היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חוזרים לנגב ולגליל

הכנס התקיים במסגרת תכנית 'חוזרים הביתה' של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד הקליטה והציע שלל הטבות לישראלים המעוניינים לשוב לישראל ולהתגורר בנגב ובגליל וזאת בנוסף להטבות הרגילות של משרד הקליטה. בין ההטבות: השתתפות בשכ"ד מידי חודש, מענקים לפתיחת עסק ועוד שלל הנחות בתחום החינוך, התרבות והפנאי. השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "יש לכולם מקום חם ואיכותי בנגב ובגליל".

התכנית, שמטרתה לעודד תושבים חוזרים להתיישב בערים ובמועצות המקומיות בנגב ובגליל, מתפרסת על פני שנתיים (2014-2015) ותקציבה עומד על כ-8 מיליון שקלים. במסגרתה, תושבים אשר יבחרו לשוב לישראל ולהתיישב במרחבי הנגב והגליל יזכו להטבות משמעותית, נוסף על ההטבות הבסיסיות להן הם זכאים על פי משרד העלייה והקליטה. ההטבות לחוזרים יכללו מענקים והטבות שונות וביניהן: השתתפות בשכר דירה עד גובה 1,200 שקלים בחודש ומענק מציאת עבודה/פתיחת עסק בשווי של 5,600 שקלים. כמו כן, יזכו התושבים החוזרים להטבות בתחום החינוך, התרבות והפנאי מטעם הרשות המקומית בה יבחרו להתיישב ולליווי צמוד מטעם רכזי הצמיחה הדמוגרפית של המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

השר לפיתוח הנגב והגליל ושר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: "המשתתפים הרבים שלקחו חלק בכנס הגיעו לא רק בגלל ההטבות אלא בגלל שבליבם מכונן לב ציוני חם והם רוצים להתגורר באזורי הנגב והגליל המתפתחים במהירות, שם הם יוכלו ליהנות גם מאיכות חיים גבוהה וגם ממגוון רחב של הטבות ומענקים. התכנית תתרום רבות הן לתושבים החוזרים שיזכו להזדמנויות חדשות, הן ליישובי נגב ולגליל שיזכו באוכלוסייה איכותית וחזקה, והן מדינת ישראל שמשיבה את בניה הביתה".

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל סיגל שאלתיאל- הלוי מסרה כי במסגרת התכנית ייקלטו בשנתיים הקרובות מעל 400 משפחות של עולים ותושבים חוזרים בנגב ובגליל. התכנית, שהחלה בחודש מרץ האחרון, מניבה עד כה  הצלחה גדולה וכבר קרוב ל 50 משפחות עשו את דרכן לישראל.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad