היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה בדרך להיות 'אדומה'

בואו נעצור לרגע ונחשוב לאן פנינו מועדות? במחול החרבות של הקורונה, כמעט למדנו הכל, כמעט. אין כאן חכמים, אלא רק בעלי ניסיון. והניסיון שווה לכולנו, קטן כגדול, עשיר כעני, דתי כחילוני, כולנו.

ומה אומר הניסיון? עם הווירוס הזה לא מתחכמים ולא מתעסקים. ולכן, על פי הנתונים שפורסמו אתמול, ועל פי ניתוח  הנותנים, אנחנו בבעיה. נכון יותר, אנחנו לקראת בעיה, אלא אם כן ניקח את עצמנו בידיים ונעצור את המפולת המתרגשת ובאה לקראתנו.

ועכשיו אחרי ההקדמה, לראיות ולעובדות האובייקטיביות, למה אנחנו בבעיה.

 

נכון לאתמול (חמישי) מספר החולים בעיר הינו 586.

ואם נהיה מדויקים יותר, כל 1 מ-37(!) תושבים בעיר חלה בווירוס הקורונה. מכאן קל לחשב כמה יהיו בהמשך על פי הגרף הזה…

17 חולים פעילים כעת, מתוכם 10(!) נוספו בשבוע החולף.

עוד למדנו מהניסיון שהנתון הקובע הוא היחס שבין מספר הבדיקות ובין הבדיקות החיוביות.

שימו לב לנתון הזה שהוא המשמעותי ביותר. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר הינו מהגבוהים בארץ 4%(!), כשהממוצע הארצי עומד על 1.7%, יותר מפי שניים מאשר הממוצע הארצי.

מספר החולים הפעילים ל-10,000 נפש עומד על 8, מספר גבוה מאוד אחרי שכבר היינו על 3 לפני שבועיים.

ועכשיו למסקנה שאיתה צריך כל אחד ואחד מאיתנו להיות מודאג. מצבנו גרוע יותר ממקומות שהיו עד אתמול אדומים כמו: רכסים, חצור, בית שאן, טבריה ועוד. ואנחנו ממש במרחק נגיעה מבני ברק.

חברים וחברות יקרים. אנו לא נמצאים בפוזה של מטיפים או חלילה מורים ומחנכים של מי מכם. אנחנו מודאגים כמוכם מהתפרצות הווירוס, מה שיפגע ברבים, בעיקר החלשים, המבוגרים, חסרי ההגנה וחסרי הישע החיים איתנו.

לכן זה לא יהיה יומרני לשוב ולהזכיר, לבקש, ואפילו להתחנן בפני כל אחד ואחת לנהוג באחריות ולמלא אחר ההנחיות של משרד הבריאות. המסכה והריחוק, הם המינימום שבלעדיהם אנחנו מסכנים אחרים ומסתכנים בעצמנו.

שבת נפלאה וחורף בריא.

אולי יעניין אותך

Bottom ad