היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עיריית קריית שמונה מקימה פארק חדש "פארק המטוס"

מינהלת רשות הניקוז כנרת מתכננת לשקם ולהשלים את פיתוח התשתיות הציבוריות באז"ת אשר יכללו היתר פיתוח נופי, מיתוג, שילוט והסדרת מערך הפיקוח.

עבודות תשתית ופיתוח במתחם פארק התעשיות עתירות הידע הנמצא סביב אתר הפסולת הישן של קריית שמונה, ובמסגרת עבודות הפיתוח המתוכננות יעבור שיקום נופי רחב היקף ויהפוך לפארק ציבורי להנאת תושבי האזור ועובדי אזור התעשייה.

לפני כשנתיים הודיע ראש העיר הרב ניסים מלכה על רצונו להקים פארק איכותי לתושבי העיר והאזור וכן למטיילים הרבים שפוקדים את אזורנו בכל ימות השנה.

המקום שנבחר הוא 'פארק המטוס' בכניסה הצפונית לקריית שמונה, שעובר בימים אלה מהפיכה של ממש כחלק מחזון ראש העיר למתג את קריית שמונה בין השאר כעיר תיירות.

את פרויקט הקמת הפארק החדש מובילה עיריית קריית שמונה בשיתוף פעולה של רשות ניקוז כינרת, רשות מקרקעי ישראל, הקרן לשטחים פתוחים ומשרד הבינוי והשיכון.

הפארק צפוי לשרת את תושבי קריית שמונה, קיבוצי האזור והמטיילים הרבים בגליל, לאור מיקומו האסטרטגי על כביש 99 בסמוך למנחת קריית שמונה.

שלב א' של הפרויקט החל לאחרונה והצפי להשלמתו עד לחודש אוגוסט הקרוב. עיריית קריית שמונה החליטה כי 'אגף ניקוז ברשות הכינרת' יבצע את עבודות שלב א' של הקמת  הפארק.

במסגרת העבודות, פוצל תוואי נחל עיון לשני ערוצים ועבר תהליך של שיקום ופיתלול, הוקמו בריכות שכשוך רבות לרווחת הנופשים ואף בריכת שכשוך נגישה לציבור הנכים כשההגעה אליה תתאפשר באמצעות שביל מיוחד המאפשר נגישות של כיסא גלגלים עד למים ואף הונגשה פינת ישיבה הצופה  על הנחל.

בימים אלו מתבצעות עבודות לשיקום בתי גידול לחים, הקמת מערכת אקולוגית לאישוש הנחל, פינוי אדמה ואשפה, הקמת פינות חמד לרווחת הנופשים ופיקניקים, יצירת שביל מזרחי אקסטנסיבי המיועד רק לצעדת הולכי רגל, המוביל לתצפית מרשימה הצופה לעבר עמק החולה, הקמת חניון שיכלול חניית נכים ושירותים.

בתום השלמת העבודות, יפעל האתר כפארק קסום ומונגש לכלל הציבור, לפיקניקים, קמפינג ואף מטיילים שיחפצו בטיול על שפת הנחל במסלול מעגלי באורך של 1.3 קילומטר, עם תצפית ייחודית לעבר עמק החולה.

עלות שלב א' של הפרויקט מוערכת בכ-2.5 מיליון שקלים הממומנים על ידי כלל השותפים. על פי התוכניות העתידיות הפארק יעבור הרחבה נוספת ועשוי להפוך לחניון יום-לילה, כשעלות הפיתוח תשלש את עצמה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה כבר השיג את התקציב הדרוש והעבודות יחלו מיד בסיום שלב א'.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad