היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ג'ונגל בליבה של קריית שמונה

לאחר שנתיים של פרויקט במסגרת תוכנית 'שומרי הנחל' בהובלת עמותת קסמי טבע ונוף, רשות הכינרת, המשרד להגנת הסביבה בית הספר 'דרכא- דנציגר' ועיריית קריית שמונה יחנכו בעיר חלקת אלוקים חדשה המשדרגת את פארק הזהב עם שביל טיילות חדש, בריכות טבעיות, פינות חמד קסומות, ג'ונגל ישראלי, מפלונים שוטפים ומסלול מעגלי בליבה של קריית שמונה.

מזה כשנתיים שצוותי ההדרכה בהובלת שרית קוז'יקרו-אלימלך רכזת קהילתית מעמותת קסמי טבע ונוף והצוותים המקצועיים של רשות הכינרת מובילים את פרויקט שיקום פארק הזהב בקריית שמונה יחד עם תלמידי בית הספר דרכא-דנציגר שפרצו שביל המאפשר נגישות ציבורית לנחל, למפלים, למסלול הייחודי ותנועה חופשית בתוך השטח העצום של 110 דונם טבע קסום בלב קריית שמונה.

פארק הזהב, ממוקם בליבה של קריית שמונה ובו מוזאון לתולדות קריית שמונה ולצידו מודל משוחזר של 'פחונים' מימי המעברה של המתיישבים הראשונים בקרית שמונה. כ-150 תלמידים מכיתות ט' ו- י"א מבית הספר "דרכא-דנציגר" שהשתתפו בפעילות לפיתוח ושיקום אתר הטבע העירוני, בגישה המבוססת על שימור אקולוגי. התלמידים פרצו מסלול מעגלי באורך כ-2 ק"מ, החוצה את הפארק, בו קיים גם מרחב ציבורי עם מדשאות ומתקנים המתאים לפיקניקים. בנוסף, בסיוע עירית קריית שמונה נחשף מפגש הנחלים הזורמים בעיר: נחל עין שושן ('הטחנות') ונחל עין זהב. באתר קיים מקווה מים טבעי, ג'ונגל ארץ-ישראלי, מפל עוצמתי בגובה של יותר משני מטרים, צמחייה ייחודית וסבך קנים.

גיא קולר מפקח ברשות הכינרת האמון על פרויקטים לשיקום נחלים באזור הגליל העליון סייע לתלמידים בעבודות שהצריכו ידע מקצועי וכלים כבדים.

 

במהלך הפעילות ניקו הנערים והנערות את תוכו של הנחל ואת סביבתו, דפנו את הגדות, פרצו שבילים, חידשו בתי גידול לחים, יצרו גשרונים למעבר מעל נקודות בוציות, הקימו פינות ישיבה ואפשרו מעבר חופשי בתוך ה'ג'ונגל' העירוני הייחודי בכדי להנגיש את הטבע לאדם.

חניתה מעוז מנהלת בית הספר "דרכא-דנציגר": "בית הספר ממוקם סמוך לפארק הזהב וזה היה טבעי מבחינתנו לשתף את תלמידי בית הספר, שהם תושבי העיר בפרויקט קסום כזה. אנחנו שמחים שאפשרנו לתלמידים להיות פעילים ומעורבים בתרומה לקהילה, בטוחים שזה גם יתרום לחיזוק הקשר ולשמירה על הבית שלהם וזוהי רק ההתחלה".

שרית קוז'יקרו-אלימלך הרכזת הקהילתית של עמותת קסמי טבע ונוף שליוותה את הפרויקט: "בתום עבודה אינטנסיבית, מרגשת ומספקת אנחנו גאים לחנוך את המסלול המעגלי הראשון. מי שיגיע לראות את המקום לא יאמין שבישראל קיים מקום מדהים כזה ועוד בתוך שטח עירוני".

חנוכת האתר תהיה ביום חמישי ה14/6/18 בשעה 17:00 במעמד ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה, נציגות רשות הכינרת, המשרד להגנת הסביבה, הנהלת בית הספר 'דרכא-דנציגר' התלמידים שעבדו.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad