היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מענק האיזון לרשויות מעל שלושה מיליארד שקלים

לראשונה מזה עשור נחצה רף 3 מיליארד שקלים של מענק האיזון המוקצה לרשויות המקומיות על ידי משרד הפנים, גידול זה  יאפשר צדק חלוקתי, צמצום פערים בין המרכז לפריפריה ושיפור משמעותי בשירותים המוניציפאליים הניתנים לאזרח.

בשנת 2016 יעמוד מענק האיזון יעמוד על 3.1 מיליארד שקלים גידול של 350 מיליון שקלים מבסיס התקציב אשתקד, נתון אשר יאפשר למשרד הפנים לעמוד באופן כמעט מלא בנוסחת מענקי האיזון. עם הגידול באוכלוסייה והעלייה  בביקוש לשירותים המוניציפאליים, תאפשר תוספת זו מרחב תמרון וסיוע לרשויות מקומיות, בדגש על  הרשויות המקומיות המצויות בקשיים תקציביים.

אם נתייחס לקריית שמונה, הרי שבשנים האחרונות קוצץ מענק האיזון במיליוני שקלים וההשלכות השליליות היו בצמצום השירותים והפעולות לטובת האזרחים.

בנוסף הושג גידול משמעותי בתקציבי הפיתוח לרשויות המקומיות והתקציב לשנת 2016 יעמוד על 360  מיליון שקלים, המהווים גידול של 50 מיליון שקלים ביחס לשנת 2015.

המשנה לרה"מ ושר הפנים סילבן שלום אשר הוביל את המהלך הרחק מאור הזרקורים אומר: "כשר פנים המאמין שהאזרח הוא העומד במרכז, ההצלחה, במאבק להגדלת התקציב, היא ההצלחה של כל אזרח במדינת ישראל. מסגרות התקציב המוגדלות יאפשרו למשרד הפנים למקסם את הצדק החלוקתי, החוסן החברתי, להתמקד ברשויות החלשות, לטייב ולהשביח את רמת השירותים המוניציפאליים לתושב בתחומי החינוך, הרווחה, התברואה, התשתיות, הבריאות והתרבות".

 

מנכ"לית משרד הפנים אורנה הוזמן בכור: "רמת השירות לתושבי מדינת ישראל תגדל ותושבח בעקבות הגדלת התקציב. אנו נעשה כל שביכולתנו להוביל לצמצום הפערים בין תושבי הפריפריה ובין תושבי המרכז ולסייע בהגדלת הרווחה האישית לתושבים ומיקסום מתן מענה לצרכי השכבות השונות בחברה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad