היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסאד ונסראללה "אל תתעסקו עם ישראל. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים להגיב בחומרה על כל התגרות"

 

הרצל בן אשר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מלווה בשרי הקבינט ביטחוני-מדיני, הגיע לסיור בגבולה הצפוני של ישראל.

על-פי הקוד בין מדינות אויבות, ביקור של ראש ממשלה בגבול הוא מסר ברור לצד השני, 'אל תתעסקו איתנו!'.

כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך סיור דומה לפני זמן לא רב, אך, במזרח התיכון הצד השני מבקש את היחס המגיע לו, במקרה הזה רק ראש הממשלה.

ואכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הרים את הכפפה שהשליכו לעברו נשיא סוריה אסאד ועוזרו נסראללה ממקום מחבואו, והגיע אל הגבול כדי להעביר מסר ברור ובהיר, 'אל תתעסק עם ישראל!'.

הסיור נערך השבוע ביום שלישי בעיצומו של הצייד אותו עורכים בישראל, מכל הכיוונים, ושובל הצדים הולך ומתארך, ככל שסבלנותם של הצדים הולכת ומתקצרת.

אי אפשר שלא להזכיר את הסיטואציה בה פועל ראש הממשלה, ולא משנה כרגע מהן הנסיבות.

ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט המדיני ביטחוני סיירו ברמת הגולן, ובמהלך הסיור אמר נתניהו: "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

מי שעדכן את ראש הממשלה ושריו היו הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן.

הסיור בגבול הצפוני הוא מסר כפול בראש ובראשונה לסוריה בה נמצאים כוחות סדרים של אסאד והחיזבאללה ובלבנון שם השליטה נמצאת בפועל בידיו של החיזבאללה.

ההתנהלות המתגרה והלא חכמה של מנהיגי לבנון ממשיכה כאילו שלא הייתה מלחמת לבנון השנייה וכאילו שנסראללה לא התוודה בתום המלחמה שאילו היה יודע שאלה יהיו תוצאותיה, הוא לו היה נכנס אליה. עניין של זיכרון ושהות ממושכת בבונקר עם חמצן דליל.

בתוך כך אמר השר יואב גלנט יותר מפעם, שאם שיקול הדעת של חיזבאללה יהיה לקוי ובכל זאת החיזבאללה יצא להרפתקה, 'לבנון תחזור לתקופת האבן, והיא לא תהיה מה שהייתה'. אני מאמין לו, השאלה אם גם נסראללה.

במקביל וביתר שאת ממשיכים כל הישובים בצפון להיערך ליום פקוד ומשקיעים מאמצים ומשאבים רבים במוכנות העורף בכל תחומי החיים בחירום. יש לציין בהקשר זה את כל הרשויות המקומיות וארגוני החירום השונים: משטרה, כיבוי אש, מד"א, תאגידי מים ועוד.

צילום: קובי גדעון-לע"מ

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad