היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"אתם לא עורף, אתם חזית"

כך אמר אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם לראשי הישובים השבוע & האלוף סקר את המצב בגבול הצפון כולל הערכות מודיעיניות וסיור במנהרת החיזבאללה

הרצל בן אשר

לנוכח ההתפתחויות הביטחוניות והצבאיות בגזרות השונות, כינס אלוף פיקוד הצפון, האלוף אמיר ברעם את ראשי הישובים וסקר בפניהם את המצב. האלוף ציין בדבריו שהוא רואה את הישובים לא פחות חזית מאשר צה"ל ומפקדיו. "אתם חזית ולא עורף, כפי שנהוג לכנות ישובים אזרחיים", אמר האלוף.

בכנס השתתפו, בנוסף לאלוף הפיקוד גם: ראש מטה פיקוד הצפון, תת-אלוף יורם כנפו, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף רפי מילוא, מפקד עוצבת "הבשן", תת-אלוף עמית פישר ומפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה איציק בר.
בכנס נכחו כ-70 איש, ביניהם כ-30 ראשי רשויות, מועצות, ערים ובנוסף קציני ביטחון ונושאי תפקיד בתחום הביטחון במרחב הגליל העליון והמערבי ורמת הגולן. מטרתו של הכנס לעדכן בהערכת המצב השוטפת והתרחישים השונים לחירום, תיאום ציפיות אל מול ההנהגה האזרחית וחיזוק הקשר ושיתוף הפעולה הפורה בין פיקוד הצפון לראשי הרשויות.
במהלך הכנס קיבלו המשתתפים סקירה והערכת מצב על הגזרה הצפונית וסקירה מודיעינית. כמו כן נדונו סוגיות ביטחוניות הנוגעות בהיערכות לחירום ומשמעויות למרחב האזרחי והמענה להן.

המשתתפים ביקרו במנהרת טרור של חיזבאללה שנחפרה מהכפר רמיה, נחשפה ונוטרלה במבצע "מגן צפוני".
מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם: "הישובים בזירה הצפונית הם חלק מהחזית, הם לא עורף. אני רואה ביישובים האזרחיים חלק מחזית אזרחית. קשה מאוד לבצע הבחנה בין הצבא בחזית, לבין הישובים במרחב הצמוד לגבול. כל הסיפור הוא חזית צבאית וחזית אזרחית שחיים בערבוביה ולכן החובה שלנו לשבת כאיש אחד, לתרגל ולתכנן ביחד. את הכושר ההתקפי של פיקוד הצפון והמענה לרשויות האזרחיות על ידי פיקוד העורף, תשלים מנהיגות אזרחית חזקה וחוסן אזרחי שאותו אתם, ראשי הרשויות מייצגים", אמר אלוף הפיקוד.

יש לברך על המסורת החשובה בה אלופי הפיקוד משתפים את מנהיגי הציבור האזרחי במה שקורה מתחת לחלון ביתם. שותפות מעין זו הוכיחה ותוכיח את עצמה בעתיד בהירתמות ובאחידות הפעולות האזרחיות בעת חירום.

חשובה גם התודעה והמִנוחים בהם משתמשים קצינים בכירים מאוד "העורף הוא בעצם חזית", מונח המביא לידי ביטוי תפיסת עולם משתפת ולא מתנשאת, ממנה סבלו ראשי הרשויות בעבר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad