היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אולפנית קריית שמונה: בנות חייל

האולפנית בקריית שמונה זכתה השנה בפרס החינוך של הזרם הממלכתי דתי במשרד החינוך.

כזכור, חטיבות הביניים והחטיבות העליונות בקריית שמונה עברו בתחילת השנה לרשת "דרכא" מיסודה של קרן רש"י המשתבחת בסטנדרטים הגבוהים שהיא מציב בפני בתי הספר שבניהולה.

באולפנית כ-180 בנות המוגדרות כ"דתיות-מסורתיות" המגיעות מהעיר ומסביבתה, ובנות יוצאות אתיופיה שחלקן משולבות בכיתה רגילה וחלקן בכיתה-מקדמת.

מה ששכנע בשנה שעברה את נציגי משרד החינוך להעניק לאולפנית את פרס החינוך ברמת המחוז, היו השילוב בין הלימוד הערכי ובין המעורבות בחיי הקהילה.

בנות האולפנית, וצריך לציין שגם רבים מאוד מתלמידי בתי הספר היסודיים והתיכוניים בעיר, מעורבים בפעילויות חינוכיות-חברתיות ברחבי העיר ואצל מגוון תושבים בעלי אפיונים שונים.

הישגי התלמידות בבחינות הבגרות גבהות, ובשנה האחרונה מעל 95% מהתלמידות קיבלו ציונים גבוהים מאוד בבחינות הבגרות המוגדרות כ"מצטיינות".

אפשר היה לחשוב שציונים גבוהים מונעים מהתלמידות ליטול חלק במטלות החברתיות ובטעות אפשר ליחס את הציונים הגבוהים ל'חרשנות' יתר. אולם לא כך הוא הדבר.

בנות האולפנית הנמרצות פועלות במסעות, טיולים, שיחות, סמינריונים, עם דגש על המשפחתיות והיחד. מסע שהחל לפני שלוש שנים הביא את האולפנית לשינוי שהתבטא במעבר מ"מבית חינוך" ל"למקום".

המושג "מקום" מבטא את היחס והשותפות עם היושב במרומים, הקב"ה. המהלך הזה נותן מקום בתהליך החינוכי לבנות. המורה 'זז הצידה' מעט, ומשאיר את המרחב לבנות כדי שיביאו לידי ביטוי את עצמן. "אנחנו צריכים לתת מקום למחשבותיהן תוך שאנו מאפשרים לבנות למצוא את מקומן, לגדול ולהצמיח חיים משלהן", אומרים באולפנית.

 אולפנית "דרכא" פועלת להנחלת דרך ארץ ושמירת מצוות כבסיס לסביבה חינוכית, תוך הפנמה ואחריות אישית.

מובילי הדרך מאמינים בחזונם שעל בנות האולפנית להיות יראות שמים ומקיימות את המצוות מתוך הנשמה. בסיס למערכת היחסים הלימודיים-חברתיים באולפנית מושתת על יחסי אמון בין הבנות-תלמידות למורים.

בנות האולפנית 'פורצות' את דלת אמות בית הספר ונוטלות חלק בעשייה החברתית כמו: שיתוף פעולה עם מכללת תל חי, בהן מגיעות בנות מצטיינות מכיתה י' ללמוד ולהשתלב בקורסים אקדמיים לתואר ראשון.

מאידך, סטודנטים מהמכללה האקדמית תל חי חונכים את בנות האולפנית בבתיהן במקצועות הלימוד השונים, בעיקר אנגלית ומתמטיקה.

בנות האולפנית בשכבה הצעירה משתתפות בפרויקט "מעגל בטבע" בה הן יוצאות למסע לגילוי כוחן כפרטים ובמפגשים בטבע הן מקבלות כלים לחיים: בתקשורת, בשיתוף פעולה, בעבודת צוות, בעצמאות ובהתמודדות עם מטלות ומשימות מורכבות. הכבוד לאדם ולאדמה, הכרת הארץ, המורשת  והמסורת של העם, הם ערכים שהבנות מפנימות במהלך המפגשים הללו.

בנות האולפנית העומדות מול שאלות אמוניות מתבררות במהלך מפגשים עם מורי האולפנית, מול החדשנות והחיים העכשוויים.

לאלה מהבנות המעוניינות להעמיק בלימודי 'הנשמה', פתוחה האולפנית בשעות אחר הצהרים למפגשים מתואמים עם תלמידי ישיבת ההסדר.

התוכן היהודי אינו מתבטא רק בלימודים תיאורטיים, אלא גם בתכנים מעשיים כמו קבלת שבת. מדי יום שישי נפגשות כל תלמידות האולפנית לשעה של שירה, ניגון והתבוננות, יחד עם מנהל ביה"ס נפתלי קראוס והרב יהודה אוחיון.

התלמידות מכיתות ח'-י"ב יוצאות אל הקהילה ומשתתפות במגוון פעילויות בבית הקשיש, מועדון לעיוור, בית ספר "רננים", גני ילדים, וחונכות בבתי ספר, לבד מימי חסד מיוחדים לקראת חגים.

המברכים, קל לנחש, שמחים לעשות זאת.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: ""אני גאה לעמוד בראשות עיר שאנשי החינוך בה הם מהטובים. יש לנו מערכת חינוך מצוינת שצריך להתגאות בה. אני מברך את הצוות החינוכי הזוכה על השקעתו הרבה בקידום החינוך בקריית שמונה".

מנהל האולפנית נפתלי קראוס: "הזכייה משמחת, מרגשת ומחייבת אותנו. בשנים האחרונות, ברוך ה', עשינו עבודה גדולה מאוד בהפיכת האולפנית למרחב אחד שבו כל בת יכולה למצוא את מקומה האישי, הלימודי והחברתי.

בנות האולפנית מהוות דוגמא לנוער איכותי שמצד אחד חותר למצוינות לימודית ומן הצד השני לא מוותר על ערכים של אמונה, אהבת ישראל ונתינה לקהילה".

מנהלת אגף החינוך תמי לוי: "מגיעה תודה מיוחדת ויישר כוח למנהל בית הספר ולכל צוות המורים והעובדים וכן לבנות האולפנית הנפלאות ולהוריהן על האמון והעשייה המשותפת".

אולי יעניין אותך

Bottom ad