היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גליל עליון: התלמידים יקבלו התרעה לפני רעידת אדמה

אחד עשר בתי הספר שבאחריות מועצה אזורית הגליל העליון התחדשו השבוע במערכת המתריעה באופן ויזואלי ואזעקה קולית לפני רעידת אדמה. על ההתקנה אחראית מחלקת הביטחון של המועצה. "מערכת ההתראה נותנת התראה של מספר שניות לפני התרחשות רעידת האדמה. זה אמנם פרק זמן קצר מאוד אולם יש לו חשיבות קריטית להצלת חיים", אומר אסף לנגלבן קב"ט המועצה. לדבריו, "תגובה נכונה לפי התרגולת בפרק זמן זה יכול להיות ההבדל בין נס לאסון בעת רעידת אדמה".

המערכת מתוצרת מוטורולה מומנה במלואה על ידי משרד החינוך. מוטי שגב קב"ט מוסדות החינוך של המועצה ציין כי המערכת היא מרכיב נוסף במרכיבי הביטחון שאנו מציידים את מוסדות החינוך, והיא מצילה חיים. שגב ציין "אנחנו מקווים שלא נצטרך לראות את המערכת פועלת, וגם לאחר התקנתה אנחנו ממשיכים לתרגל את המורים והתלמידים להגיב נכון בכל התרחשות. המערכת נותנת עוד ביטחון בהיערכות הגבוהה שיש לנו בבתי הספר".

מערכת ההתרעה קיבלה את אישור יו"ר הוועדה להיגוי לרעידות אדמה בישראל ד"ר אבי שפירא, כעונה על מלוא דרישות מפרט מערכת התרעה במכרז משרד החינוך. היא מקושרת למוקד מאויש כל ימי השבוע, ומנטרת את תאוצת הקרקע בכל רגע נתון.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad