא לראות את חוסר הניסיון הפוליטי של 'צמד ל"ב' לפיד את בנט. זוהי דוגמא בולטת כיצד שני מנהיגים צעירים וחסרי ניסיון פוליטי 'קונים' עצות של יועצים בסביבתם להתעקש רק בגלל כוחם המספרי, ולהתעלם מעוד אלף ואחד גורמים ובעיקר, מגודל השעה. לא צריך להיות אומן המילה כדי לתאר את המצב הלא פשוט בו נמצאת מדינת ישראל מול אויבים פעילים ואויבים רדומים, כמעט בכל נושא ובכל יבשת.

שני דברים יכולים בעת הזאת לשבש את שיקול הדעת של שני המנהיגים הללו, לפיד ובנט. אגו גדול ונפוח או חוסר ניסיון המנוצל על ידי אחרים, דווקא בסביבתם. איני חושד ולוּ לרגע שהשניים מונעים מאגו חולני, ממש לא.

ולכן, ההתנהלות שלהם עלולה להביא לתוצאות דומות להן הביאה ציפי לבני לפני ארבע שנים, במהדורת 2013.

הרי, בסופו של דבר הם יהיו בקואליציה, אבל עם השפעה פחותה מאשר יכלו להשיג בעיתוי הנכון שחלף ממש כמו האסטרואיד בשבוע החולף.

מיד אחרי הבחירות נכתב כאן שבנט ולפיד ימצאו שפה משותפת ביניהם, כי הם ישראלים החולקים את אותן חוויות, אותה שפה ואותם קודים ערכיים. אחים.

היום עומדים השניים בפני מבחן בגרות חשוב ובו שתי אפשרויות. לקבל ציון טוב מאוד, מחבריהם הקרובים וממצביעיהם או לקבל ציון מצוין מעם ישראל. הבונוס  ישמר לזכותם לעתיד לבוא. הם חייבים ללמוד מכישלונה של ציפי לבני מלפני ארבע שנים שבמקום להצטרף ככוח גדול לממשלה ולנצל את כוחה היחסי, היא הלכה עם ה'אמת' שלה אל מדבר שחון שהביא להתרסקותה.

ציפי הבינה שלא רק לה יש אמת, ובכלל בפוליטיקה לא מדובר על אמת, אלא על משהו שונה, שהאמת, היא חלק ממנו, חלק חשוב.

ולכן, מומלץ (בצניעות) שצמד ל"ב ילמדו מטעויות של אחרים, ולא יטעו כדי שאחרים ילמדו מהם.

 

שתיקת הראשים

יש יותר מחשש שאנחנו 'בונים' את הקונצפציה לקטסטרופה הבאה 0 ראשי הרשויות בדממת תקשורת בנושא הביטחוני מצפון ומדרום 0 סופו של הנחש שיכיש

הדי הפיצוצים מעברו המזרחי של גבול ישראל, הביאו השבוע שישה מהמורדים במשטרו של אסאד אל המרכז הרפואי בצפת לטיפול.

באותו יום שרבב הנחש החיזבלאי נסראללה את ראשו מן הבונקר ואיים להחשיך את מדינת ישראל. "יש לנו מספיק טילים כדי להחשיך את כל ישראל", הוא התרברב בדבריו.

האמירות הללו, מהכרותינו את נסראללה, רציניות, ובניגוד ליהירות והשחצנות של חלק ממנהיגנו ואלופינו, יש להתייחס אליהן ברצינות רבה.

העובדה שהאיש נמצא בבונקר היא שולית מבחינה אסטרטגית, ואפילו יש חשד שנסראללה הפך את העניין לטובתו מבחינה טקטית.

הנה, ככה בונים קונצפציה בה קיימת המשוואה ש"אם נסראללה בבונקר מאז סיום מלחמת לבנון השנייה, הוא לא יעז לתקוף'. זוהי המתכונת המחשבתית שהביאה על עם ישראל את מלחמת יום הכיפורים ולתוצאותיה הרות האסון.

קטונתי מכל הגדולים, אבל את הטעויות שלהם אנחנו נשלם, כך זה היה במשך שלושים ושתיים שנים, וכך זה יהיה גם הפעם, חלילה.

לכן, הדממה שירדה על ראשי כל הרשויות בגליל מוזרה ומסוכנת כאחד.

מדוע אנו לא שומעים אותם? את ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה, ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ראש מועצת חצור שמעון סויסה, ראש עיריית צפת אילן שוחט וראש מועצה מקומית ראש פינה אביהוד רסקי?

הדינמיקה של ההתרחשויות באה בתנועת מלקחיים דו צדדית, סוריה ולבנון.

בסוריה, אין מה לבנות על המורדים. מי שצועק כל העת "אחרי אסאד ירושלים', אין פניו לא לשלום ולא לפיוס. הדלק המניע את ה'מורדים' היא שנאה עיוורת, וכידוע במקרים מעין אלו אסור לטפח ציפיות שווא. צריך להתכונן 'לקבל את פניהם', רצוי שם.

נסראללה, היה ונותר אויב ערמומי, קר מזג ובעל השפעה ממגנטת על הציבור שלו. זה קל לו בעיקר כאשר ה'כריזמה' שלו מלווה בכמויות מסחריות של נשק ותחמושת מכל הסוגים.

מה יהיה? כמו תמיד, אין לדעת. אסור לטעות בשקט, אולם בשביל שיהיה שקט ובטוח לכולנו, חובה לעשות רעש, בינתיים מצידם של ראשי הרשויות.

חייבים להמשיך ולהכין את הישובים לכל תרחיש ביטחוני.     

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad