היום ה-04 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אם העבודות ב'יובלים' לא ימשכו מיד, נתבע את הקבלן והאחראים

בשבועיים האחרונים התקשרו חברה צעירים שזכו בהגרלה בשכונת יובלים בפיהם טענות על כך שהעבודות בשטח פסקו, או שירדו דרסטית

מבדיקה שעשינו עולה שהקבלן האחראי על הכשרת התשתיות הנמצא תחת נאמן והוא חושב לצאת מ'המשחק'. הסיבות לא מעניינות, ואת הזוכים מעניינת שאלה אחת. האם הזמן מנוצל היטב כדי להתקדם עם עבודות ההכשרה והתשתיות?

נאמר, שתקלות ועיכובים של ימים מספר הם תופעה מוכרת בסוג כזה של עבודות, אולם בשל הסאגה הארוכה שעברו הזוכים, כל עיכוב ולוּ הקטן, יוצר מתח וחוסר שקט.

אם מחברים את הזמן הרב שעבר מאז שעלה לראשונה רעיון יובלים, לפני כ-עשרים שנה, המאבקים עם חקלאי מטולה, מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ואחרים, שכל דבר בפני עצמו גרם לעיכוב קטן, אך במצטבר זה הפך למשהו בלתי נסבל, אזי צריך להבין שהרגישות מכל עיכוב גבוהה מאוד.

נ' אחד התושבים שזכה בהגרלה הראשונה ומלווה את תהליך העבודות מראשיתו אומר: "הסיפור הזה עם הקבלן מתחיל להיות מוגזם. לפני מספר חודשים הוא נטש את השטח. עכשיו, הוא שוב מעכב את העבודות. אני לא מבין למה זה צריך להיות ככה. חבריי ואני שוקלים לתבוע את הקבלן אם העבודות לא ימשכו בניגוד להסכם שחתמנו. בכל מקרה, אנחנו נמשיך ונעקוב אחרי ההתפתחויות ואם יהיה צורך גם ננקוט בצעדים משפטיים".

 

פנינו לעיריית קריית שמונה לקבל תגובה, וזו תגובתה: "אנו ממשיכים לעקוב ולפקח אחר העבודות ופיתוח שכונות יובלים, כזכור קבלן פיתוח התשתיות של מנה א' נכנס לקשיים כלכליים לפני מספר חודשים בשל פרויקט אחר בארץ וכתוצאה מכך פנה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן. לאחר מינוי הנאמן נמשכו העבודות באתר אלא שבשבועיים האחרונים נראית ירידה בכמות הכלים וקצב העבודות הואט.

אתמול התקיימה פגישה של נציגי משרד הבינוי עם הקבלן והנאמן. הקבלן מעוניין להפסיק את עבודתו בפרויקט. הובהר לו כי על מנת שהוא יקבל את הכסף על העבודות שביצע עליו להשלים לפחות את פיתוח המגרשים כדי שיוכלו להימסר לתושבים לטובת בנייה עצמית.

יודגש כי הקבלן התקדם עד כה וביצע כבר כ-60% מהעבודות לפיתוח המגרשים. ברקע, הושלמו העבודות למכרז פיתוח תשתיות של המנה השנייה ומכרז זה צפוי להתפרסם בימים הקרובים.

בשבוע הקרוב תיבחן סופית יכולתו של הקבלן. ככל והוא לא יוכל להמשיך, יתווספו ההשלמות הנדרשות למכרז לפיתוח תשתיות של שלב ב (שכבר מוכן כאמור לפרסום) וקבלן הפיתוח שייבחר לשלב ב יבצע השלמות גם לשלב א".

אולי יעניין אותך

Bottom ad