היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חייל, חלית? נפצעת? סע לכרמיאל

לצד ההתרגשות לרגל גיוסה לצה"ל, הוא הבין שאין באמת קשר בין ההתרגשות שלו לבין העובדה שבצה"ל לא בדיוק מתחשבים בבתו החולה, וכך הוא מספר ל"עיתון חדשות הגליל" "אני אבא גאה לחיילת בצה"ל כבר חודשיים ימים. במוצ"ש האחרון בתי אוריה, לא הרגישה טוב והייתה צריכה להיבדק אצל רופא צבאי. לתומי חשבתי שהיא יכולה לגשת למרפאה בחטמ"ר 769 במחנה גיבור ואקפיץ אותה למרפאה. לא ידעתי בתור הורה חדש לחיילת שכבר אין מרפאה כזו בגיבור שמקבלת חיילים תושבי המקום לטיפול כמו שהייתה קיימת שנים רבות בתחום המחנה. לאחר בדיקה לאן בתי יכולה לגשת למרפאה צבאית הסתבר שהמרפאה הכי קרובה שיש שם רופא צבאי נמצאת בכרמיאל. הייתי בהלם ושאלתי את עצמי, איך יתכן שחיילים תושבי קריית שמונה והסביבה אין באפשרותם לקבל טיפול במחנה גיבור? מה ההיגיון לטרטר חיילים שמגיעים לחופשת שבת או לאפטר מהבסיס עד כרמיאל בשביל לראות רופא צבאי?
לאחר בירור שעשיתי עם חברים שילדיהם גם חיילים שמעתי על מקרים חמורים כמו חייל שלא הרגיש טוב וסבל מחום גבוה וצמרמורות ונאלץ לנסוע עד כרמיאל. מה אמורים לעשות חייל או חיילת שאין מי שיקפיץ אותם בלילה לכרמיאל ?
כעת הם 'רכוש' צה"ל וחדר המיון שפתוח רק בלילות אסור לקבל טיפול. קרו מקרים שהם קיבלו טיפול בחדר המיון בגלל המצב החמור שלהם ונאלצו לשלם אגרה. מסתבר שצה"ל לא מחזיר להורי החיילים את האגרה ששולמה.
מדינת "גדרה-חדרה" לא מתייחסת לחיילי צה"ל, שהם קודש הקודשים, ומשרד הביטחון לא נותן מענה לחיילים תושבי הפריפריה. לא יתכן שחיילי צה"ל מהאזור ירגישו מקופחים ויסבלו את כל הטרטור הזה.
גבי חסין אשר חווה את העניין על בשרו יוצא בקריאה להורים לחיילים לצאת למאבק "אני קורא לכל ההורים לזעוק ולהציף את משרד הביטחון בתלונות עד שתיפתח פה מרפאה לחיילים במחנה גיבור. בנוסף לכך, גם משרד קצין העיר נסגר בעיר וההורים אובדי עצות. עכשיו גם מרפאה לא נמצאת באזור. דובר צה"ל נתן השבוע תשובה לא מספקת לאחר ריאיון שלי ברדיו קול רגע שהם שוקלים לפתוח מרפאה באזור צומת מחניים. הפעם אסור לוותר לצה"ל וצריך לדרוש באופן חד משמעי שהמרפאה תחזור למחנה גיבור כמו שהייתה קיימת עשרות שנים אחורה .

אולי יעניין אותך

Bottom ad