היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גינות קהילתית

 

גם מי שאין לו פיסת אדמה או שהמרפסת שלו ריקה עדיין יכול למצוא את מבוקשו בגינה הקהילתית. הגינות הקהילתיות של "מגמה ירוקה" פועלות בקריית שמונה מזה חמש שנים. לאט, בשקט ובבטחה הן צומחות וגדלות ויוזמות דומות מוקמות על ידי פעילי מגמה ירוקה, החברה להגנת הטבע ותושבים בשטחים ציבוריים בעיר.

כיום פועלות בקריית שמונה שתי גינות של "מגמה ירוקה". גינת הוורדים הממוקמת ברחוב הוורדים פינת רחוב החבצלת בעיר, מוסתרת מהכביש העובר מעליה. יורדים לגינה ומיד מבחינים בערוגות הבזיליקום, בשתילי הברוקולי, המסלעה שזה מקרוב נשתלו בה צמחים חדשים, וכמובן בקומפוסטר תחת הדולב. גינה קטנה זו ממוקמת בין בניני הקומות הצופים אליה ובין הבתים הפרטיים לרגליה. מדי יום חמישי החל משלוש אחר הצהריים נמצאות בגינה שי, שיר, קרן ולירן, סטודנטיות ממכללת תל חי. יחד עם הבאים לגינה הן מכינות ערוגות, שותלות, זורעות, משחקות ומכינות עבודות יצירה בנושאי טבע עם הילדים הרבים שמגיעים לגינה.

בחג החנוכה שחלף זה עתה הכינו מנורות חמר, נרות צבעוניים, משחקי טפטוף נרות ומגזרות צבעוניות. הגינה חיכתה לגשם והשתילים שנשתלו שבוע קודם נהנו מתשומת לב והשקיה. גם ליאור, סטודנט לתזונה הצטרף לפעילות וביחד חשבנו על הרצאה מפיו להורי הגינה בנושא תזונה בריאה. בגינה הקהילתית הפועלת במתנ"ס תקוותנו ציינו את החג איריס וחמוטל בפתיחת קורס גינון למתחילים הקורס מתקיים בימי ראשון בשעה ארבע בגינת מתנ"ס תקוותנו ומעבירות אותו איריס וחמוטל בסיועה של שלומית המרכזת את פרויקט הגינות. נפגשנו בגינה הקהילתית הקטנה בחזית המתנ"ס דיברנו על ערוגות ועציצים, אספנו טיפים לגידול, שתלנו וזרענו. בימי רביעי נמצא בגינה החל משעה שלוש וחצי עלי המסייע לתושבי השכונות הקרובות להקים ערוגות משלהן בגינה, לקבל הדרכה בגינון, בסוגי צמחים שונים, באופן שתילה וזריעה, מי מתאים לעונה ומה כדאי לגדל. הגינה מחכה לתושבים נוספים שיגדילו ויפריחו אותה.

גינת תקוותנו משתפת פעולה עם "מהפך" הפועלת במתנ"ס ופעם בחודש ילדי "מהפך" פועלים בגינה עם צוות הגינה. אנחנו מזמינים את כל מי שמעוניין בפרח לשמח את הלב, בחברה נעימה, בידע על גינון, בעציץ תבלינים במטבחו, הצטרפו לפעילות בגינות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad