היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר מודיע: מני ממטרה, רוי בוי ואבא קדברא יופיעו בקיץ

'הכבשה שושנה', 'סמי הכבאי' ו-'בוב הבנאי' לא יופיעו, בקדנציה הזאת

 

ישיבות המועצה ממשיכות להיראות כסוג של "הצגת סוף שנה של כיתה ג'", ולא מעמד מכובד של נבחרי העיר שבעצם ישיבתם סביב שולחן המועצה, הם קודם כל מייצגים את התושבים ואחר-כך את עצמם.

ביום שלישי הקדמתי והגעתי לישיבת המועצה בשעה 18:25, חמש דקות לפני המועד בו הייתה אמורה להיפתח הישיבה.

חוץ ממני, אלעד קוז'יקר מנכ"ל המתנ"סים וחלק מהעובדים, אנשי הסאונד והצילום, והגזברית, כן וגם זבוב שחמק מהדלת, לא נמצא ולוּ חבר מועצה אחד, ראש העיר או סגניו.

בהיעדרותם הם מפגינים זלזול נמוך ומשדרים את מה שהם חושבים עלינו. מה זה הדבר הזה?! כמה פעמים אפשר לומר לכם שאינכם נמצאים בעסק פרטי, וחלק מחובתכם, כן חובתכם, זה לנהוג כבוד בזמנם של אחרים? מדוע הישיבות הללו מתחילות מעל חצי שעה מהזמן שאתם קבעתם?

הישיבה נפתחה בשעה 19:04 בסקירה של ראש העיר על מופעי הקיץ. בין היתר, חשוב שתדעו, שחלק מהמופעים הם: רוי בוי, מני ממטרה, ואני מוסיף את 'הכבשה שושנה' ואת 'סמי הכבאי', שהקדנציה כנראה לא יופיעו.

אדוני ראש העיר. אינך חש נבוך לאור ההתנהלות הזו? אתה באמת חושב שאנחנו עובדים אצלכם? לא, באמת?!

 

 

מקלטים

כזכור, נושא אי כשרותם של המקלטים המשותפים הוצף על ידינו והועלה לדיון בישיבת המועצה הקודמת. חבר המועצה יורם מלול נבחר לעמוד בראש וועדה מיוחדת שתטפל בנושא, ומלול דיווח על הפעולות הראשונות שכבר נעשו בעזרת האחראיים על הנושא בעירייה, ובראשם קב"ט העירייה אריה דקל. הופתענו לטובה, ומתוך כשש מאות מקלטים מצאנו כמאתיים מקלטים הזקוקים להתייחסות ולטיפול שלנו. הוצאנו מכתבים לכל הדיירים והודענו להם שבעוד כשבועיים נערוך ביקורת, ועל פי הממצאים נטפל בטעון תיקון", דיווח מלול למועצה. ראש העיר שטרן עדכן את הנוכחים שראשי הערים העבירו לעירייה בקשה להתייחסות לשתי הצעות חוק בנושא "אני מעביר לעיונך והתייחסות הוועדה את הצעות", אמר שטרן.

"בכוונתנו לספק פתרונות, כולל אמצעים לדיירים שאין ביכולתם לעמוד בנטל הכלכלי. אחרי שהתושבים יפנו את המקלטים, נערוך את הבדיקה".

 

הקצאת מבנים

בהמשך העירייה אישרה הקצאות מבנים ל: עמותת 'רבדים בגליל'. מעון היום של נעמת ברחוב שפרינצק השטח 1060 ממ"ר הוקצה לעמותה שמנהלת כבר את ההוסטל למבוגרים. המבנה ישמש לילדים מיוחדים ההקצאה היא עד חמש שנים.

בית חם לנערה 'יעדים לצפון' ברחוב דן דיין. מדובר בהארכת הקצאה.

עמותת 'לגעת ברוח' קיבלה הקצאה של שתי כיתות לפעילות סטודנטים ב'קריית הנוער'.

 

דיבידנדים 'מי התנור'

ראש העיר הודיע ש'מי התנור' נמצאת במצב רווח וכתוצאה מכך שהעירייה שותפה בחברת 'מי התנור' זכאים הלקוחות (אנחנו, צרכני המים) לקבל את הדיבידנדים.

במילים אחרות, שילמנו לכאורה, יותר ממה שהיינו צריכים לשלם, ועכשיו מגיע לכל תושב 'החזר' כספי.

אלא מה? ראש העיר הודיע "במקום שנחזיר לכל תושב 'כמה שקלים', אנחנו בעירייה נקבל את כל הדיבידנדים ונשתמש לצורכי העיר". הבנתם את זה? עבור התשלום בשימוש במים, אתם תשלמו במיטב כספכם. ואם יש רווחים, העירייה 'תעשה טובה' ותיקח לקופתה את כל הרווחים. האמת?! אין לי מילים…

בכל מקרה. נדמה לי שאין בסמכותה של העירייה לקחת לקופתה את הדיבידנדים של התושבים, גם אם היא הצביעה במועצה. הכסף הוא אישי-פרטי, וזכותו של כל תושב לקבל את הכסף לחשבונו. מי שירצה לתרום לעירייה, בנוסף לגזרות, האגרות והכנסת היד לכיסנו, שיתרום באופן אישי, ותבוא עליו הברכה.

 

 

 

ארנונה, הישיבה שלא הייתה

נער הייתי וכמעט זקנתי, ועדיין לא נתקלתי בסדרה כה מתמשכת של פעלולים, פירוטכניקה ופרשנויות משפטיות של מצבים זהים שהיו כל השנים. אני חוזר, כל השנים, כפי שעושה הנבחרת הנוכחית בראשות עו"ד אביחי שטרן.

מאז שאני זוכר את עצמי במועצת העיר, 'צו הארנונה' הובא לאישור המועצה, ללא תנאים וללא הגבלות.

השבוע נקבעה ישיבה ל'צו הארנונה', וכמו שהיא הוזמנה, היא בוטלה. שאלתי את היועץ המשפטי של העירייה 'מה פתאום בטלתם את הישיבה בנושא 'צו הארנונה?'. תשובתו הקפיצה את חום גופי ל41 מעלות צלזיוס ודופק מוגבר. חשבתי שלא שמעתי טוב. 'מדוע ביטלתם?'. לא צריך לכנס מועצה שתאשר העלאה שהיא רק עדכון…'.

חברים יקרים. אומרים ש'הפשע' אינו מושלם, לכאורה. אם באמת ובתמים לא צריך לכנס ישיבת מועצה לאישור ל'צו ארנונה' כאשר מדובר "רק" בעדכון, אז מדוע הזמנתם בכלל את הישיבה? הרי ידעתם שמדובר 'רק' בעדכון..

יש בי יותר מחשד שראש העיר וצוותו משקעים אנרגיה עודפת באיך לעקוף את מה שלא נוח להם ציבורית, ולא ללכת פשוט בדרך המלך ובשקיפות.

אדוני ראש העיר. גם אם מדובר על 'עדכון', חייבת להתקיים ישיבה ולוּ מן הטעם, שראוי ורצוי שחברי המועצה ידונו בסעיפי הארנונה, גובהה ועבור מה משלמים לרשות לעירייה את המס הנקרא 'ארנונה'.

יתרה מכך. היות והישיבות משודרות בפייסבוק, ראוי ורצוי שהתושבים, הדירקטוריון שלך ושל חברי המועצה, ישמע וייחשׂף לסעיפי הארנונה השונים, במיוחד אחרי ה'מדידות' שערכה העירייה בבתי התושבים וגילתה שבתים רבים 'גדלו' ו'צמחו' לתפארת תשלומי הארנונה.

מקווה מאוד שתזמן ישיבה בנושא הארנונה, ואם לא, קורא מכאן לחמשת חברי האופוזיציה לזמן ישיבה שלא מן המניין לדיון בנושא.

 

 

אישור תקציב העירייה

בהמשך ללוליינות הניהולית של ישיבות המועצה, אני מזכיר לראש העיר שעליו לקיים דיון בתקציב העירייה. כזכור, ראש העיר סגר את הישיבה שלא מן המניין שכונסה לדון בתקציב העירייה לפני מספר שבועות, בתירוץ ש'הפריעו לנהל את הישיבה'.

חיכינו בסבלנות בשבועות האחרונים כדי שראש העיר יתעשת ויביא ביוזמתו את תקציב העירייה לדיון ואישור במועצת העיר. שיכבד את התושבים הנאנקים תחת הגזרות, האגרות והארנונה שהעירייה בראשותו השיתה על התושבים.

אולם, משזה לא נעשה, אנחנו לוקחים על עצמנו להזכיר את העוולה הזאת לתושבים בכל פעם. תקציב העירייה זה לא עוד נושא, זה הנושא בהא הידיעה. התקציב הוא התשתית והחזון של פעילותה של העירייה, שכזכור היא קודם כל של תושבי העיר ולמענם.

דפוס ההתנהלות של ראש העיר חורג מעבר לגבולות הטעם הטוב, ואיני יודע מי מייעץ לו להתעקש וללכת בדרך צדדית מלאה במהמורות, נחשים ועקרבים.

אביחי שטרן, ראש העיר, תחזור להיות אביחי שטרן של לפני…

 

פנינו למנהל המחוז במשרד הפנים כדי לקבל התייחסותו: האם מותר לבטל ישיבה שזומנה לדון ב'צו ארנונה' והזכרנו לו שגם הישיבה בנושא תקציב העירייה פוצצה על ידי ראש העיר.

"נוסח הפניה למנהל המחוז במשרד הפנים, אורי אילן.

"השבוע זומנה ישיבה שלא מן המניין לאישור 'צו ארנונה'. להפתעתי נאמר לי ש'הישיבה בוטלה בגלל שאין צורך לקיים ישיבה כאשר מדובר בעדכון הארנונה'. את הדברים הללו אמר עו"ד אריאל בר יוסף, היועץ המשפטי של העירייה.

נדהמתי למשמע התשובה לביטול הישיבה, ובדקתי במקביל. לא מצאתי שום סימוכין או/והוראה/צו/הנחיה וכד' המאשר את שאמר עו"ד אריאל בר יוסף.

מעולם לא בוטלה ישיבה לאישור 'צו ארנונה' מן הטעם שהעלה היועץ המשפטי. הדברים נשמעים תמוהים וחמורים היות וגם את הישיבה החשובה ביותר, דיון ואישור תקציב הרשות, ביטל למעשה ראש העיר בשרירות, אחרי שטען ש'מפריעים לי'. הייתי נוכח בשני המקרים.

לכן, אשמח למענה מקצועי האם מותר או אסור לבטל ישיבה בנושא הנדון מן הטעם המוזכר לעיל. בתודה מראש הרצל בן אשר, עורך "חדשות הגליל".

עד לסגירת הגיליון, לא התקבלה תגובת מנהל המחוז, על השאלה אם הביטול היה חוקי ותאם את הנהוג.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad