היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש מועצת קצרין לראש הממשלה ולקבינט "הנעת גלגלי הכלכלה הצפונית – עכשיו!"

ראשי יישובי קו העימות השתתפו בישיבת הקבינט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הפנים משה ארבל ושרים נוספים. בין הנושאים השונים שעלו בישיבה, הדגיש ראש מועצת קצרין דימי אפרצב את אתגר החוסן הכלכלי ביישובי הצפון הלא מפונים, בתוכם קצרין. "העורף חזק אך הממשלה חייבת להזרים סיוע מיידי עכשיו – כדי שנהיה חזקים הרבה יותר ביום שאחרי", אמר אפרצב והוסיף "חייבים לחשוב על היום שאחרי. הנקודה המרכזית כרגע – חיזוק העסקים המקומיים עכשיו – ישנם ענפים שלמים שנפגעו אנושות כמו תיירות, חקלאות, תרבות, אומנות ועוד – לצד מתן מתווה ברור לסיוע קדימה אשר יניע כבר עכשיו את גלגלי הכלכלה במקומות כמו קצרין בכדי לחסוך זמן לשיקום האזור כולו לאחר סיום המלחמה".
עוד אמר אפרצב לשרים "הסקטור הפרטי כבר מזמן הוכיח את כוח ההישרדות שלו ויכולת הגמישות, שחסרה לגופי ממשלה. כדי לא להתחיל מאפס אחרי המלחמה המדינה חייבת להזרים סיוע מידי עכשיו – זה ישתלם ביום המחר. סקטור פרטי חזק שמרגיש שלא זורקים אותו לגורלו יכול להתגייס ולהחזיק כלכלה עד הניצחון ובשלב ב' לשקם את הכלכלה מיד אחרי הניצחון. בינתיים על הממשלה לתת את הגישור הנדרש. זה היעוד המרכזי של הממשלה בזמן המלחמה, לבנות עורף חזק שמבטיח חזית חזקה. הנעת גלגלי הכלכלה הצפונית – עכשיו, לפני שיהיה מאוחר!".
דבריו של ראש מועצת קצרין על הצרכים המשמעותיים בתחום הכלכלי זכו לחיזוק משמעותי בסיום הישיבה, כאשר לאחר אישורם של השרים, סוכם על הכללת קצרין בתוך יישובי הספר, מה שיוביל להכרה בנזקים ולקבלת כספי פיצויים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התחייב לטפול בהגדרת אזור הגולן כקו עימות. בנוסף סוכם על הקמת מינהלת צפונית אותה ירכז מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ לצד קידומה של החלטה 864 להכפלת האוכלוסייה בגולן ולהעברת תקציבים נוספים לקצרין ולאזור כולו.
בתמונה: דימי אפרצב. צילום:רוית סהר

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad