היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ערב 'נתינה מכל הלב' ב'דרכא דנציגר'

ביום ראשון האחרון התכנסו בהיכל התרבות תלמידי השכבה והוריהם ונחשפו לעשרות ארגונים ותנועות בהן מתנדבים תלמידי שכבות ט' וי' של בית הספר: כנפיים של קרמבו בה חונכים התלמידים נערים ונערות בעלי צרכים מיוחדים, הבית החם ובית הנוער קדימה בו מסייעים התלמידים לילדים בשעות אחר הצהריים ומשמשים להם אחים בוגרים, קפה סבא-בא בבית הקשיש בו מפעילים התלמידים יחד עם סטודנטים בית קפה מיוחד לגיל הזהב, מנהיגות מדעית במסגרתה מדריכים התלמידים חוגי העשרה מדעיים לילדים צעירים, כל אלה הם רק מקצת הדוגמאות שהוצגו במהלך הערב.

מאות מתלמידי בית הספר מתנדבים בשעות אחר הצהריים, אחת לשבוע, ב-25 ארגונים שונים, במסגרת תוכנית 'אזרחות פעילה'. התלמידים שיתפו את ההורים באמצעות סרטים וסיפורים אישיים בחוויות שהם חווים במהלך ההתנדבות, בהעצמה האישית הרבה שנלווית לעבודה הקהילתית ובאושר ובשמחה שממלאים אותם בעקבות הקשר האישי שנוצר במסגרות השונות.

מנהלת הבית התיכון, מגי מועלם, שיתפה את ההורים בתחושת הגאווה שלה ושל צוות המחנכים על איכות בני הנוער שצומחים בקריית שמונה, על המחויבות של הנערות והנערים לפעול לטיפוחה של חברה טובה יותר ועל שמחתה על הצלחתם של התלמידים לשלב בין מעורבות חברתית ולימודים מאומצים לאורך השבועות העמוסים בפעילויות ובמבחנים. מועלם שיבחה את שיתוף הפעולה ההדוק שהולך ומתפתח בין צוות החינוך החברתי של בית הספר עם צוות יחידת הנוער העירונית.

רחל נאור, יושבת ראש מועצת התלמידים של 'דרכא דנציגר', המוכרת כאחת ממועצות התלמידים הפעילות בישראל, קראה לבני הנוער להתמיד בהתנדבותם, להמשיך לפעול להפיכתה של קריית שמונה לעיר ולקהילה חמה העוטפת את מי שנזקק לסיועה. נאור פנתה לקהל ההורים והדגישה שהנוער של היום איננו נופל במאום מהדורות הקודמים.

הקהל שנחשף בכניסה לאולם לתערוכות של התנועות השונות ולפעילותן לאורך השנה השבי במחיאות כפיים.

המנחים יובל בר מעוז ואוריה חסין הובילו את הערב בהומור ובחן, להקת בית הספר הוסיפה צלילי מוזיקה בשיר 'מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?' אבל החלק המרגש של הערב כלל את סיפורן האישי של שתים מהתלמידות: סהר אמסלם ומבשרת ויצמן. שתיהן סיפרו על היופי לצד הקשיים של משפחות המגדלות ילדים וילדות בעלי צרכים מיוחדים ועל עבודת הקודש שנעשית על ידי התלמידים המתנדבים ב'כנפים של קרמבו' לטיפוח ילדים אלה. הערב נחתם בהצגה 'צו הלב' שהוסיפה מימד תרבותי נוסף לאירוע והתמקדה אף היא בקשר בין הנוער לדור הוותיק.

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, סיכם את הערב במילים: 'אשרינו שזכינו לבני נוער כאלה בקרית שמונה ולבית ספר שהוא בית חינוך במקביל למאמצים המושקעים בהישגים הלימודיים'.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad