היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"האולפן", בית דירות

פעם, כאשר קריית שמונה הייתה מוקד לקליטת עולים חדשים, הכשירה הסוכנות היהודית את "הפגודה" לשמש אכסניה ללימודי העברית, ופשוט קראו למקום "האולפן".

מאז הפסיקו לזרום מים בנחל עין זהב והמון דברים השתנו בעיר. אבל, "האולפן" עומד על תילו שומם, פרוץ ומופקר.

האולפן שימש גם מקום לרקימת חלומות נעורים בין תושבי העיר לבין אלה שלמדו שם עברית ואת שפת האהבה.

הזמן חלף, עולים חדשים הפסיקו לפקוד את האולפן ואחרי שנים המבנה הושכר למכללת תל חי בו היא שיכנה סטודנטים. מעונות הסטודנטים באולפן היו יחסית ברמה גבוהה יותר מאשר הדירות בצפונה של העיר, והסטודנטים דווקא נהנו, עד שהנכס שוב עבר ידיים והתקבלו לגביו החלטות חדשות. מזה מספר שנים המבנה עומד שומם ופרוץ, ומלבד שלטים המזהירים מפני כניסה למתחם ועוד מספר טלפון (לא מעודכן) של בעלת הבית על הנכס, לא קורה שם משהו חיובי.

השבוע הגיע אליי מידע שיש כוונה של חברה צעירים לחקות פעולות של השתלטות על מבני ציבור נטושים ולהפוך אותם ל'בית' זמני כאקט של מחאה, ואולי יותר מכך.

יצאנו למקום כדי להתרשם מהמבנה והתוצאות לפניכם בתמונות הנלוות.

האם בימים בהם יוצא מיטב הנוער למחות על כך שאין דירות בריי השגה, לא ראוי להפוך את המבנה ל'דירות מגורים לזוגות צעירים?'. האם ראוי שמדינת ישראל, או במקרה הזה הסוכנות היהודית שהיא בעצם הממשלה של העם היהודי תתייחס לאמצעים שהעם היהודי הפקיד בידיה לטובת פיתרונות בעיות חברתיות, ישמשו לעוד קובייה על לוח הנדל"ן והעסקים בארץ? השאלות באות ממקום של כאב, כי הבניין הזה יכול לפתור בקלות את בעייתן של 30-40 זוגות עם ילד או שניים לתקופת חיי הזוגיות הראשונה.

כדי לקבל תשובות פנינו אל shimoncohen מתיווך סאלי שהיה לו יד ורגל בניסיונות להשכיר את המבנה בעבר.

כהן: "המבנה הזה עומד ככה כבר כמה שנים. בזמנו נעשו ניסיונות כנים מצד חברת נכסים להשכיר את המבנה אבל, זה לא הלך. להערכתם, דרושה השקעה של כשני מיליון שקלים כדי להשמיש את המקום. להערכתי, הסכום הוא נמוך בהרבה ממה שהם קבעו".

– באולפן התגוררו בעבר בודדים ומשפחות אז מדוע לא להפוך את המקום לדירות להשכרה?

כהן: "זה בדיוק מה שצריך לעשות. להערכתי, אפשר לשדרג את המקום ולאכלס בו כארבעים זוגות עם ילד או שניים. זה יפתור המון בעיות של זוגות בשנים הראשונות לחייהן".

להלן תגובת דובר הסוכנות: "הבניין בקריית שמונה נמצא במצב פיזי ירוד והכניסה אליו מסוכנת. כל פעולה או פלישה לבנין, שתתבצע בניגוד לחוק, תטופל על ידי הרשויות המוסמכות במדינת ישראל. הסוכנות היהודית פועלת בימים אלה לבדיקת אפשרויות להכשרת המקום על מנת שישרת את מטרות הסוכנות היהודית, לטובת העיר קריית שמונה", ענו לקונית מלשכת דובר הסוכנות.

נראה, שעם מעט מעוף ורצון טוב, האולפן בקריית שמונה יכול לפתור את בעיותיהם של מספר זוגות צעירים ולהוות דוגמא ומופת לערים אחרות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad