היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מלון כינר מארח את תושבי קרית שמונה וקיבוצי הגליל העליון

מלון כינר גליל, השוכן בחוף כינר, מארח מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל את תושבי קרית שמונה, וקיבוצים מעין ברוך ודפנה מהגליל העליון.

עד כה, הגיעו כבערך 50 משפחות מקרית שמונה באופן עצמאי ופרטי (ללא סיוע מגורם כלשהו) למלון בשל החשש בהתלקחות באזור הצפון והתפתחות של מערכה עם חיזבאללה. תושבי מעין ברוך ודפנה התפנו ע"י פיקוד העורף כחלק מפינוי הישובים שבמרחק 2 ק"מ מגבול לבנון,

המלון, שמותאם לציבור הדתי, נותן מענה מעולה לכל סוגי האוכולוסיה ופותח את שעריו וידיו ברווח למען רווחת האורחים. המלון שמחולק לדירות גן ולבניין חדרים, מאפשר לבחור את צורת האירוח הנוחה לאורחים, כך למשל שתושבי הקיבוצים מרגישים אווירה ביתית ופסטורלית.

בתחילת שבוע שעבר הגיעו תושבי הישוב "תקומה" מעוטף עזה, וחלק מתושבי שדרות, לאחר שפינו אותם מביתם, והתארחו בשבת יחד עם תושבי קרית שמונה. המשתתפים מספרים על חוויה מרוממת, מרגשת ובעיקר מאחדת. מלבד ארוחות ותפילות משותפות, סיפרו תושבי העוטף על התופת הקשה שעברו, הניסים שראו במו עיניהם וכן על החששות והתקוות מהמשך וסיום המלחמה.

במשך כל ה-14 ימי הלחימה, דאגו בצוות המלון, בראשם המנכ"ל מארק ואלך לפנק את האורחים ולנסות להשכיח את הטראומה, את מבזקי החדשות ואת החששות מהמצב. המלון, בעזרת מתנדבים מקסימים יזם פעילויות רבות לכל הגילאים, הוסיף ארוחות ביניים, עשה הנחות ובעיקר חיבק את האורחים.
המלון, שידוע באופן כללי כבעל רמת שירות גבוהה ואוכל משובח, הגדיל והרחיב את מבחר הפעילויות, המנות והאטרקציות המוצעות.
תושבים שפנו לראש העיר, אבישי שטרן בבקשה למימון, ניתקלו בסירוב משום שהעירייה איננה מממנת פינויים פרטיים.
בימים האלה, שרואים דתיים וחילוניים, קיבוצניקים ועירוניים, ילדים מתלמודי תורה וילדים מבית ספר דמוקרטי, כולם יחד בלובי, בחדר אוכל, בהפרשת חלה (פעמיים!) אנו נזכרים כי בשעת צרה אין כאן ימין או שמאל, אשכנזי או ספרדי , מאמין או לא. כולנו יהודים, ישראלים, בני אדם וקורבנות של שנאה וטרור.

סמנכ"ל התפעול אוריאל אביטבול וסמי עמר, מנהל החדר אוכל במלון, דואגים למבחר בלתי נתפס של ארוחות (גורמה!) ומאריך את שעות הפעילות כדי שאף אחד לא יפספס ארוחה, ואף מגדילים ומאפשר להשתמש במתקני המקום לצורך יוזמות מקומיות (מופלטות, ספינג', אפיית לחם). מאוד לא ברור מאליו.

לאף אחד לא באמת איכפת שיש כאן בריכה וחדר כושר בהפרדה (מתקני המלון מופרדים מאז ומתמיד וצוות התרבות של המלון מארגן פעילויות שמתאימות לכולם, מופע של הזמרת עינת שרוף, הרצאה של הרב דודי ברוורמן, ואף יוזמות אישיות כמו אפייה והפרשת חלה. קיבוצניקים ועירוניים ביחד. כן כן. בנימה אישית, אולי זה תיקון קטן למה שהתחולל בארץ בשנה האחרונה, בין מהפכות להפגנות אותן מחיצות שהפריעו בעבר, התנצפו ברגע אחד של אחדות.

אם כל זה לא מספיק, אז מתנדבים ממושב רמות הסמוך למלון דואגים לכביסות מידי יום לכל האורחים, ואף מקפלים את הבגדים, משאירים פתק ומשהו מתוק.

מנכ"ל המלון מר מארק ואלך: "יש לנו סימפטיה לתושבי הצפון, ובעיקר בימים האלה אני שמח שאנחנו מספקים להם מלבד אירוח ברמה גבוהה, גם שקט נפשי, וממלאים להם את הזמן בפעילויות שמקלות על המצב והחששות של כולם. אנחנו כרגע בתפוסה מלאה ומקבלים הנחיות מהגורמים האחראים על פינוי התושבים. מקווה שנסיים את המלחמה ונפגוש שוב את האורחים בימים טובים יותר"

מופע לילדיםהבריכה במלון כינר

פעילויות צביעה לילדיםהרצאה של הרב דודי ברוורמן