היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הכל דבש? מסתבר שלא…

 

בני זוג שזה עתה נישאו, לאחר הכנות מרובות מתחים וחודשים עמוסים של ריצות בין האולם למדידות, מחכה לבני הזוג אי שם באופק ירח הדבש, החופשה הרומנטית המופלאה שלה כה מחכים, בין אם אי שם באחד האיים האקזוטיים ובין אם בחופשה קסומה בארץ.

לפניכם תביעות מעניינות אשר הגישו בני הזוג אשר חזרו מירח הדבש, ירח דבש שבו הדברים לא התנהלו כפי שציפו וייחלו ואשר גרמו לאכזבה רבה ולעוגמת נפש..

צילם את ההתרחשויות והציג בבית המשפט:

בני זוג תבעו סך של 5000 שקלים חדשים בשל נזקים אשר נגרמו להם בעקבות איחורים בטיסות במהלך ירח הדבש שלהם. על פי המתואר בכתב התביעה אשר הגישו התובעים יצאו לחבילת ירח דבש בפראג.

לתובעים טענות כי לא הודיעו להם על שינוי ועד הטיסה אשר הוקדמה וכן כי במלון אשר סופק להם במסגרת החבילה התבצעו באותה עת שיפוצים, דבר אשר פגע בהנאתם.

בנוסף במלון היו תקלות במעלית, דבר אשר אילץ אותם לעלות ולרדת במדרגות המלון.

התובע הציג סרטון המלמד על הבעיות במעלית וכן על עניין הרעד ואי הנוחות הנלווים לשיפוצים במלון.

 

בית המשפט החליט כי הנתבעת לא פעלה כראוי בקשר לחופשה זו של התובעים כך שידעה על השיפוצים במלון אך לא ידעה על היקף השיפוצים ומשכך היה עליה לברר

זאת בטרם שלחה אנשים למלון ו/או לכל הפחות ליידע את התובעים בעניין זה.

משכך ולאור העובדה כי חופשת ירח הדבש נפגעה קשות הוחלט על פיצוי הזוג בסך של 6000 שקלים.

המזגן שכובה בין השעות 01:00 ועד ל 05:00 בבוקר

זוג שהחליט לבלות את ירח הדבש בעיר הנצחית אילת הזמין חופשת ירח דבש למשך שבוע במלון ידוע.

מכתב התביעה עולה כי כבר בלילה הראשון לשהותם במלון נדדה שנתם ולא מחוסר עייפות אלא מהסיבה שהמזגן שבחדר הפסיק לעבוד.

התובעים, אשר לטענתם לא הצליחו לעצום עין כחצי לילה ביררו את הסיבה עם הנהלת המלון אשר תשובתם הייתה: "בין השעות 01:00 ל 05:00 לא נוהג המלון להפעיל את המזגן באופן שיקרר את החדר אלא רק אוורור".

תשובה זו של הנהלת המלון גרמה לזוג הטרי לארוז את חפציו ולחזור לביתם. התובעים בתביעתם ביקשו כי בית המשפט יפסוק להם פיצוי בסך של 10,000 שקלים חדשים החזר עלות החופשה ועוד 7,000 שקלים פיצוי על עוגמת הנפש.

 

במהלך הדיון הוברר לטענת המלון כי אין חובה או הכרח לקרר את חדרי המלון ובשים לב לטמפרטורות החיצוניות שהיו באותה עת בעיר הדרומית, ניתן יהיה להסתפק באוורור שכן היה בחדר.

 

השופט שדן בתיק, קיבל את התביעה וקבע כי המלון הוא ברמה של חמישה כוכבים ומוצג כמלון שקיים בו מיזוג אוויר במשך כל שעות היום והלילה.

בהחלטתו ציין כב' בית המשפט כי מדובר בכשל אשר פגע באיכות השינה של התובעים, בנוסף ציין השופט כי טענתם של הנהלת המלון בדבר גובה הטמפרטורות החיצוניות הינה טענה שיש לדחותה, בנוסף ציין כב' בית המשפט כי זכותו של המלון לא להפעיל מזגן במשך כל שעות היממה אך עליו לציין זאת במפורש.

משכך נקבע כי על בית המלון להחזיר לתובעים את אשר שילמו בקיזוז השימוש במתקני המלון ביום שהותם

חבילת אהבה או תא מעצר?

בני זוג הזמינו חבילת נופש לירח דבש אשר כונתה על פי משרד הנסיעות "חבילת אהבה מלאת פינוקים".

במסגרת "חבילת האהבה" הובטח לבני הזוג כי חדרם ימוקם בקומה גבוהה עם מרפסת שמש לכיוון הים וכי במהלך שהותם יקבלו פינוקים שונים והפתעות במסגרת החבילה.

בני הזוג הנרגשים הגיעו ליעד אשר הוזמן מבעוד מועד והופתעו עד דמעות לגלות כי חדרם הינו חדר קטן מימדים וצר, הסדינים, הקירות והווילונות מלוכלכים ומעופשים ובמקום מרפסת שמש לכיוון הים קיבלו מרפסת עם נוף לחנייה.

התובעים פנו להנהלת המלון וביקשו כי יעבירו אותם לחדר אחר, יקר יותר אך "מזמין" יותר.

הנהלת המלון סירבה בתוקף בשל היותו של המלון בתפוסה מלאה.

הזוג הצעיר אשר ציפה לפינוקים ולחופשת החלומות אשר הובטחה להם, התאכזב עמוקות מחוסר תשומת הלב, מההתעלמות ומההתנכרות של הנהלת המלון והחליט לעזוב את המלון בו ביום.

בית המשפט בהחלטתו ציין כי "אין ספק שחופשה מעין זו המתוארת על ידי התובעים, אשר אמורה הייתה להיות אחת החופשות המרגשות והחווייתיות הפכה לזיכרון בתור ההפך הגמור מכינורות, וורדים, שושנים ופסיעות אל עבר השקיעה, חדר לא יוצלח וזאת בלשון המעטה, אווירת נכאים ודיכאון-כל אלו יכולים לגרום למפח נפש אשר מעיבים על השמחה והאושר של הזוג שזה עתה נישא".

משכך הוחלט לחייב את המלון בהחזר מלא וזאת על מנת שיוכל הזוג לממש את זכותם לצאת לחופש/ה חלומית אחרת במקום אחר.

 

   

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad