היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דרושה תכנית לחיזוק הצפון

ההתיישבות היהודית בצפון הארץ משוועת לחיזוק משמעותי. לנוכח המגמה של עזיבת צעירים יהודיים למרכז הארץ, לתכניות לחיזוק הצפון יש משמעויות אסטרטגיות. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי סיירה השבוע ביישובי הצפון ונפגשה עם ראשי מועצות ונציגי הבית היהודי באזור.

"מדינת ישראל צריכה לגבש תכנית אסטרטגית ליצירת צמיחה כלכלית וחברתית בצפון", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי. "יש ליצור ולטפח מקומות תעסוקה על מנת לאפשר לדור הצעיר לממש את רצונו להישאר בצפון. אילולי אפשרויות תעסוקה מגוונות, נאלצים הם לעזוב למרכז הארץ. עוגן נוסף בתכנית זו חייב להתבסס על חיזוק הקהילות שאף הוא ייסוד מרכזי בחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל. סוגיית הבריאות והנגישות לשירותי בריאות הינה סוגיה קריטית נוספת שחייבת גם היא להיכלל בתכנית. תושבי הצפון נוסעים מרחקים ממושכים על מנת לקבל שירותי בריאות אלמנטריים, במרכזים רפואיים ובבתי חולים. המדינה הקימה בדרום בית חולים שיקומי, דבר שעדיין לא הוקם בצפון".

אופיר שיק, מנכ"ל 'לב בגליל': "תקציב המדינה לשנים 2017-2018 מוכרח לכלול את התכנית הלאומית לצפון בהיקף של מיליארדי שקלים כפי שעבר בהחלטת הממשלה בשנה שעברה. הצפון משווע למשרות בשכר גבוה, למיטות אשפוז, לחברות בינלאומיות שיגיעו למרחב ולקפיצת מדרגה בתחום התיירות הנכנסת. קיימת תכנית בשלה במשרד הכלכלה, תכניות לא מעטות כבר מוכנות במשרד לפיתוח הנגב והגליל. אין שום הצדקה לעכב זאת בשלוש שנים".

אילן אור, יו"ר המושבה יסוד המעלה: "ראשי הרשויות בצפון רואים עין בעין בחשיבות קידום תכנית לפיתוח הצפון, כאשר עניין התעסוקה מהווה חלק משמעותי. אם המדינה תביא לכאן תעסוקה איכותית ותחבר את מקומות התעסוקה הקיימים לטכנולוגיות מתקדמות, עשרות אלפי הסטודנטים שלומדים בצפון ירצו להישאר כאן ולחזק את המקום".

בתוך כך נפגשה ח"כ מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת גם עם ראשי הבית היהודי בקריית שמונה שגם הם פנו אליה ותמכו בדרישות לחזק את האזור.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad