היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השיטור העירוני אכיפה של חוקי עזר ושיפור איכות החיים בעיר

 

 

לצד אכיפת חוקי המדינה, יש צורך באכיפת חוקי העזר העירוניים. חוקי העזר, בנוסף לחוקי המדינה, באים להשלים את פערי האכיפה בכל הקשור לאיכות חייהם של התושבים.

לא סוד הוא שמשטרת ישראל מתמקדת במשימות כבדות וחשובות לכשעצמן באכיפה יום-יומית של חוקים, החל מהתפרצויות, סמים, פלילים וכלה באכיפה של חוקי התנועה. עומס העבודה וקשת המשימות, הביאה לכך שנוצר וואקום בטיפול בכל העבירות שאינן 'כבדות' ופליליות, תמיד, אלט טורדניות ומציקות במידה זו או אחרת לתושבים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה איתר את נקודת התורפה הזו מיד עם כניסתו לתפקיד ויחד עם מנכ"ל העירייה אל"מ במיל' אשכול שוקרון והנהלת העיר גיבשו תוכנית מקיפה ובמרכזה החלת השיטור העירוני ברחבי העיר.

בשבוע שעבר, ניתן היה לברך על המוגבר וחנוכת הפרויקט במעמד השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך, מפקד המחוז ניצב אלון אסור, מפקד התחנה סנ"צ יורם אזולאי ושוטרי התחנה, בכירי העירייה וכמובן צוות השיטור העירוני.

השר גלעד ארדן: "אני גאה שאנו מחזקים מאוד את האכיפה והביטחון האישי בפריפריה אין ראויים מכם לשדרוג יכולות המשטרה. השיטור העירוני הוקם על מנת לחזק את ביטחון התושבים בעיר שכל השנים וגם כיום, משמשת כמגן הצפוני של המדינה, ותשפר את יכולת האכיפה של הרשויות המקומיות בסיוע משטרת ישראל. מניעת אלימות ועבירות שפוגעות באיכות החיים, תתרום לאיכות חייהם של תושבי קריית שמונה כמו בכל עיר אחרת בישראל".

היחידה תפעל ממבנה בתחנת המשטרה באמצעות פקחים של הרשות המקומית לצד שוטרים, בניידות משותפות של השיטור העירוני. השיטור העירוני ייתן מענה לבעיות לעבירות "איכות החיים" וירחיב באופן משמעותי את הנוכחות המשטרתית ברחובות. בנוסף, תוגברה התחנה בהצבת 2 שוטרים של יחידת השיטור הרגלי.

התחנה, בפיקודו של סנ"צ יורם אזולאי מונה כעת 72 שוטרים והיא משרתת כ 42,000 תושבים מהיישובים: קריית שמונה, מטולה, עג'ר, מוא"ז גליל העליון ומוא"ז מבואות חרמון.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "כל מה שקורה כאן היום הוא בזכות החלטתו של השר ארדן להכניס את קריית שמונה לתוכנית הדגל של המשרד ולהקים יחידת שיטור עירוני בעיר. אני מודה לכבוד השר על כל פועלו למען מדינת ישראל בכלל והעיר קריית שמונה בפרט. יחידת השיטור העירוני פועלת בעיר והדבר מתבטא בשמירה על הסדר הציבורי, במניעת אירועי ונדליזם ואלימות, בהעלאת הביטחון בקרב התושבים ובשיפור איכות החיים של כולנו. שיתוף הפעולה בין עיריית קריית שמונה לתחנת המשטרה המקומית תמיד היה טוב. אני מבקש לברך ולהודות למפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשייך ומפקד המחוז ניצב אלון אסור: "זה המקום להודות לשוטרי תחנת קריית שמונה על עבודתם המסורה והחשובה ולמפקד תחנת המשטרה סנ"צ יורם אזולאי על ההירתמות בהובלת הפרויקט ועל שיתוף הפעולה ההדוק עימנו. לשוטרי ופקחי יחידת השיטור העירוני, אני מאחל הצלחה בתפקידם החדש והמאתגר. מבחינתנו הם סיירת המטכ"ל של קריית שמונה.

אנחנו סומכים על אנשי היחידה שיבצעו את המוטל עליכם במקצועיות, ברגישות וללא משוא פנים, ויסייעו לנו להפוך את קריית שמונה למקום בטוח וטוב יותר", אמר ראש העיר.

מפקד משטרת קריית שמונה, סנ"צ יורם אזולאי: "יחידת השיטור העירוני תעסוק בעיקר בכל עבירות איכות חיים, תמנע ותאכוף עבירות אלימות והתנהגות אנטי חברתית.

היחידה תטפל ותעסוק בעבירות המטרידות את האזרח הנורמטיבי אשר תפיסת האמון של המשטרה מושתתת על רעיון זה. יעדיה ומטרותיה נקבעים בשיתוף פעולה מלא של פיקוד התחנה וראש העיר. תפקיד חשוב לא פחות מכך של השיטור העירוני הינו להעמיק ולחזק את הקשר עם הקהילה, קשר מחייב שבלעדיו לא ניתן יהיה להצליח במשימות הרבות והחשובות של המשטרה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad