היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

במבצע אכיפה של המשטרה ועיריית קריית שמונה הוחרמו ארבעה עשר זוגות אופניים

"חדשות הגליל" יצא בסדרת כתבות על הסכנות הכרוכות ברכיבה על אופניים חשמליים שלא על פי כללי הבטיחות והחוק. היות והמחוקק עדיין לא נתן את דעתו להסדרת התופעה, ומאידך מספר הנפגעים וה'כמעט' נפגעים מקרב הרוכבים והולכי הרגל רק הולך וגדל, עיריית קריית שמונה ומשטרת ישראל לקחו יוזמה. הועדה לזכויות הילד המורכבת מאנשי חינוך, משטרה ובטיחות דנה במהלך השבועות האחרונים בתופעה המסוכנת, ואף חבריה יצאו לשטח כדי לעמוד על התופעה מקרוב.

להפתעת חברי הוועדה והמשטרה, התוצאות היו מידיות והביאו למעורבות של ההורים בהסדרת התופעה והתנהגות ילדיהם.

השוטרים שזו סמכותם, החרימו ארבעה עשר זוגות אופניים, כאמור בכניסה לבית הספר והורי הנערים הוזמנו לתחנת המשטרה. רק לאחר שההורים חתמו על מסמך התחייבות שילדיהם ירכבו על פי הוראות החוק ועם כל אמצעי הבטיחות, נמסרו להורים האופניים שהוחרמו. הורי הנערים יחד עם ילדיהם קיבלו הדרכה ועברו השתלמות קצרה בנושא בתחנת קריית שמונה

לאחרונה התקיים דיון בוועדה לזכויות הילד בעיריית קריית שמונה בראשות יו"ר הוועדה וסגן ראש העיר יגאל בוזגלו. בדיון השתתפו מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, מנהלת אגף החינוך תמי לוי וגורמי חינוך, נציגי מועצת תלמידים, נציגי וועד ההורים ונציגי תחנת משטרת קריית שמונה.

הדיון עסק בסכנות של נסיעת תלמידים בדרכם לבית הספר באופניים חשמליים.

בתום הדיון סוכם כי וועד הורים מרכזי יפעל יחד עם הנהלת בית הספר בקרב התלמידים ויערוך סדנא בה יובהר לתלמידים שלא יהיו ויתורים ומי שירכב שלא כחוק האופניים שבבעלותו יוחרמו לאלתר על ידי המשטרה. עוד סוכם כי ייערכו פעולות הסברה בקרב התלמידים בהשתתפות צוותי בית הספר ושוטרי משטרת קריית שמונה.

מפקד משטרת קריית שמונה סנ"צ רן אופיר: "אנחנו רואים חשיבות גדולה לכל נושא הבטיחות הן של רוכבי האופניים והן של משתמשי הדרך. גם בעתיד נמשיך בפעולות של הסברה ואכיפה".

סגן ראש העיר יגאל בוזגלו: "הסכנות של רכיבת אופניים ללא אביזרי בטיחות מסכנת מאוד את הרוכבים עצמם ואני שמח שהוועדה שבראשותי קיימה דיון מקצועי וקיבלה המלצות למען שלומם של ילדינו".

ראש העיר ניסים מלכה: "הדבר הכי חשוב לנו הוא ביטחון ילדינו. אני מברך את פעילות הוועדה למעמד הילד ואת שיתוף הפעולה הפורה שיש לנו עם משטרת קריית שמונה בראשות סנ"צ רן אופיר. רק על ידי עבודה משותפת נוכל להבטיח את שלומם של ילדינו".

הוועדה לזכויות הילד תמשיך לדון בנושא זה ובנושאים אחרים המסכנים את שלומם של הילדים לא רק בכביש אלא בכל מקום הם נמצאים.

עקב הצלחת מבצע ההחרמה, ימשיכו לקיים מארבים בהפתעה תוך נחישות לצמצם את גורם הרשלנות והזלזול בהתנהגות של רוכבי האופניים החשמליים על הכביש והמדרכה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad